Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 10:56 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Dit jaar is het zo ver. Ik ga naar Spiel. Het was eerst een voornemen maar nu de knoop is doorgehakt, moet ik dus dingen gaan regelen. Met name overnachting. Nu hoef ik dus niet het wiel opnieuw uit te vinden en vroeg ik mij af of men tips heeft. Algemene hoteltips ('kijk zeker eens in !') of specifieke ('ik slaap al jaren in '), parkeertips, en andere dingen waar een Spielgroentje rekening mee moet houden.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 11:26 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
Leuk! Dit jaar wordt mijn zesde keer. Dus geen veteraan, maar wel wat ervaring.
Ik heb een aantal maanden geleden mijn hotelovernachting weer geregeld. Meestal is vroeger beter, hoe later je boekt hoe meer er vol zit en hoe duurder het wordt. Ik heb het nu 2x via booking.com geregeld. Wij gaan sowieso met de auto, dus iets verder van het evenement af is soms ook prima, dat scheelt soms qua prijs nogal.
Probeer er vroeg te zijn, ik ben altijd rond negen uur. Dan kan je op P9 nog parkeren. Dat is relatief dichtbij en handig als je gedurende de dag soms wat wil wegbrengen.

Wat andere praktische tips zijn ook hier langs gekomen:
spiel/topic23953-30.html
spiel/topic23186.html

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 11:46 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
MADG0BLIN schreef:
Leuk! Dit jaar wordt mijn zesde keer. Dus geen veteraan, maar wel wat ervaring.
Ik heb een aantal maanden geleden mijn hotelovernachting weer geregeld. Meestal is vroeger beter, hoe later je boekt hoe meer er vol zit en hoe duurder het wordt. Ik heb het nu 2x via booking.com geregeld. Wij gaan sowieso met de auto, dus iets verder van het evenement af is soms ook prima, dat scheelt soms qua prijs nogal.
Probeer er vroeg te zijn, ik ben altijd rond negen uur. Dan kan je op P9 nog parkeren. Dat is relatief dichtbij en handig als je gedurende de dag soms wat wil wegbrengen.

Wat andere praktische tips zijn ook hier langs gekomen:
spiel/topic23953-30.html
spiel/topic23186.html


Thanks! Ik wil ook gewoon met de auto komen, dan ben je inderdaad wat vrijer in je gaan en staan. Ik zal eens op booking.com gaan kijken. De parkeer- en stiptheidtips zijn ook goed! Moet je direct bij je toegang ook een parkeerticket kopen?

Wat zijn omringende plaatsen waar jij naar kijkt?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 12:21 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 925
Woonplaats: Utrecht
Wij zettem hem altijd bij P10.
Buiten het centrum en dan rijden er pendelbussen naar en van de Messe.
Daar kan je ook al je toegansticket kopen, dus scheelt een flinke wachtrij bij de Messe zelf!

en dan als hotel Ibis Budget Hotel Dusseldorf Airport, dat ligt daar 10 min rijden vandaan
en een prima pizzeria bij de supermarkt vlakbij het hotel)

Een week van tevoren kan je op BoardgameGeek altijd een mooie plattegrond uitprinten
van alle hallen met stands, kan je alvast omcirkelen wat je absoluut niet wilt missen!
(of op bijhouden waar je al geweest bent)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019, 11:39 
2. Kingsburg (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mocht je op je verblijf willen besparen, dan is een appartement in (of in de buurt van) Essen wellicht een optie. Voor € 20 p.p.p.n. zijn er al best goede mogelijkheden. Ik heb goede ervaringen met Zimmer im Revier: mailtje sturen en je krijgt een aanbieding met foto's erbij en een indicatie waar het ligt.

Vorige week overigens een mindere ervaring, maar dat lag niet aan hen: de eigenaar van het appartement dat we de afgelopen jaren gehuurd hebben, heeft besloten om het niet langer te verhuren. Dus we moesten ineens iets anders hebben. Keurig een nieuwe aanbieding gekregen van Zimmer im Revier en nu op 10 minuten rijden van de Messe een nieuwe locatie gevonden.

Verder nog de volgende tip: als je de hectiek van parkeren wilt vermijden, kun je het beste:
1 - heel vroeg zijn (voor 9 uur);
2 - je auto iets verder weg parkeren en de metro nemen. Die stopt voor de deur en gaat zeer frequent. Ik weet dat er ook entreekaarten inclusief metroticket te krijgen zijn (vanaf augustus)
3 - op loopafstand van de Messe een accommodatie huren! :mrgreen:

Voor het vertrek aan het einde van de dag is het voor degenen die met de auto zijn handig om eerst nog iets te gaan eten en daarna pas te vertrekken. Zonde om 20 minuten in de file te staan terwijl er op loopafstand diverse eetgelegenheden zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019, 14:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Enrico schreef:
Voor het vertrek aan het einde van de dag is het voor degenen die met de auto zijn handig om eerst nog iets te gaan eten en daarna pas te vertrekken. Zonde om 20 minuten in de file te staan terwijl er op loopafstand diverse eetgelegenheden zijn.


