Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 13:01 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Kevin schreef:
pieter.schutz schreef:
kosterix schreef:
beste spel: AH:Lcg
spannendste spel: AH:Lcg
leukste spel: Tavernen van Tiefental.
mooiste spel: Everdell

Ik dacht je net in een ander draadje te zien plaatsen dat je niet naar Spiel bent geweest?
Er staat ook nergens dat dit over Spiel gaat? :-P

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Zeker wel. Eerste post staat meteen de vraag: Wat is het beste spel dat je op Spiel speelde? En daarnaast staat het in het topic SPIEL.

Anyhow, mijn beste spel die ik gespeeld heb op spiel :P :
Zaterdag: Tiny towns
Zondag: King's dilemma (misschien Sabotage als de tegenstanders niet snel weg moesten).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 13:04 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Goozbabs schreef:
Kevin schreef:
pieter.schutz schreef:
kosterix schreef:
beste spel: AH:Lcg
spannendste spel: AH:Lcg
leukste spel: Tavernen van Tiefental.
mooiste spel: Everdell

Ik dacht je net in een ander draadje te zien plaatsen dat je niet naar Spiel bent geweest?
Er staat ook nergens dat dit over Spiel gaat? :-P

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Zeker wel. Eerste post staat meteen de vraag: Wat is het beste spel dat je op Spiel speelde? En daarnaast staat het in het topic SPIEL.

Anyhow, mijn beste spel die ik gespeeld heb op spiel :
Zaterdag: Tiny towns
Zondag: King's dilemma (misschien Sabotage als de tegenstanders niet snel weg moesten).
Oei de hoofdletters die uit het scherm spatten waren wellicht niet duidelijk genoeg voor me :-D mea culpa

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 13:04 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Kevin schreef:
Er staat ook nergens dat dit over Spiel gaat? :-P

Goed punt, bij deze wel :wink:
Ik heb thuis intussen al Ecos: first continent, Reavers of Midgard, The Artemis Project en Black Angel gespeeld en kan eigenlijk niet kiezen welke ik het beste vond want ik vond ze allevier erg goed. :thumbup:
Ik heb ook enkele rondes van Flotilla gespeeld en dat lijkt me een ook een topper te gaan worden.
Als ik er eentje moet kiezen, denk ik dat ik het meeste plezier heb beleefd aan Ecos: First continent hoewel dat waarschijnlijk niet het beste spel is. Het bingo principe maakt dat je regelmatig dopamine shotjes krijgt als een symbool wordt getrokken dat je nodig hebt om een krachtige kaart af te maken waar je veel punten mee gaat scoren. Ook de mogelijkheden tot engine building en het profiteren van andermans acties (omdat ze bijv. gebieden of dieren toevoegen waar jij punten voor kan scoren) maakt dat ik me hier qua puur amusement het beste mee geamuseerd heb.
Wat strategisch en tactisch brainburning betreft vond ik de crunch van Black Angel het beste.
Bij Reavers of Midgard is het leuk dat het een puntensalade is en dat alles wat je doet wel punten op lijkt te leveren en dus elke actie een goed gevoel geeft :lol:
Bij The Artemis Project is de interactie met de medespelers interessant omdat je oa moet proberen in te schatten waar zij hun dobbelstenen mogelijk gaan plaatsen.
Kortom: nog geen slecht spel gespeeld dat ik meegenomen heb!
Ter plaatse was Uxmal overigens een dikke tegenvaller. Als de regels meer toelieten om tactischer tegels te plaatsen was hij ongetwijfeld beter geweest, maar nu is het plaatsen van de tegels een saaie aangelegenheid.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 13:05 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Kevin schreef:
Oei de hoofdletters die uit het scherm spatten waren wellicht niet duidelijk genoeg voor me :-D mea culpa

Dat is omdat ik ze net heb toegevoegd :lol:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 13:05 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
The Iced One schreef:
Kevin schreef:
Oei de hoofdletters die uit het scherm spatten waren wellicht niet duidelijk genoeg voor me :-D mea culpa

Dat is omdat ik ze net heb toegevoegd
Hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019, 16:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
The Iced One schreef:
Kevin schreef:
Oei de hoofdletters die uit het scherm spatten waren wellicht niet duidelijk genoeg voor me :-D mea culpa

Dat is omdat ik ze net heb toegevoegd :lol:

En ik in de titel...

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019, 15:34 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik vond Trismegistus de leukste.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019, 15:59 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
ditterio schreef:
Ik vond Trismegistus de leukste.
hoe zwaar is ie?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019, 16:46 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Ik kan nog niet zeker zeggen of het op termijn de leukste blijft, maar ik heb heel veel plezier beleefd aan Die Crew. Wellicht omdat ik het zeer verrassend vond: een slagenspel dat coöperatief is. Op het eerste zich onmogelijk, maar de lol zit hem er in dat je elke ronde opdrachten krijgt die je kaartend moet proberen uit te voeren (bv. de blauwe 3 moet in de derde slag zitten). Soms behoorlijk lastig, maar heel leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019, 17:30 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Piet schreef:
Ik kan nog niet zeker zeggen of het op termijn de leukste blijft, maar ik heb heel veel plezier beleefd aan Die Crew. Wellicht omdat ik het zeer verrassend vond: een slagenspel dat coöperatief is. Op het eerste zich onmogelijk, maar de lol zit hem er in dat je elke ronde opdrachten krijgt die je kaartend moet proberen uit te voeren (bv. de blauwe 3 moet in de derde slag zitten). Soms behoorlijk lastig, maar heel leuk.
Zou de NL / ENG versie al de radar staan van 999 of de Goblins? Is taalonafhankelijk lijkt het (heb de missie kaarten nog niet gezien), maar spelregels anders dan Duits zijn wel lekker.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019, 17:49 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Het beste spel voor mij was Copenhagen. Verrassend vlot te spelen, ideaal om met het gezin te spelen. Scoorden ook nog goed: Copenhagen Roll & Write, Silver en Cartographers.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2019, 10:52 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
mazinho schreef:
ditterio schreef:
Ik vond Trismegistus de leukste.
hoe zwaar is ie?


Ik vond hem goed meevallen, maar het hangt natuurlijk af met welke spellen je het vergelijkt. Zeker lichter dan de Lacerda spellen. Qua moeilijheidsgraad zou ik hem vergelijken met Tzolkin, Terra Mystica,... De uitleg op Spiel liet echter te wensen over, vandaar dat het merendeel aan onze tafel niet snapte wat ze moesten doen. Ik wel, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik vooraf al een filmpje had bekeken en dat scheelt natuurlijk veel. Als je van een heavy euro houdt, kan ik Trismegistus zeker aanraden, net als Barrage.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2019, 16:36 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Voor mij voorlopig de 2 leukste spellen van Spiel: Point Salad en Silver & Gold. Geen zware spellen maar wel degene die al meerdere keren op tafel geraakt zijn. Point Salad is een snel set collection spel waarbij je zelf bepaalt of je je collectie verder aanvult of toch voor puntenkaarten gaat. Silver & Gold is een leuke flip-and-write van de maker van Sushi Go en Berenpark. Allebei heel leuk met de kinderen en al veel plezier beleefd met beide.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Beste spel dat je op SPIEL speelde?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Spiel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®