Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2019, 06:35 
Meeple

Berichten: 10
Dag iedereen

Mijn naam is Stefaan Vanoplynes, 32 jaar en leerkracht zesde leerjaar in de Vrije Basisschool Sint-Michiels te Ieper. Afgelopen zomer heb ik mijn eigen ontworpen buitenspel 'Leeuwentoren' uitgebracht, gebaseerd op de Leeuwentoren van de Ieperse vesten. Het houten werpspel is een combi van Kubb & Petanque, gespeeld op gras of zand.

Welke voordelen biedt Leeuwentoren?
- speelt vlot en leert gemakkelijk aan
- voor jong en oud: 8-99
- kleinere speelruimte
- duurt niet lang: 10-20’
- tactisch element: Ga ik aanvallen of verdedigen? Waar plaats ik mijn soldaten terug? Welke soldaten gooi ik eerst om van mijn tegenstander?
- jaren speelplezier

Wat wil ik hiermee bereiken?
- Dit Belgisch buitenspel bij een groter publiek bekend maken
- Het buitenspelen promoten
- Stad Ieper promoten op een andere manier (Ieperse vesten, Leeuwentoren)
- Dromen van een plaatsje op de buitenspeelgoedmarkt naast Kubb, Mölkky, ...


Om dit te verwezenlijken ben ik een Crowdfunding opgestart. Mede dankzij alle mensen van het eerste uur en alle positieve reacties die ik kreeg omtrent het spel heb ik de stap gewaagd om dit zelf op de markt verder uit te brengen. Op onderstaande link kan u het volledige verhaal lezen achter dit project en komt u op het Europese Crowdfundingsplatform ‘Ulule’ terecht: https://www.ulule.com/leeuwentoren

U kunt mij al enorm op weg helpen door mijn verhaal, project, link met zoveel mogelijk mensen te delen via Facebook, mail, ... Gewoon omdat u zelf graag een buitenspel speelt à la Kubb/Petanque, u in het project gelooft van buitenspelen, ...

- http://www.facebook.com/Leeuwentoren2018
- http://www.leeuwentoren.be (Site in opbouw!)

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd en uw hulp!

Veel buitenspeelgroeten
Stefaan Vanoplynes


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2019, 08:50 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
In ieder geval al een fraaie vormgeving. Ik ga eens naar de regels kijken.
Succes met de crowdfunding!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2019, 11:49 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Lijkt me leuk maar echt veel te duur. Vergelijkbare spellen zijn te koop voor de helft.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2019, 13:13 
Meeple

Berichten: 10
Beste

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik begrijp dat sommigen dit duur kunnen vinden. De eerste oplage was in massief beuk en slechts voor 200 stuks. Allemaal zelf gezaagd en geschuurd om de prijs te drukken en het project te kunnen realiseren! Daarbij komt nog eens dat het al ronde vormen zijn en ik 7 onderdelen meer heb dan Kubb. Door mijn investering kan ik al concurreren met een kwalitatief spel van Kubb die gauw oploopt van 54->69 euro. Als je een beetje iets van hout kent, weet je dat je dit nooit zelf kan maken voor die prijs. Het is door alle positieve reacties dat ik door doe ... De mensen die geloven in mijn project zullen sowieso een kwalitatief en leuk buitenspel krijgen aan een voordelige prijs! En jaren speelplezier er aan beleven ... Voor mij doen de volgende dingen er vooral toe: Leeuwentoren bekender te maken, iets nieuws aan te bieden naast Kubb, Mölkky, ... , het buitenspelen te promoten, stad Ieper en zijn vestingen te promoten, ...

Het zou leuk zijn mocht dit spel ook zijn kans krijgen ...

Veel buitenspeelgroetjes
Een fiere Ieperling/Belg!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019, 21:58 
Meeple

Berichten: 10
- Nieuwe Groepsrewards toegevoegd! En al 40% gefund! Thx 2 everyone!
www.ulule.com/leeuwentoren


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2019, 01:09 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Hey Stefaan,

Ik ging eens op je website kijken bij spelregels en daar vond ik wel een filmpje met een voorbeeld, maar geen algemene regels. Waar zijn die te vinden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2019, 21:09 
Meeple

Berichten: 10
Hey Kevin

De spelregels zijn kort uitgelegd op de Crowdfunding. Het filmpje op de website en Youtube laat de opstelling zien en hoe het inderdaad gespeeld wordt. Alles wat kan gebeuren, komt ook in het filmpje voor. In bijlage plaats ik de originele spelregels die je bij het spel krijgt.