Goede tip. De Rüttenscheiderstrasse (vijf minuten lopen vanaf Eingang Ost) zit vol met eettentjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019, 15:02 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Erwin schreef:
Enrico schreef:
Voor het vertrek aan het einde van de dag is het voor degenen die met de auto zijn handig om eerst nog iets te gaan eten en daarna pas te vertrekken. Zonde om 20 minuten in de file te staan terwijl er op loopafstand diverse eetgelegenheden zijn.


Goede tip. De Rüttenscheiderstrasse (vijf minuten lopen vanaf Eingang Ost) zit vol met eettentjes.


Hebben jullie een idee tot welk uur de parkeergarages rond de Messe open zijn?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019, 15:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
woozle schreef:
Hebben jullie een idee tot welk uur de parkeergarages rond de Messe open zijn?


Ik heb alleen ervaring met de garage onder hal 3 (P6). De officiële eindtijd weet ik niet, maar de afgelopen jaren heb ik tussen 22.00 en 23.00 uur nooit problemen gehad met uitrijden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019, 16:58 
1. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Gouda
extra tip: neem veel cash euro's mee. Op Spiel kun je helaas lang niet overal met pin betalen (meeste zelfs niet). Er staat een pinautomaat bij de entree in Essen maar de keren dat ik er langs liep stond er altijd een rij.
Ik ging met de metro van hotel naar Messe en kon zelfs dat kaartje niet met de pin betalen :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 14:55 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Ik lees even mee, Ook ik ga dit jaar voor het eerst :D

Ik heb via AirBnB een kamer geboekt op 15min afstand met de motor (waarmee ik ga) en ik krijg van de uitgever waarvoor ik demo een parkeerkaart voor standhouders.


De tip over cash is welkom, dat had ik niet verwacht (ging er een beetje vanuit dat pinnen overal kan tegenwoordig).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 15:27 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
pieter.schutz schreef:
Ik lees even mee. De tip over cash is welkom, dat had ik niet verwacht (ging er een beetje vanuit dat pinnen overal kan tegenwoordig).
Ik verwacht na het gedoe met gestolen kassaboxen afgelopen jaar meer stands overgegaan zijn naar PIN; cash bij je hebben kan geen kwaad natuurlijk.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 20:40 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
mazinho schreef:
pieter.schutz schreef:
Ik lees even mee. De tip over cash is welkom, dat had ik niet verwacht (ging er een beetje vanuit dat pinnen overal kan tegenwoordig).
Ik verwacht na het gedoe met gestolen kassaboxen afgelopen jaar meer stands overgegaan zijn naar PIN; cash bij je hebben kan geen kwaad natuurlijk.

Dit is spijjtig genoeg al enkele jaren het geval maar ik hoop inderdaad dat ze meer en meer over gaan schakelen op pinnen. Zou ineens het probleem van de diefstallen ook weg werken

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019, 10:07 
Website beheerder

Berichten: 433
Woonplaats: Meijel
En als iedereen moet pinnen is het budget in de gaten houden ook een stuk lastiger :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019, 23:06 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Duitsers en pinnen, dat wordt nooit wat.

Op vakantie ergens getankt in een dorpje... alleen cash te betalen.
Omdat ik geen cash meer had, moest ik, na achterlating van mijn rijbewijs, naar het volgende dorp (!) om geld te pinnen om alsnog cash mijn benzine te betalen.

Ik zorg wel voor cash in Essen. Cash in euro’s is nog altijd beter dan cash marken wisselen voor vertrek.
Dan moet je pas je budget inschatten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019, 09:49 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Vorig jaar moeten skippen maar dit jaar gaan we opnieuw. Onze 6de keer. Enkele tips:

* Logeren in Essen is duur als er een beurs is. Wij logeren al jaren in Oberhausen op 20 minuten rijden.

* Leg vooraf je budget vast. Essen is overweldigend met 1500 nieuwe spellen en vele winkels. Ik heb altijd veel 2-euro stukken mee. Het weegt maar spaart gemakkelijk en de verkopers zijn er blij mee. Aan de west-kant is een bankautomaat op het gelijksvloers (dus het verdiep onder de ingang - naast de parkingtunnel) :shh:

* Doe je huiswerk via de Preview van BGG of via de Tabletop Together Tool. Bij die laatste kan je de grondplannen van de hallen uitprinten. Je kan dan aanduiden waar de spellen zijn die je zeker wil zien. Ik ga gericht eerst dat lijstje af en daarna doen we de hallen af. OF je bereidt niks voor en laat je onderdompelen.

* Hal 3 is de main hall met de bekende uitgevers. Het is er superdruk vooral in het weekend. De meeste van die spellen zijn achteraf gemakkelijk te verkrijgen of met vertraging. Ik focus me liever op de kleinere hallen met kleinere uitgevers waarvan de spellen moeilijk(er) of nooit te verkrijgen zijn achteraf.

* Kijk gerust eens rond voor je een spel koopt. Er is prijsverschil (maximum 5€) tussen verschillende uitgeverijen, versies (taal) en winkels voor eigenlijk hetzelfde spel.

* Heb je interesse in iets van Japon Brand? Reserveer het dan.

* Er zijn lockers maar daar moet je snel voor zijn.

Have fun!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Tips voor eerste keer Spiel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®