Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 22:30 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Spelgroep Phoenix viert dit jaar zijn derde Lustrum. De spelgroep bestaat in Leiden al 15 jaar en in Capelle aan den IJssel al 10 jaar! Dit derde lustrum wordt op 14 september gevierd met een speldag met extra activiteiten.



Daarbij pakt Spelgroep Phoenix uit met het eerste Nederlands Kampioenschap Wingspan, in samenwerking met 999 Games. Hiervoor dien je op voorhand in te schrijven. Er is plaats voor 32 deelnemers. De zaal gaat open om 10:00, het toernooi begint om 10:30 uur.

Op deze speldag kan er ook gewoon gespeeld worden. Bezoekers kunnen daarbij kiezen uit de spelcollectie van Spelgroep Phoenix. Verder is er die dag ook een tweedehandskraam, een loterij en een spellenveiling. Na het avondeten wordt er een pubquiz georganiseerd.

Meer info op de website van Spelgroep Phoenix



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 sep 2019, 16:22 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Dit is aanstaande zaterdag!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 08:45 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Dat was een leuk NK. Alle lof voor de organisatoren van Phoenix! Gecombineerd met een tweedehands markt en een uitgebreide spellendag waar veel mensen op af kwamen, een loterij en een veiling, was er voor veel liefhebbers wat te doen. Voor iemand die zich nooit in verenigingen waagt, was dit een hele belevenis. Jammer dat ik net te laat was om Takenoko te bemachtigen. 11 euro, kom op, maar aldus duurde mijn twijfel nét te lang.

Het NK zelf viel me een beetje tegen. Niet omdat ik de winst aan anderen moest laten, want hoewel mij dat natuurlijk tegenviel; voor de winst moet je bij Wingspan toch ook een beetje een goeie starthand hebben. Ook de spelletjes waren niet slecht, integendeel, die waren juist erg leuk. Nee, het viel een beetje tegen omdat met name 999 totaal afwezig was. Of ik moet ze gemist hebben, maar dan ligt dat óók aan hen. Ze hadden vanuit 999 veel meer publiciteit kunnen maken en uit zo'n NK kunnen halen. En veel meer kunnen doen voor de deelnemers. Zelfs de spellen werden deels helemaal uit Vlaanderen aangerukt, omdat 999 er (kennelijk?) te weinig had geleverd. Er waren geen 32 deelnemers, maar veel minder, waardoor je soms met 3 en soms met 4 speelde, wat de strijd toch een beetje ongelijk maakte. En tot slot had er voor de winnaar (niet mijzelf dus) best een beker klaar kunnen staan toch? Voor een paar tientjes heb je er een, mét zwaluwstaartkoningstiran (#scrabble!) erop.

Mijn conclusie: ik heb een prima dag gehad, met sympathieke en heel diverse andere deelnemers en vier leuke spelletjes Wingspan. Met dank aan Phoenix voor een strak NK. Maar 999 heeft deze vogel over het net laten vliegen.

http://www.spelgroepphoenix.nl/

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 09:12 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Hier een reactie op je verwijten naar 999 Games, deze partij heeft helemaal niets nagelaten om te helpen.

Het NK is op hun website geweest, er is een tweet uitgegaan, Facebook dacht ik ook. Niets mis mee qua promotie, gewoon jammer dat er weinig deelnemers waren, misschien omdat mensen niet van toernooien houden of het spel nog te nieuw is en niet in bezit, dus niet kunnen oefenen.

Wat de exemplaren van 999 betreft ben je ook verkeerd voorgelicht. 999 Games heeft wel degelijk een doos met NK exemplaren (en prijzen gesponsord!) opgestuurd. Ware het niet dat de doos volledig zoek geraakt is in de post!

Alle schande gaat naar de vervoerder en (niet-)bezorger van het pakket! Hierin zijn veel exemplaren Wingspan en gloednieuwe dozen voor prijzen verloren gegaan!

Geen idee of dit een spelliefhebber is of dat de vogels gevlogen zijn en we die ergens gedumpt in een sloot terugvinden.

