Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 16:22 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Alkmaar
Mijn naam is Lex, 32 jaar, ik ben de DM van dit groepje en doe alweer D&D sinds 2004.

Ons groepje van 5 (4 spelers, 1 DM, leeftijd begin 30) zijn op zoek naar één, misschien twee nieuwe spelers.

Ervaring maakt niet zo veel uit, wij zijn allen ervaren spelers en we begeleiden je waar nodig. Als je wel ervaring hebt, is dat ook prima. We geven er de voorkeur aan als je een beetje kan roleplayen, maar we zijn geen hardcore groep. Dat wil zeggen, we proberen ons in te leven in ons character, maar we verkleden ons niet en de meesten houden gewoon hun eigen stem, ook als ze het andere geslacht spelen. Het is dus vrij relaxed allemaal.

In het weekend week 39 spelen we sessie 13 van de "Ashen Light" campaign. Geen zorgen, deze campaign is gemaakt om lange tijd (jaren?) te duren. Ook wordt alles bijgehouden op World Anvil door de DM, zoals gedetailleerde journals van elke sessie. We komen om de week bij elkaar om een sessie te spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2019, 10:42 
PIONier

Berichten: 2
Hey Lex,

Ik ben een 29 jarige gast uit zuid limburg en afgelopen jaar ben ik naar het noorden des lands verhuisd (Den Helder). En nu ben ik op zoek naar een leuke groep om Dnd te spelen.
Ik heb hiervoor maar een campaign gedaan in 3.5 met vrienden van mijn studie dus ik heb wel een idee van dnd, dus ik ben geen complete beginner. Zelf ben ik altijd al een gamer geweest met de voorkeur naar rpg's. Dus het maken van characters heb ik altijd al leuk gevonden. Het spelen van een charcter vindt ik moeilijker maar daar wil ik graag beter in worden.

Ik zou het heel leuk vinden als ik jullie campaign mag joinen, mocht het voor mij uitkomen.
Wanneer spelen jullie?

Groeten
Bob


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2019, 09:16 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Alkmaar
Hoi Bob,

We hebben de vorige sessie op vrijdag 27 september gespeeld. Dat betekent dat als we ons huidige schema voortzetten dat de volgende op 11 of 12 oktober spelen. We spelen meestal in Alkmaar, maar soms ook in Heerhugowaard en zelfs Spierdijk (één speler moet zo nodig weer daar wonen). Ook zijn we niet te beroerd om Den Helder te komen, mocht je dat willen.

Dus, als het je uit komt, kom een keer meedoen zou ik zeggen. Je bent welkom.

Ik moet wel zeggen dat het een beetje een rommelige periode is. Er zijn wat vrouwen van spelers die gaan bevallen binnenkort, hierdoor nemen deze spelers een begrijpelijke pauze. Totdat hun pauzes over zijn zullen we het even moeten doen met wat we hebben. De eerste speler, Mike, heeft zijn pauze al gestart, vorige keer was voorlopig zijn laatste. De 2e speler, Patrick, zal begin december zijn pauze inzetten.

Citaat:
Het spelen van een charcter vindt ik moeilijker maar daar wil ik graag beter in worden.

Dit is een uitdaging die we allemaal ervaren dus op dat gebied pas je al goed in de groep.

Als je wilt kan ik je toegang geven in World Anvil zodat je vast kan lezen wat er allemaal gebeurd is.

Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag van je en als je nog iemand kent die een soort gelijke interesse heeft mag je die ook meenemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2019, 13:40 
PIONier

Berichten: 2
Hoi Lex,

Hier een naamgenoot "Lex" die je link in mijn eigen oproep heeft gezien :D.
Ben 29 jaar (bijna 30) en ik speel de afgelopen 7 jaar al samen met 4 vrienden dnd 5e. Hierin zijn we elk al een keer DM geweest en weet ik dus van beiden kanten hoe het kan zijn en waar je mee te maken krijgt. Ik ben al goed op weg met het maken van een eigen campaign die ik straks ga beginnen met mijn huidige groep. Op dit moment zoek ik alleen nog een andere groep erbij omdat ik DnD heel leuk vindt. Het mooie zou zijn als ik bij deze groep zelf een character kan spelen (echter als een groep een DM zoekt dan zou ik willen overwegen om te DM'en "en natuurlijk ook als er een klik is met de groep).

