Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2019, 15:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jumping Turtle Games heeft voor het najaar weer heel wat nieuwe spellen op de planning staan. Vorig jaar besliste Jumping Turtle Games immers om zijn catalogus te verbreden en dit heeft in de eerste plaats tot gevolg gehad dat ze een reeks zwaardere spellen hebben uitgebracht. Maar ook het assortiment kinderspellen wordt uitgebreid.

In september en oktober mag je van Jumping Turtle Games volgende licentietitels verwachten: 'The Magnificent' en 'Trails of Tucana', beiden van de makers van Santa Maria, 'Farm Rescue', dat zich eerder richt naar jongere spelers en ook nog uitbreiding 3 voor het succesvolle 'Welcome to...'

The Magnificent
The Magnificent is het nieuwe strategiespel bedacht door Eilif Svensson en Kristian Amundsen Østby, de makers van Santa Maria. Het is speelbaar voor 1 tot 4 spelers vanaf 14 jaar. De speelduur is 60 tot 90 minuten.


Dobbelstenen stelen de show in dit spel op een zeer unieke manier. Kies je voor hoge dobbelwaardes, dan heb je meer mogelijkheden, maar ze zullen je ook meer kosten! Wees dus voorzichtig met je keuze. Je zal grondstoffen moeten verzamelen, je kamp opbouwen, trainers inhuren en shows geven die het publiek kunnen bekoren. Scorekaarten en unieke spelerseigenschappen voegen nog meer interessante opties toe. Het is voortdurend dansen op een slappe koord om een efficiënte strategie te vinden en als je doelen te realiseren. Martin Mottet zorgde voor de illustraties.
Release: Essen 2019


Trails of Tucana
Ook Trails of Tucana werd ontworpen door Eilif Svensson en Kristian Amundsen Østby. Je kan dit spel vergelijken met Welcome to... aangezien het ook een flip-and-write spel is, maar deze keer moet je geen nummers plaatsen, maar landschappen met elkaar verbinden. Trails of Tucana is een spel voor 1 tot 8 spelers vanaf 8 jaar dat speelt in ongeveer 15 minuten.


Elke speler krijgt een kaart waarop de belangrijkste dorpen, bezienswaardigheden en verscheidene terreinen te zien zijn. Elk spel worden de dorpen willekeurig geplaatst, wat telkens een nieuwe uitdagende puzzel oplevert.
Elke beurt worden er 2 terreinkaarten onthuld. Alle spelers tekenen een route tussen die twee terreinen op hun eigen kaart. Niet elk gebied is even makkelijk te doorkruisen, dus een beetje zorgvuldig plannen is zeer belangrijk. Je kan punten scoren door het verbinden van overeenkomende dorpen en door het verbinden van dorpen met bezienswaardigheden.
Het spel bevat zowel een korte variant van 2 ronden als een uitgebreide variant waarbij je 3 ronden zal spelen op een grotere kaart. Het tekenwerk is van Gjermund Bohne.
Release: Essen 2019


Farm Rescue
Met Farm Rescue breidt Jumping Turtle Games zijn aanbod kinderspellen uit.
De uitgever volgt dit spel al op van in de prototype fase en is zeer tevreden met wat Brain Games hiervan heeft gemaakt. Jumping Turtle Games zorgt voor de Nederlandstalige verdeling van Farm Rescue.


Farm Rescue is een coöperatief geheugenspel voor 1 tot 5 spelers vanaf 4 jaar en won al op de UK Games Expo de Players Choice Award. Het werd ontworpen door Harris Tsagas. Reinis Pētersons zorgde voor de illustraties.

In het begin van het spel liggen alle tegels met dieren open op tafel. Na een worp met de dobbelstenen moet je de betreffende tegel (bijvoorbeeld de kip met groene achtergrond) omdraaien. Als je echter een combinatie rolt die niet meer open op de tafel ligt, moeten de spelers samen aanwijzen waar deze tegel ligt. Hebben ze het juist, dan komt de boer 1 veld dichter bij de wolf . Bij een verkeerde keuze zal echter de wolf richting de boerderij lopen en verder van de boer weg. Als je er samen met je medespelers in slaagt om de wolf te vangen voor deze de boerderij heeft bereikt, win je het spel.
Release: Eind september


Welcome to: uitbreiding 3
Welcome to... blijft een groot succes -zopas werd het nog genomineerd voor de Nederlandse Spellenprijs- en tegen eind oktober zal ook de derde uitbreiding beschikbaar zijn.


Net zoals de vorige twee uitbreidingen zal deze set uit twee afzonderlijke modules bestaan.
De eerste is de Halloweenmodule. Hierin ga je op jacht naar snoepjes en geesten in je wijk. Door deze te verzamelen kan je een bonus activeren. Je kan sparen voor een grote bonus, maar hou er rekening mee dat vanaf er een speler een bonus claimt, deze niet meer beschikbaar is voor de andere spelers. Wacht dus best niet te lang...
De tweede module dompelt je onder in de kerstsfeer. Je gaat je straten namelijk versieren met kerstlichtjes. Als je twee nummers naast elkaar kan schrijven die elkaar exact opvolgen, dan mag je een snoer tekenen tussen deze twee huizen. Zo kan je proberen verschillende huizen met elkaar te verbinden om zo lang mogelijke snoeren van lichtjes te creëren.

website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2019, 20:34 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Zeer benieuwd naar The magnificent :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 okt 2019, 12:09 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gaat Jumping Turtle ook Alexis, de nieuwe solo mode voor Welcome To..., uitbrengen?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 okt 2019, 13:18 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
dirk schreef:
Zeer benieuwd naar The magnificent :thumbup:

Ik ook, speltechnisch klinkt het namelijk origineel en tactisch, maar de grafische vormgeving is helemaal mijn ding niet... :thumbdown:
Ik geef toe dat het eens een andere interpretatie is van het thema 'circus' aangezien dat normaal heel kleurrijk en cartoonachtig wordt voorgesteld, maar persoonlijk vind ik dat er ook wel bij passen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2019, 06:34 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Iemand ervaring met de uitbreidingen voor Welcome To ... ?
Ik heb er al wat info over opgezocht, maar vind dat die heel weinig (eigenlijk geen) leuke elementen toevoegen aan het basisspel.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2019, 10:45 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Geen ervaring maar wel hetzelfde gevoel. Spreekt ons ook niet aan thuis.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2019, 10:57 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Wij hebben Doomsday en Easter Egg gespeeld maar die waren niet bijster interessant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2019, 15:02 
kooiker

Berichten: 707
david.vanuffelen schreef:
Iemand ervaring met de uitbreidingen voor Welcome To ... ?
Ik heb er al wat info over opgezocht, maar vind dat die heel weinig (eigenlijk geen) leuke elementen toevoegen aan het basisspel.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk ...

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik voel na het lezen ervan ook nog geen enkele behoefte om het van zichzelf al heel leuke basisspel ermee uit te breiden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Jumping Turtle Games maakt zich klaar voor de herfst  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

Farm Rescue, Jumping Turtle Games, Spiel 2019, The Magnificent, Trails of Tucana, Welcome to: uitbreiding 3



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®