Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 11:25 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Everdell CE (2nd edition)+ Pearlbrook + Wooden Ever Tree + Rules of Play second printing was een leuk cadeau na terugkomst van vakantie. Prachtige table presence. De houten boom (jammer voor de verergerde erosie in China) is zeker het hebben waard. Heb teveel horror plaatjes gezien van gespleten karton bij Everdell.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 okt 2019, 11:15 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
Pearlbrook (nog steeds) niet gespeeld, maar Everdell is inderdaad een leuk spel.

Jammer genoeg blokkeert de hoeveelheid Engelse tekst het nog een beetje om veel te spelen (speel Everdell voornamelijk met mijn dochters). Ik heb trouwens geen problemen met die kartonnen boom hoor... is (snel afkloppen) nog steeds in prima staat... dat gezegd hebbende ik denk dat die houten boom wel echt een mooiere table presense heeft :)

Maar goed om te horen dat Everdell ook leuk is... moet hem snel eens op tafel leggen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 okt 2019, 20:11 
Sojaboon

Berichten: 21
Dat is zeker een fijn welkom terug van vakantie cadeau!
Ik zit ook te twijfelen om everdell aan te schaffen, zeker goed om te lezen dat deze goed in de smaak valt.

Is de Pearlbrook ook een CE of die niet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2019, 15:05 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 128
Woonplaats: Zoetermeer
Franks85 schreef:
Is de Pearlbrook ook een CE of die niet?


Pff... moest even snel spieken op Kickstarter hoor... ik heb dus nog niet het plezier gehad om Pearlbrook te spelen (wel uitgepakt uiteraard :)).

Pearlbrook had wel kickstarter extra's erbij zitten, maar tijdens de Pearlbrook kickstarter werd het geen CE genoemd... echter in de nieuwe kickstarter van Pinecrest en Belfaire wordt Pearlbrook wel een CE genoemd :)

Lang verhaal... maar mijn conclusie daarbij is dat Pearlbrook eigenlijk dus wel een CE is...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2019, 18:09 
Sojaboon

Berichten: 21
Bedankt voor je bericht. Na het bekijken van de playthrough van Rahdo lijkt me dit zeker een leuke toevoeging!
Alvast veel speel plezier gewenst in ieder geval :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2019, 19:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Franks85 schreef:
Dat is zeker een fijn welkom terug van vakantie cadeau!
Ik zit ook te twijfelen om everdell aan te schaffen, zeker goed om te lezen dat deze goed in de smaak valt.

Is de Pearlbrook ook een CE of die niet?


Alles via Kickstarter is CE behalve Bellfair dit wordt een standaard uitvoering in de CE van everdell, pearlbrook en spirecrest zit meer content: hout & kaarten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2019, 12:19 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Sinedia schreef:
Jammer genoeg blokkeert de hoeveelheid Engelse tekst het nog een beetje om veel te spelen (speel Everdell voornamelijk met mijn dochters).

Dan blokkeert het leervermogen van je dochters, dat ligt niet aan Everdell. Er zijn genoeg taalonafhankelijke alternatieven lijkt me. En er is nog de optie van bijles.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2019, 12:49 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
kosterix schreef:
Dan blokkeert het leervermogen van je dochters, dat ligt niet aan Everdell.

Liefde, kosterix!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2019, 20:28 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Eerste potje Everdell gespeeld vanmiddag. Score 51-53 en veel bonussen gemist. Is toch wel aardig complex, maar volgens ons alle regels goed toegepast. De meeste bgg vragen waren puur het niet lezen van de handleiding. Handleiding is algemeen duidelijk.

Paar vragen voor de regelnerds

1) als je stad al vol is met een husband, kun je dan nog een wife plaatsen? Nadat de wife geplaatst is deelt de kaart de plek met de husband maar het plaatsen is misschien niet toegestaan.

2) bij het kopieren van een actie, zeg een blad critter uit de stad van een tegenstander dus, als die critter allerlei bonussen heeft krijg jij dan het eind effect inclusief alle bonussen of is het alleen alsof dat kaartje voor even in jouw stad ligt en alleen daar effecten heeft?

3) als de watchtower muntjes heeft en je sloopt hem om hem te vervangen door een andere kaart, krijg je wat hij origineel kostte. Ik neem aan dat de muntjes erop verloren gaan. Klopt dat?

