Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: De grootste riddermacht
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2019, 11:43 
Meeple

Berichten: 11
Gisteren gebeurde er na jaren van spelen toch weer iets nieuws voor me in een basisspelletje Catan. Mijn voorganger stond op 8 punten, ik op 9. Het was zijn beurt en hij wilde een hout geven voor een schaap. Dit gaf mij, met haven, de mogelijkheid om een stad te bouwen zodra hij klaar was. Hij had 2 ridders open liggen, verder geen gesloten ontwikkelingskaarten. Hij kocht een ontwikkelingskaart (ridder) en eindigde zijn beurt. Ik kocht mijn stad, claimde de overwinning en ben toen gaan lezen in de spelregels rondom het kopen van een ontwikkelingskaart en daarmee de overwinning te kunnen claimen. De tekst die ik las is mijns inziens op meer manieren te interpreteren. Volgens mij (en mijn vrouw) gaat het direct spelen van een ontwikkelingskaart over een kaart met 1 punt. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Als je je derde ridder koopt op 8 punten, mag je hem dan meteen spelen en de overwinning claimen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2019, 13:12 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Volgens mij is jouw interpretatie correct. De ridder die hij trekt, mag hij pas de volgende ronde spelen. Die grootste riddermacht komt voor hem dus net te laat. Bron: Kolonisten almanak bij de O van Ontwikkelingskaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2019, 13:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Hoofdregel: een gekochte ontwikkelingskaart mag je vanaf jouw volgende beurt gebruiken.

Enige uitzondering: de ontwikkelingskaart die 1 overwinningspunt oplevert, telt meteen mee voor jouw puntentotaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - De grootste riddermacht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®