Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 13:16 
Sojaboon

Berichten: 23
Woonplaats: Zaandam
Wij vonden de koop van de rampentegels iets te makkelijk.
Koop een rampentegel is nu gewoon er ééntje uitzoeken naar keuze.
Je kiest daarbij natuurlijk diegene met het hoogst aantal punten.

Wij hebben de regel toegevoegd dat je nog steeds uit een gebied naar keuze mag pakken, maar dan wel de laats neergelegde tegel.
Hierdoor pak je toch met meer tactiek een tegel uit Kansas City omdat je niet meer zomaar een ramptegel kunt pakken bij het kopen daarvan.

De tegels liggen op nummer 1,2,3 en 4. Als plek 3 als laatste is gevuld met bijvoorbeeld een ramp van 2 punten en tegel 2 is er eentje met 4 punten, ben je toch meer geneigd om ook daar voor te gaan strijden. Je kunt dus ook iemand dwars zitten door een 2 punten tegel voor na een 4 punten tegel te leggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 15:40 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
waar gaat dit over??

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 16:04 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik gok Great Western Trail.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 21:17 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ugur schreef:
Ik gok Great Western Trail.

Dat lijkt me een goede gok te zijn :lol: :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2019, 11:31 
Sojaboon

Berichten: 23
Woonplaats: Zaandam
Excuus. :oops:

Dit gaat uiteraard over GWT.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2019, 16:09 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Dave schreef:
Excuus. :oops:

Dit gaat uiteraard over GWT.

Titel aangepast.

Wie het eerste bericht in een draadje geplaatst heeft, kan indien nodig zelf de titel aanpassen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 22:46 
9. The Warp (2023)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Dave schreef:
Wij vonden de koop van de rampentegels iets te makkelijk.
Koop een rampentegel is nu gewoon er ééntje uitzoeken naar keuze.
Je kiest daarbij natuurlijk diegene met het hoogst aantal punten.

Wij hebben de regel toegevoegd dat je nog steeds uit een gebied naar keuze mag pakken, maar dan wel de laats neergelegde tegel.
Hierdoor pak je toch met meer tactiek een tegel uit Kansas City omdat je niet meer zomaar een ramptegel kunt pakken bij het kopen daarvan.

De tegels liggen op nummer 1,2,3 en 4. Als plek 3 als laatste is gevuld met bijvoorbeeld een ramp van 2 punten en tegel 2 is er eentje met 4 punten, ben je toch meer geneigd om ook daar voor te gaan strijden. Je kunt dus ook iemand dwars zitten door een 2 punten tegel voor na een 4 punten tegel te leggen.



Het nut van die tegels is net dat je ze op een weg legt die je wilt afsluiten voor je tegenstander (lees: moeilijker begaanbaar maken) als je dit doet is de afweging, maak ik de weg vrij of neem ik de punten.

Je plaats ze strategisch om zo mensen langs jouw gebouwen te krijgen en hun centjes af te pakken.
Of je probeert zelf je gebouwen te leggen op zo een veld waarbij je die bonus actie krijgt. Dan wil je zelf die route vrij houden...

Ik zie zelf het nut niet echt in om die regel aan te passen.
Maar als dit voor jou het spel leuker maakt, zeker doen. Het gaat immers over je eigen spelbeleving.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 14:34 
Sojaboon

Berichten: 23
Woonplaats: Zaandam
lordyazos schreef:
Dave schreef:
Wij vonden de koop van de rampentegels iets te makkelijk.
Koop een rampentegel is nu gewoon er ééntje uitzoeken naar keuze.
Je kiest daarbij natuurlijk diegene met het hoogst aantal punten.

Wij hebben de regel toegevoegd dat je nog steeds uit een gebied naar keuze mag pakken, maar dan wel de laats neergelegde tegel.
Hierdoor pak je toch met meer tactiek een tegel uit Kansas City omdat je niet meer zomaar een ramptegel kunt pakken bij het kopen daarvan.

De tegels liggen op nummer 1,2,3 en 4. Als plek 3 als laatste is gevuld met bijvoorbeeld een ramp van 2 punten en tegel 2 is er eentje met 4 punten, ben je toch meer geneigd om ook daar voor te gaan strijden. Je kunt dus ook iemand dwars zitten door een 2 punten tegel voor na een 4 punten tegel te leggen.