Verder volg ik Critical Role (group of voice acters that play dnd) al vanaf het begin waardoor ik nog meer kennis heb gekregen van hoe je zelf je character meer realiteit kan geven door te roleplayen. Hoewel om hen te evenaren wel een top kunst zou zijn. Ik heb met mijn eigen groep in het Nederlands en Engels gespeeld en vindt beiden of een combi ervan goed te doen.

Ik woon in Heemskerk en heb eigen vervoer om makkelijk ergens te komen.
Zag je Bericht naar Bob en mocht ik kunnen meespelen zou ik dat graag is willen doen.

Ik hoor graag van je,

groet,

Lex


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2019, 14:28 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Alkmaar
Hoi Lex,

Ook jij bent van harte welkom. In dit groepje zijn Mike, Patrick en ik over het algemeen de DM's. Dus we zijn vrij goed voorzien op het gebied van DM's. Als jij in jouw andere groepje DM bent zou ik hier lekker ontspannen speler zijn. Op dit moment ben ik de DM omdat ik graag een mega lange campaign wilde neerzetten en op een andere manier wilde D&Den dan dat we voorheen gedaan hadden. De resultaten zijn tot nu toe best goed en ik hoop nog lange tijd bezig te zijn met de campaign (zoals je kan zien in eerdere berichten).

Wel zouden we graag willen dat spelers zo vaak mogelijk aanwezig zijn. Het gaat hier om één lang doorlopend verhaal en als je sessies mist, mis je kostbare informatie. Dus dan moet je tijd hebben voor beide groepen om aanwezig te zijn.

Ik vrees dat we het niveau van Critical Role niet halen, maar we doen ons best :P

Ik heb hieronder de link naar de World Anvil pagina van de wereld voor jou en Bob neergezet. Als je de wereld volgt zorg ik dat je de juiste rechten hebt om de artikelen te zien. Dan kunnen jullie de journals lezen van wat er tot nu toe gebeurd is en zien of het jullie aanspreekt.

https://www.worldanvil.com/w/rigel-lextreme

De teksten op World Anvil zijn in het Engels maar we doen D&D in het Nederlands.

Ik hoor graag of jullie het wat vinden.

Groeten,

Lex


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 okt 2019, 13:10 
PIONier

Berichten: 2
Beste Lex,

Ten eerste bedankt voor het openen van de world anvil, wat ik zover gelezen heb ziet het er interessant uit.
Na 19 oktober is het voor mij mogelijk om een keer mee te doen. De komende twee weekenden heb ik al afspraken. en mochten jullie een datum geprikt hebben kunnen jullie me dit laten weten via mijn email: maximise4@hotmail.com.

Verder ben ik bezig met een character maken (warlock of monk) en zou heel graag willen weten welke regels jullie hanteren.

Groeten
Bob


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 11:12 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Alkmaar
Hoi Bob,

Ik heb je dezelfde rechten gelezen als de andere spelers hebben. Nu kan je alles zien wat zij ook kunnen zien. Ik weet niet wat je nu heb kunnen lezen maar het kan nooit veel zijn. :P

Wij zijn ook nog bezig met een datum prikken, alle zwangerschappen rondom de groep hebben het schema een beetje overhoop gegooid. We voegen jou bij de volgende datumprikker. Ook wil ik graag nog even wachten op woord van andere Lex.

Je mag zelf weten of je Monk of Warlock maakt. We spelen vanilla 5e en ik probeer zo min mogelijk te house rulen en te homebrewen als het om de spelers gaat.

Groeten,

Lex


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen - spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - D&D 5e speler(s) gezocht omgeving Alkmaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®