Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jul 2019, 19:00 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Vanmorgen is bekend geworden dat Just One de winnaar is van het Spiel des Jahres 2019. Het spel is ontworpen door Ludovic Roudy en Bruno Sautter en wordt uitgegeven door Repos Production.

In deze categorie waren de andere genomineerden L.A.M.A. van Reiner Knizia (Amigo Spiele/999 Games) en Werwörter van Ted Alspach (Ravensburger).


Just One is een coöperatief partyspel, waarbij de actieve speler een woord moet raden. De overige spelers schrijven zonder overleg aanwijzingen voor de actieve speler op hun bordje. Identieke aanwijzingen tellen niet mee in de score. Deze worden verwijderd voordat de actieve speler ze kan zien. Het aantal geraden woorden bepaalt de score in het spel.


Website Spiel des Jahres: Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 07:36 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Dit spel ken ik nog niet, is hier al een Nederlandstalige versie van?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 07:47 

Berichten: 86
Dierik schreef:
Dit spel ken ik nog niet, is hier al een Nederlandstalige versie van?
Ja, die is er al enige tijd :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 10:13 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Erg vermakelijk spelletje, in wat grotere groepen maar zelfs met 3 spelers werkt het. Iedereen met wie ik dit speel, is gelijk enthousiast. Een meer dan terechte SdJ-winnaar wat mij betreft!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 10:39 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Leuk spel! Een partycoöperatief spel al gaat het eigenlijk niet om het winnen, maar om de lol. Denken mijn medespelers hetzelfde als ik qua aanwijzing. Sommige woorden die je moet raden zijn wel erg lastig en zullen kinderen niet kennen, maar dan neem je gewoon een ander woord van het kaartje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 10:41 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
maxitaxi777 schreef:
Erg vermakelijk spelletje, in wat grotere groepen maar zelfs met 3 spelers werkt het. Iedereen met wie ik dit speel, is gelijk enthousiast. Een meer dan terechte SdJ-winnaar wat mij betreft!


Best leuk, maar vergeleken met LAMA is het meer een quiz dan een spel.
Ik heb het overigens pas een keer gespeeld, in het Engels, met z’n zessen.
Later die avond kwam ook Dixit nog op tafel, een eerdere SdJ winnaar. Just One is door het coöperatieve karakter wel gezelliger.

Werwörter ken ik (nog) niet. Toch jammer dat LAMA het niet geworden is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jul 2019, 10:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Jerome schreef:
maxitaxi777 schreef:
Erg vermakelijk spelletje, in wat grotere groepen maar zelfs met 3 spelers werkt het. Iedereen met wie ik dit speel, is gelijk enthousiast. Een meer dan terechte SdJ-winnaar wat mij betreft!


Best leuk, maar vergeleken met LAMA is het meer een quiz dan een spel.
Ik heb het overigens pas een keer gespeeld, in het Engels, met z’n zessen.
Later die avond kwam ook Dixit nog op tafel, een eerdere SdJ winnaar. Just One is door het coöperatieve karakter wel gezelliger.

Werwörter ken ik (nog) niet. Toch jammer dat LAMA het niet geworden is.


LAMA heb ik (nog) niet gedaan hoor, dus ik kan geen vergelijk maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2019, 10:34 
Rooster Booster

Berichten: 86
Woonplaats: amersfoort
beste spel van het jaar...
logisch dus dat die gewonnen word door een super generic party game waar niemand er ooit van gehoord heeft, alhoewel het slechts marginaal anders is dan elke andere party game in de geschiedenis van party games...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2019, 10:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
DaveyJones6913 schreef:
beste spel van het jaar...
logisch dus dat die gewonnen word door een super generic party game waar niemand er ooit van gehoord heeft, alhoewel het slechts marginaal anders is dan elke andere party game in de geschiedenis van party games...

Haha, wel een vermakelijke reactie, maar ik denk dat het in dit geval aan jou ligt dat je er nooit van gehoord hebt :P. Toegegeven, het was geen enorme release zoals Asmodee normaal doet, maar zo onbekend is Just One ook weer niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2019, 11:38 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Ten tijde van Zuiderspel (waarbij ik op de stand van Asmode uitleg gaf), werd dit spel nog niet verkocht bij de winkels op de beurs. Daarom is er denk ik destijds voor gekozen om deze niet op de stand uit te gaan leggen aan bezoekers. Ik neem aan dat het spel bijv op Spellenspektakel zeker op de stand aanwezig zal zijn gezien de publiciteit die het spel nu heeft gekregen door deze prijs.

De focus op Zuiderspel voor Asmode lag denk ik meer bij Azul Sintra (waren 2 tafels voor en dat was eigenlijk niet eens genoeg).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spiel des Jahres 2019: Just One  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Bruno Sautter, Just One, Ludivoc Roudy, Repos Production, Spiel des Jahres 2019, spellenprijs, spellenprijzen, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®