Het nut van die tegels is net dat je ze op een weg legt die je wilt afsluiten voor je tegenstander (lees: moeilijker begaanbaar maken) als je dit doet is de afweging, maak ik de weg vrij of neem ik de punten.

Je plaats ze strategisch om zo mensen langs jouw gebouwen te krijgen en hun centjes af te pakken.
Of je probeert zelf je gebouwen te leggen op zo een veld waarbij je die bonus actie krijgt. Dan wil je zelf die route vrij houden...

Ik zie zelf het nut niet echt in om die regel aan te passen.
Maar als dit voor jou het spel leuker maakt, zeker doen. Het gaat immers over je eigen spelbeleving.


De werking van de rampentegels zoals ze standaard zijn is mij duidelijk en ook de tactiek daarachter, maar ik bedoelde meer enkel de actie "rampentegel kopen".
Dit is nu willekeurig een tegel pakken, met in je achterhoofd dus de standaard tactiek om je weg vrij te maken, maar nu pak je alleen altijd de tegel met het hoogste aantal overwinningspunten. Wij miste hierin nog een stukje uitdaging.

Stel, op veld 1 ligt een tegel met 2 punten.
op veld 2 een tegel met 4 punten en op veld 3 een tegel met 2 punten.
Dan wil je uiteraard de tegel met de hoogste punten hebben.
Nu pak je die gewoon.

Maar wat nou als je alleen vanaf veld 4 mag pakken en dan pas veld 3 ,2 en 1.
Dan ga je dus beter opletten waar je een tegel vandaag pakt en of dat tactisch is ten opzichte van een andere rampgebeid.

Ook het plaatsen van ramptegels is dan uitdagender. Want je kan je tegenstander punten afhouden door bijvoorbeeld een tegel met een lage waarde, voor een tegel met een hoge waarde leggen. Mocht je tegenstander dan net van plan zijn om een tegel met hoge waarde te pakken, dan heb jij die geblokkeerd met een lagere waarde, welke hij dan eerst zou moeten nemen en jij dan zo weer de mogelijkheid krijgt om de tegel met hogere waarde te pakken.

Het was een klein dingetje wat ons wat tegenstond als basisregel. Met deze toevoeging is de rampentegel dus ook weer een stukje techniek.

Probeer het eens uit. Je zult zien dat je nu veel meer gaat nadenken over het pakken en plaatsen van een rampentegel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 15:04 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Mijn inziens is een tegel pakken, punten pakken. In het begin van het spel gaat deze actie ten koste van het opbouwen van je engine en is later in het spel interessanter.

Om dit te compenseren worden mensen die al vroeg de tegels kopen beloond met meer punten


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 17:36 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Edwin84 schreef:
Mijn inziens is een tegel pakken, punten pakken. In het begin van het spel gaat deze actie ten koste van het opbouwen van je engine en is later in het spel interessanter.

Om dit te compenseren worden mensen die al vroeg de tegels kopen beloond met meer punten


Inderdaad, ik zou deze regel zeker niet aanpassen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 okt 2019, 06:22 
Meeple

Berichten: 10
Ik zou deze regel ook niet aanpassen. Volgens mij is het ook niet goedkoop om een ramptegel te kopen. Ook als je de keuze hebt om een ramptegel te pakken of een andere actie te doen, is de andere actie ook zeer interessant volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2019, 14:12 
Sojaboon

Berichten: 23
Woonplaats: Zaandam
Ik denk dat het niet geheel duidelijk is wat ik precies bedoel. Maar goed, wij vinden het uitdagender op onze manier en daar gaat het natuurlijk om.

Veel speelplezier allen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2019, 21:09 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Dave schreef:
Ik denk dat het niet geheel duidelijk is wat ik precies bedoel. Maar goed, wij vinden het uitdagender op onze manier en daar gaat het natuurlijk om.

Veel speelplezier allen!


Ik denk wel dat je het goed uitgelegd hebt hoor ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Great Western Trail: extra regel voor rampentegels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Great Western Trail, ramptegel, spelregel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®