Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Line-up Spiel 2019
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019, 19:39 
Matroos

Berichten: 40
Normaal gesproken wordt er altijd een topic gestart met wat iedereen heeft meegenomen uit Essen.
Inmiddels staan bijna alle belangrijke spellen die uit gaan komen wel genoemd in de geeklists op BGG.

Nu heb ik de lijst zo'n beetje doorgenomen en er vallen mij twee dingen op:

1. Er staan, mijns inziens, weinig echt interessante titels tussen.
2. Nieuwe titels zijn echt schrikbarend duur.

Ik zal daarom zelf op zoek gaan naar wat oudere titels die voor schappelijke prijzen van de hand gaan.
Ik ben daarom benieuwd: wat verwachten jullie mee te nemen en wat verwachten jullie überhaupt van de beurs?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Line-up Spiel
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019, 19:55 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik vind dit jaar net beter dan de twee vorige jaren, hangt er natuurlijk ook wel wat vanaf van wat je zoekt. De echte zware strategische spellen ontbreken wel wat maar daar ligt miijn persoonlijke interesse ondertussen al een tijdje niet meer.
Ik speel tegenwoordig liever de iets kortere spellen met toch wel de nodige diepgang om het interessant te houden, af en toe een stevige brainburner mag ook nog altijd maar die heb ik nog voldoende staan om een jaar of tien toe te komen.

Wat betreft de prijzen geef ik je wel volledig gelijk maar dit is een trend die al een paar jaar bezig is. Vroeger kostte een goed stevig spel max 40€, de kleinere 20-25. Nu kan je voor die prijs nog amper simpele fillers kopen.

Hier nog een link naar mijn BGG lijst met (voor mij) interessante Essen releases
https://boardgamegeek.com/geeklist/2605 ... -19/page/1

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Line-up Spiel
BerichtGeplaatst: zo 22 sep 2019, 11:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Ik ben zelf erg kritisch geworden, dat zegt wellicht meer over mij dan over de kwaliteit van de spellen. Zelf vind ik het gemiddeld genomen afgelopen 2 jaar al wat magerder. Dit jaar lijkt daar niet zoveel van af te gaan wijken; hooguit een hand vol interessante titels. Na het spelen 'overleeft' daarvan slechts 1 (en soms zelfs geen) titel het. Die komt erbij in de kast, dus dat is allemaal erg overzichtelijk geworden, dat is het voordeel.

Ik speel alsnog elk jaar wel zo´n 20 tot 30 Spiel titels in de weken na de beurs hoor. Dat is dan bij vrienden die vaak meer (en andere) titels kopen, maar het gebeurt niet zo gauw dat ik er daarvan eentje zo geweldig vind dat ik die later alsnog aanschaf. Vorig jaar kwamen alleen Blackout HongKong en Underwater Cities daar voor mij in de buurt, talloze anderen niet. Het jaar ervoor was er wel zo eentje: Rajas of the Ganges. Tot op de dag van vandaag een spel wat ik graag op tafel leg en die ik op Spiel niet als dusdanig had ingeschat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Line-up Spiel 2019  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Spiel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®