PS 2) En het ruinen van een ruine.. mag wel, en je mag ook een inn vervangen door een inn.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Laatst bijgewerkt door kosterix op zo 06 okt 2019, 20:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2019, 20:42 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
kosterix schreef:
Eerste potje Everdell gespeeld vanmiddag. Score 51-53 en veel bonussen gemist. Is toch wel aardig complex, maar volgens ons alle regels goed toegepast. Paar vragen voor de regelnerds

als je stad al vol is met een husband, kun je dan nog een wife plaatsen? Nadat de wife geplaatst is deelt de kaart de plek met de husband maar het plaatsen is misschien niet toegestaan.

En het ruinen van een ruine..
https://boardgamegeek.com/thread/2280272/innkeeper


Er staat dat ze de plek delen, dus maakt niet uit in welke volgorde je hem speelt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 22:28 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
finalstruggle schreef:
kosterix schreef:
Eerste potje Everdell gespeeld vanmiddag. Score 51-53 en veel bonussen gemist. Is toch wel aardig complex, maar volgens ons alle regels goed toegepast. Paar vragen voor de regelnerds

als je stad al vol is met een husband, kun je dan nog een wife plaatsen? Nadat de wife geplaatst is deelt de kaart de plek met de husband maar het plaatsen is misschien niet toegestaan.

En het ruinen van een ruine..
https://boardgamegeek.com/thread/2280272/innkeeper


Er staat dat ze de plek delen, dus maakt niet uit in welke volgorde je hem speelt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leg uit, want ik begrijp niets van je antwoord. Als je met "hem" de kaart bedoelt, dat is de wife kaart, wat bedoel je met volgorde?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 22:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
kosterix schreef:
finalstruggle schreef:
kosterix schreef:
Eerste potje Everdell gespeeld vanmiddag. Score 51-53 en veel bonussen gemist. Is toch wel aardig complex, maar volgens ons alle regels goed toegepast. Paar vragen voor de regelnerds

als je stad al vol is met een husband, kun je dan nog een wife plaatsen? Nadat de wife geplaatst is deelt de kaart de plek met de husband maar het plaatsen is misschien niet toegestaan.

En het ruinen van een ruine..
https://boardgamegeek.com/thread/2280272/innkeeper


Er staat dat ze de plek delen, dus maakt niet uit in welke volgorde je hem speelt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leg uit, want ik begrijp niets van je antwoord. Als je met "hem" de kaart bedoelt, dat is de wife kaart, wat bedoel je met volgorde?


Hem als in Husband of Wife maakt naar mijn niet uit welke je op dat moment eerst speelt.

Hier een linkje: https://boardgamegeek.com/thread/203633 ... wife-combo

Misschien maakt het nu wel de boel duidelijk genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2019, 08:41 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
kosterix schreef:
Eerste potje Everdell gespeeld vanmiddag. Score 51-53 en veel bonussen gemist. Is toch wel aardig complex, maar volgens ons alle regels goed toegepast. De meeste bgg vragen waren puur het niet lezen van de handleiding. Handleiding is algemeen duidelijk.

Paar vragen voor de regelnerds

1) als je stad al vol is met een husband, kun je dan nog een wife plaatsen? Nadat de wife geplaatst is deelt de kaart de plek met de husband maar het plaatsen is misschien niet toegestaan.

2) bij het kopieren van een actie, zeg een blad critter uit de stad van een tegenstander dus, als die critter allerlei bonussen heeft krijg jij dan het eind effect inclusief alle bonussen of is het alleen alsof dat kaartje voor even in jouw stad ligt en alleen daar effecten heeft?

3) als de watchtower muntjes heeft en je sloopt hem om hem te vervangen door een andere kaart, krijg je wat hij origineel kostte. Ik neem aan dat de muntjes erop verloren gaan. Klopt dat?

PS 2) En het ruinen van een ruine.. mag wel, en je mag ook een inn vervangen door een inn.


1) Ja, je legt de wife in hetzelfde slot als de husband

2) Dat is een klassiek geval, zoiets zou in de regels mogen opgenomen zijn. Wij interpreteren altijd dat je doet alsof het even in je stad ligt.

3) Ja, dat staat in de index van dat gebouw als ik me niet vergis, de munten zijn kwijt


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Everdell CE + Pearlbrook + Wooden Ever Tree  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Everdell



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®