Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2019, 13:00 
Joker

Berichten: 7
DaveyJones6913 schreef:
mocht dat wel zijn wat de OP zoekt, had iemand 'stuffed fables' al genoemt?

https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... fed-fables



Hier staat bij 'unplayable in another language', deze moet dus in het Engels? In het Engels spelen gaat echt niet lukken, zou wel heel jammer zijn, want deze zou anders zeker op mijn verlanglijstje komen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2019, 13:13 
Joker

Berichten: 7
Ik kan Mouse Guard wel in het Spaans vinden, wij spreken allemaal ook Spaans (hoewel niet zo goed als Nederlands, mijn Engels is een stuk beter...) . Dat is wel echt een aanrader begrijp ik? Ook voor hele jonge spelers?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 08:49 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
En er is zelfs een nederlandse rpg voor kinderen:

http://m.ltpub.be/http://m.ltpub.be/ geen monsters onder mijn bed. Geen ervaringen mee maar de engels talige schijnt leuk re zijn met kinderen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 14:49 
Rooster Booster

Berichten: 86
Woonplaats: amersfoort
Emma777 schreef:
In eerste instantie ben ik idd op zoek naar RPG's waarbij je zelf (mede) het verhaal bedenkt. Maar omdat ik er zelf nauwelijks ervaring mee heb, weet ik niet hoe groot het obstakel is dat het Engelstalig is. De regels in het Engels vind ik geen probleem, die moet ik toch uitleggen, maar ik weet dus niet hoeveel je zelf bedenkt en hoeveel opgelezen moet worden. Als ik halve pagina's moet vertalen in een leuk klinkend verhaald, dan wordt het toch wat lastiger. Terwijl ik tegelijkertijd best wel wat hulp kan gebruiken, omdat het voor mij allemaal nieuw is.


er zijn zoveel benaderingen als er DMs zijn, iedereen heefteen beetje zn eigen aanpak.
zoals ik het zelf doe lees ik het avontuur door en maak dan een heel erg kort samengevatte versie ervan waar alleen de feiten in staan met eventueel notities voor het roleplayen, zoals;
de attitude van karakters, de atmosfeer van een locatie etc. de werkelijke beschrijving improviseer ik in realtime.
IME is het voorlezen van flavortext saai in elke taal. je eigen woorden zijn altijd beter.

wat wel vertaald zal moeten worden is de text die spelers zelf nodig hebben, zoals de beschrijvingen van spells en magic items en dat soort dingen.

anyway, hier is een gratis adventure wat je kan downloaden:
https://archive.org/details/dnd-5ed-adv ... phandelver

en hier is een goede plek om (zowel betaald als gratis) homebrew avonturen te downloaden:
https://www.dmsguild.com/

hier kan je wat voorbeelden vinden van hoe avonturen er uit kunnen zien.

Citaat:
Amazing Tales gisteren gespeeld en was echt super leuk, mijn zoon wou vandaag weer verder. Regels waren ook mega eenvoudig (eigenlijk waren er nauwelijks regels): (bijna) altijd met het kind meegaan, niet dood laten gaan, dobbelstenen gooien.
Ik vraag me nu alleen wel af in wat meer 'volwassen' RPG's hoe het gaat als je iets moet doen wat buiten je abilities ligt.
Mijn zoontje had 4 abilities gekozen waarvan 1 onderwater drakenrijder was en toen kwam er een duikboot die hij ging besturen. Die zat niet bij z'n abilities, kán dat dan wel? Welke dobbelsteen doe je dan? We deden nu maar wat en dat past ook helemaal bij dit spel (en we vonden het leuk), maar toch benieuwd hoe dat bij andere spellen gaat.