999 Games heeft zelfs aangeboden een nieuw pakket toe te sturen, maar de organisatie had ondertussen heel snel een plan B opgestart en zelf inmiddels al mensen gevonden die hun eigen exemplaar mee wilden nemen. (Daar zat toevallig een Vlaamse bij, maar had ook iemand anders kunnen zijn).

Wel heeft 999 Games alsnog een pakket met prijzen opgestuurd die dus ook op de prijzentafel stonden.

Had iemand mij gevraagd had ik dit verhaal meteen kunnen vertellen maar jammer dat er nu een ander verhaal rond gaat. Iets met een klok en een klepel.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 09:36 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Bridget schreef:
Had iemand mij gevraagd had ik dit verhaal meteen kunnen vertellen maar jammer dat er nu een ander verhaal rond gaat. Iets met een klok en een klepel.

Er gaat helemaal geen verhaal rond, er staat slechts de beleving genoteerd van een deelnemer. Die overigens staat als een huis en daar hoeft niet meteen defensief op te worden gereageerd. Alle hulde voor Phoenix, maar 999 was afwezig en hadden er meer van kunnen maken. Punt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 12:22 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik bedoel niet heel defensief te reageren maar wat had je dan verwacht?

Had er iemand in een rood 999 shirt moeten rondlopen?

Ik bedoel het goed, wat is dan niet gegaan volgens jouw verwachting?

Het verhaal namens de organisatie is namelijk dat wij heel erg blij zijn met 999 Games en 1000 maal dank.

Wat hadden ze beter moeten doen?

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 13:18 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Bridget schreef:
Wat hadden ze beter moeten doen?


Dat had ik al beschreven toch? Aanwezigheid. Publiciteit. Meer erachteraan voor deelnemers. Bekertje voor de winnaar. Genoeg spellen. Gewoon meer vuur geven voor en op zo'n dag. Mijn mening hè. Ik snap best dat je ze in bescherming neemt als organisator, maar die verplichting heb ik natuurlijk niet. Maar laten we er vooral niet te lang op doorgaan, want de centrale boodschap van mijn bericht was behalve commentaar op 999 vooral dat het een door jullie prima georganiseerde dag was. :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 13:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Pura Vida schreef:
Maar 999 heeft deze vogel over het net laten vliegen.


Daarmee sloot je je post af, en daarmee heb je jouw kritiek op 999 het belangrijkste onderwerp van je post gemaakt.
Bridget legt vervolgens uit hoe de vork in de steel zit en nóg blijf je er bij dat 999 zich beter had moeten profileren.

Volgens mij had je je beter ter plekke zo kritisch opgesteld, dan was je ook meteen van repliek voorzien. Want ik vraag me ook wel af wat 999 beter had kunnen doen, behalve dan zo’n blikken beker erin gooien, die lang niet iedereen mooi vindt.

#hetisooknooitgoed


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 14:15 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
Pura Vida schreef:
Maar 999 heeft deze vogel over het net laten vliegen.


Daarmee sloot je je post af, en daarmee heb je jouw kritiek op 999 het belangrijkste onderwerp van je post gemaakt.
Bridget legt vervolgens uit hoe de vork in de steel zit en nóg blijf je er bij dat 999 zich beter had moeten profileren.

Volgens mij had je je beter ter plekke zo kritisch opgesteld, dan was je ook meteen van repliek voorzien. Want ik vraag me ook wel af wat 999 beter had kunnen doen, behalve dan zo’n blikken beker erin gooien, die lang niet iedereen mooi vindt.

#hetisooknooitgoed


Nou zeg, dit is wat al te makkelijk allemaal. En op de persoon. En vanaf de zijlijn. Nergens voor nodig. 999 is een volwassen bedrijf dat best tegen een (m.i. terecht) stootje kan. Met commentaar dat ik ook ter plekke inderdaad 'live' heb gedeeld, voor het geval je dat mocht willen weten. Met deelnemers die er soms nog iets strakker in zaten, maar dat terzijde. Check je feiten, Jerome, want bij mij is het eerder #bijnaaltijdhelemaalgoed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 16:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Pura Vida schreef:
Bridget schreef:
Had iemand mij gevraagd had ik dit verhaal meteen kunnen vertellen maar jammer dat er nu een ander verhaal rond gaat. Iets met een klok en een klepel.