Vriendelijke groeten
Stefaan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2019, 11:43 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 317
Woonplaats: Groningen
Nieuwsgierig:

De gooi stukken zijn ronde kogels, waar ze bij Kubb langwerpig zijn. Wat voor effect heeft qua gooien? En wat doet dat met de moeilijkheidsgraad?

(het ziet er mooi uit, maar met een mooie Kubb in bezig laat ik het aan mij voorbij gaan)

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 23:20 
Meeple

Berichten: 10
Dag Arjan

Bedankt voor het complimentje.

Gooien met de kanonskogels of bollen is persoonlijk leuker en liggen goed in de hand. Doordat het bollen zijn, moet je natuurlijk ook wel gericht gooien. Ook zijn er meerdere soldaten of pionnenen die bij de toren dichter geplaatst staan, zo kun je ook meerdere pionnen/soldaten omvergooien. Het succesgevoel ligt hoger ... aan de andere kant als je de Leeuw te vroeg omvergooit of doordat hij doorbotst en omvalt, mag de tegenstander één soldaat terugplaatsen, een extra leuk spelelement. Zelf spelen wij ook heel graag Kubb, maar doordat een spel minder lang duurt en je meer kunt omvergooien ... komt die niet vaak meer uit. Aan de andere kant ben ik ook geen pro. ;) De moeilijkheid kun je nog vergroten door de afstand tussen beide veldjes te vergroten. Kids=2m, Normaal=3m, Pro's= 3.5-4m

Wie weet, krijg je ook nog ooit de smaak te pakken. ;)

Vriendelijke groeten
Stefaan Vanoplynes


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 23:24 
Meeple

Berichten: 10
Kleine update; de productie is beëindigd en wordt volgende week gecontroleerd en verstuurd! Jipiee :) Voor de geïnteresseerden; de laatste 30 dagen voor de Crowdfunding zijn aangebroken. www.ulule.com/leeuwentoren


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2019, 13:23 
Meeple

Berichten: 10
Wie wordt Belgisch kampioen Leeuwentoren 2019?
* zondag 21 juli 2019
* Ploegen: 2-4 spelers
* Inschrijving: 15 euro per ploeg
* Start om 10.00 uur
* Waar: Feestzaal Willem Tell Ieper

Meer info op de Facebookpagina van Leeuwentoren.

Wie nog kans wilt maken op een voordelige Leeuwentoren kan dit nog tot 19 maart 2019. Al 70% gefund!! www.ulule.com/leeuwentoren

Voor meer info of vragen: stefaan.vanoplynes@gmail.com of via Facebook 'Leeuwentoren'

Tjoptjop
Stefaan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 maart 2019, 21:08 
Meeple

Berichten: 10
Evenement Belgisch kampioenschap Leeuwentoren aangemaakt:

https://www.facebook.com/events/315348202666849/


Veel buitenspeelgroetjes
Stefaan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 21:31 
Meeple

Berichten: 10
Laatste kans om een Leeuwentoren te bestellen voor 56 euro ipv 69 euro. Dit nog tot en met woensdag 20/03 via www.ulule.com/leeuwentoren

Al 90% gefund! Wie steunt dit Belgische buitenspeelproject mee?

Hartelijk dank alvast!

Veel buitenspeelgroeten
Stefaan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 12:21 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Ik heb afgelopen week de kans gekregen om dit spel te spelen. Alle medespelers waren lovend over dit spel. Ik overweeg dit om zelf aan te kopen.
Topspel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2020, 16:09 
Meeple

Berichten: 10
Leuk om te lezen! :thumbup: Thx voor de post! Doet deugd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Leeuwentoren - A new outdoor game (Mix van Kubb & Petanque)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Leeuwentoren



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®