Iig met mijn vraag bedoelde ik in eerste instantie dus wel die verhaal RPG's, maar ook bordspellen vinden we heel erg leuk en ook een mix van beide of een soort van overgang om er meer bekend mee te worden :)


in the echte RPG draait het allemaal om improviseren.
in jou voorbeeld zou ik kijken naar wat het karakter kan dat relevant lijkt en op basis daarvan een bonus toe te kennen bovenop de standaard waarde voor het doen van die actie zonder de skill.
verder is het aan jou om te beslissen of zijn relevante kennis genoeg is om de boot te besturen.
ikzelf zou hier de kans geven om de instrumentatie te leren met wat intelligentie checks
als zijn karakter de tijd neemt om het te bestuderen.

op basis van dit voorbeeld zou ik het zo zeggen:
de essentie van RPGs is dat jou speler(s) creatieve dingen proberen en jij als DM de situatie
interpreteert en besluit hoe dat de situatie beïnvloed, wat de kans van slagen is etc, en
dan besluit welke dobbelsteen en stats gebruikt moeten worden.
de regels bestaan uitsluitend om dat te faciliteren en het spel zelf moedigt je aan de regels
altijd te negeren als ze in strijd zijn met de fun.

1 van de redenen dat ik zo'n starter set aanbeveel is de lage prijs.
de D&D5e set kost rond de 25 euro en heeft alles wat je nodig hebt om te spelen,
en ik denk de goedkoopste manier om er wat ervaring mee op te doen.

tevens raad ik je aan om op youtube te kijken naar videos van het spel in actie.
hier is een van mijn favorieten:
https://www.youtube.com/watch?v=xzIJemFtXXs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 14:58 
Rooster Booster

Berichten: 86
Woonplaats: amersfoort
Emma777 schreef:
Ik kan Mouse Guard wel in het Spaans vinden, wij spreken allemaal ook Spaans (hoewel niet zo goed als Nederlands, mijn Engels is een stuk beter...) . Dat is wel echt een aanrader begrijp ik? Ook voor hele jonge spelers?


ik heb daar helaas geen verstand van, maar deze site zegt van wel:
https://boingboing.net/2009/05/26/mouse ... -frie.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019, 18:26 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Eerder werd hier op het forum ook al een gelijkaardige vraag gesteld: rpg voor kids?.
Mogelijk kan je in dat draadje nog bijkomende ideeën opdoen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019, 15:24 
Joker

Berichten: 7
larsje86 schreef:
En er is zelfs een nederlandse rpg voor kinderen:

http://m.ltpub.be/http://m.ltpub.be/ geen monsters onder mijn bed. Geen ervaringen mee maar de engels talige schijnt leuk re zijn met kinderen.



Die had ik gezien idd, had hem bijna gekocht, maar vond hem erg duur (60 incl verzenden voor de standaard versie, 90 voor de deluxe... En zover zit er niet in).

Heb nu er nu 2 in pdf (Engels): Amazing Tales en Hero Kids en geprobeerd. De taal is eigenlijk geen probleem :).
Met deze 2 zijn we wel ff zoet, maar voor daarna weet ik iig dat ik gewoon voor Engelsman gaan, fijn!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 07:53 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Oog des meesters is meer euro en sluit meer aan bij kinderen in nederland zou ik denken, en de starter set kun je je geen buil aan vallen . Alternatief is nog duurder
Engelse bijles, of zelf DnD boeken gaan vertalen..
Ik ben alleen bang dat wat jij leuk vindt aan improviseren kinderen niet zo weten te waarderen, die willen voor zover ik er ervaring mee heb vooral kaders en heldere regels. Blijft een gokje.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2019, 09:20 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Voor je je in zoiets stort zou ik legenden van andor aanraden, mocht RPG toch niet aanslaan kun je de doos zo weer doorverkopen. Scheelt je meuk in huis.
Mocht men meer andor willen dan kun je diverse (100+) gratis hobby settings uit het Duits vertalen. Ik begreep er niks van, maar kan ook geen Duits.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2020, 08:09 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Met de kinderen speel ik Quest. Die is ideaal omdat de regels erg eenvoudig zijn. Alles gaat met 1 D20. Verder val ik ze niet lastig met de handleiding. Ze vinden het geweldig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2020, 20:59 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Of 4 against darkness. Kost geen knoop en je kunt zelf de monsters in het nl beschrijven. En je leert ze tekenen. Houden kinderen van.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - Rpg voor kinderen, geen ervaring  

Gebruikers die deze topic waarderen

Emma777

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®