Er gaat helemaal geen verhaal rond, er staat slechts de beleving genoteerd van een deelnemer. Die overigens staat als een huis en daar hoeft niet meteen defensief op te worden gereageerd. Alle hulde voor Phoenix, maar 999 was afwezig en hadden er meer van kunnen maken. Punt.


Vind je het soms lastig dat de feiten en omstandigheden niet perfect aansluiten op jouw tirade?
Kom op, aanvaard dat het verhaal van Bridget is gevoed door meer kennis dan wij hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 16:45 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Erwin schreef:
Vind je het soms lastig dat de feiten en omstandigheden niet perfect aansluiten op jouw tirade?
Kom op, aanvaard dat het verhaal van Bridget is gevoed door meer kennis dan wij hebben.


Mijn oorspronkelijke stuk een tirade? Kom op zeg, komt er niet eens in de buurt. En ik was daar aanwezig en heb ruim voldoende kennis van zaken om het stuk te schrijven dat ik schreef. Een positief stuk, met een kritische noot over 999. Daar valt echt helemaal niks op af te dingen, behalve dat vage verhaal over zoekgeraakte spellen onderweg. En nou hou ik op hoor, doei lange tenen. :wave:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 17:47 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Vaag verhaal over zoekgeraakte spellen?

Nou het was nogal een toestand inderdaad. Een groot probleem!

Het was verder inderdaad een erg positief verhaal met credits voor de organisatie.
Bedankt.

Ik moest alleen reageren want ik vind 999 games afkraken niet terecht.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 20:28 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Bridget schreef:
Vaag verhaal over zoekgeraakte spellen?

Nou het was nogal een toestand inderdaad. Een groot probleem!

Het was verder inderdaad een erg positief verhaal met credits voor de organisatie.
Bedankt.

Ik moest alleen reageren want ik vind 999 games afkraken niet terecht.


Afkraken is ook al zo'n woord dat volgens mij niet van toepassing is op dat stukkie van mij hieronder, maar goed, ik zal voortaan mijn zijden handschoentjes aandoen als ik iets over onze - óók door mij heus gewaardeerde - hofleverancier schrijf.

Volgend jaar weer, hoop ik. Dan ga ik zeker voor die blikken beker.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 10:46 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik heb wel een kritiekpuntje ook al ben ik niet geweest. Ik heb op Facebook gevraagd of er bij de starthand gebruik gemaakt word van drafting (dit is voorkomt namelijk dat bijv. bij een persoon de goedkopere vogels zitten die fijn zijn in een begin hand), dus 1 kaar van je 5 kaarten kiezen en dan restant doorgeven aan de volgende speler (hetzelfde als bij 7 Wonders Leaders). Hier heb ik geen reactie op gekregen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 11:28 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Er zitten wat a-technische mensen op Facebook (ook ondergetekende). Berichten posten en evenementen aanmaken lukt nog net, maar geen idee waar je bericht is binnengekomen, ik kan hem niet vinden op de pagina of groep van Phoenix. Een email sturen naar het bestuur had misschien effectiever geweest.

Om alsnog antwoord te geven op je vraag: In verband met de tijdsdruk van max 75 minuten per spel is er niet gedraft.

WTULTC schreef:
Ik heb wel een kritiekpuntje ook al ben ik niet geweest. Ik heb op Facebook gevraagd of er bij de starthand gebruik gemaakt word van drafting (dit is voorkomt namelijk dat bijv. bij een persoon de goedkopere vogels zitten die fijn zijn in een begin hand), dus 1 kaar van je 5 kaarten kiezen en dan restant doorgeven aan de volgende speler (hetzelfde als bij 7 Wonders Leaders). Hier heb ik geen reactie op gekregen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - NK Wingspan bij Spelgroep Phoenix  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Capelle aan den IJssel, Leiden, NK Wingspan 2019, Spelgroep Phoenix, Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®