Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2019, 20:47 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Hoi forumleden! Even uit nieuwsgierigheid.. Als ik naar een spellenbeurs ga, doe ik vooraf altijd research naar de spellen die gedemonstreerd zullen worden om vervolgens uit te zoeken welke mij daarvan aanspreken en interessant lijken om te testen. Dit door eerst en vooral de BoardGameGeek rating te checken, speluitlegvideo's te bekijken enzovoorts. Zijn er nog leden die zo fanatiek zijn of maken de meeste van jullie deze beslissing pas ter plaatse?

Op basis daarvan ben ik benieuwd welke spellen jullie de moeite lijken om dit weekend te testen op Spel? :wink: Ik ben namelijk nog volop bezig met dat lijstje op te stellen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 10:52 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
Elk jaar worden de spellen die je op de verschillende "pleinen" kan spelen, netjes bijgehouden in een geeklist op boardgamegeek:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/263763/spel-2019-antwerpen-b-list-demonstrated-games

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 10:54 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Het is die lijst op Boardgamegeek waar ik mij op baseer! :D Ik ben dus op de hoogte, maar toch bedankt! Welke spellen lijken jou de moeite?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 11:20 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik wil enkele spellen testen die ik op SPIEL in Essen niet heb kunnen testen of bewust niet heb getest omdat ze toch op Spel aanwezig zouden zijn.
The Magnificent van Jumping Turtle Games bv.
Azul: Summper Pavilion
Ondanks het lelijke artwork Bruxelles 1897
Christmas Tree
Colors of Paris
Copenhagen
Crystal Palace
Deep Blue
Parks
Paris: New Eden
Silver & Gold
A Thief's Fortune
The Warp

En dan maar hopen dat ik van één van deze spellen een lege tafel kan vinden :roll: :lol:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 14:58 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
The Iced One schreef:
The Magnificent van Jumping Turtle Games bv.
Azul: Summper Pavilion
Ondanks het lelijke artwork Bruxelles 1897
Christmas Tree
Colors of Paris
Copenhagen
Crystal Palace
Deep Blue
Parks
Paris: New Eden
Silver & Gold
A Thief's Fortune
The Warp


Uit jouw lijstje zou ik Deep Blue laten liggen. Die vonden wij maar matig (misschien door een gebrekkige uitleg). Copenhagen is dubbel: wij vonden het wat te kort en te snel gedaan, maar de reacties die ik lees zijn zeer lovend.
Azul: Summer Pavilion speelt ontzettend goed, hoewel ik het wat minder mooi vind dan het basisspel.
Silver&Gold hoort bij het lijstje van korte en heel aardige spelletjes die je eens getest moet hebben.

Voor Fanatic_duo: ik speel veel korte, snelle spellen. Als je daar ook van houdt, moet je op Spel een volgende spellen proberen: Balderdash (Tactic), Just One (Repos/Asmodee), The Mind Extreme (White Goblin Games), Ohanami (ook WGG), Calavera (R&W themaplein) of Tuki (Next Move/Asmodee).

Wil je iets langer, dan kunnen volgende spellen misschien iets voor jou zijn:
Luiaard (White Goblin): een eenvoudig racespel
Las Vegas Royale (Ravensburger): een zeer mooi uitgebreide editie van het originele Las Vegas
Ishtar: ik weet niet of het te spelen zal zijn, maar het is zeker de moeite.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 15:17 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Piet schreef:
The Iced One schreef:
The Magnificent van Jumping Turtle Games bv.
Azul: Summper Pavilion
Ondanks het lelijke artwork Bruxelles 1897
Christmas Tree
Colors of Paris
Copenhagen
Crystal Palace
Deep Blue
Parks
Paris: New Eden
Silver & Gold
A Thief's Fortune
The Warp


Uit jouw lijstje zou ik Deep Blue laten liggen. Die vonden wij maar matig (misschien door een gebrekkige uitleg). Copenhagen is dubbel: wij vonden het wat te kort en te snel gedaan, maar de reacties die ik lees zijn zeer lovend.
Azul: Summer Pavilion speelt ontzettend goed, hoewel ik het wat minder mooi vind dan het basisspel.
Silver&Gold hoort bij het lijstje van korte en heel aardige spelletjes die je eens getest moet hebben.

Bedankt voor de info Piet! Over Deep Blue heb ik al meer negatieve recensies gelezen, maar het is een Days of Wonder en die wil ik altijd wel eens proberen :wink:
Copenhagen sprak me in eerste instantie helemaal niet, maar door de positieve commentaren ben ik er toch wel nieuwsgierig naar geworden. Maar nu schuift hij iets verder naar beneden op de prioriteitenlijst :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 17:31 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
The Iced One schreef:
Ik wil enkele spellen testen die ik op SPIEL in Essen niet heb kunnen testen of bewust niet heb getest omdat ze toch op Spel aanwezig zouden zijn.
The Magnificent van Jumping Turtle Games bv.
Azul: Summper Pavilion
Ondanks het lelijke artwork Bruxelles 1897
Christmas Tree
Colors of Paris
Copenhagen
Crystal Palace
Deep Blue
Parks
Paris: New Eden
Silver & Gold
A Thief's Fortune
The Warp

En dan maar hopen dat ik van één van deze spellen een lege tafel kan vinden :roll: :lol:



Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad vaak lastig om een plekje aan een speeltafel te bemachtigen. De spellen die ik geselecteerd had voor te testen op het Spellenspektakel in Utrecht heb ik ook niet allemaal kunnen spelen. Ik heb daar wel de volgende spellen uit jouw lijstje getest en ook meteen aangeschaft: Colors of Paris & Copenhagen. Colors op Paris is echt een prachtig spel alleen al vanwege de vormgeving. Het is ook een leuk thema en het onderscheidt zich toch duidelijk van andere spellen. Copenhagen vond ik vooral heel leuk omdat het vlot speelt en heel erg toegankelijk is. Complexiteit moet je niet verwachten, maar zeker een leuk spel om mee op te warmen. Ik ben alvast blij dat ik deze twee spellen heb aangeschaft.

Voorlopig is dit het lijstje van spellen waar ik nieuwsgierig naar ben:
- Everdell
- Parks
- Rush M.D
Dit zijn alledrie Engelstalige spellen maar wel prachtig gemaakt en met een leuk thema.
- Rovers van de Noordzee: scoort goed en genomineerd voor Gouden Ludo
- Luiaard
- Maya
- Dragon Castle
- Azul: Summer Pavilion
- Christmas Three: super leuk thema en lijkt me ook heel erg tof spel!
- Santorini: al wat ouder, maar al heel lang nieuwsgierig naar.

Wij hebben dus een aantal dezelfde spellen op ons lijstje staan! Misschien belanden we dus nog wel samen aan een speltafel :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 17:50 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Piet schreef:
The Iced One schreef:
The Magnificent van Jumping Turtle Games bv.
Azul: Summper Pavilion
Ondanks het lelijke artwork Bruxelles 1897
Christmas Tree
Colors of Paris
Copenhagen
Crystal Palace
Deep Blue
Parks
Paris: New Eden
Silver & Gold
A Thief's Fortune
The Warp


Uit jouw lijstje zou ik Deep Blue laten liggen. Die vonden wij maar matig (misschien door een gebrekkige uitleg). Copenhagen is dubbel: wij vonden het wat te kort en te snel gedaan, maar de reacties die ik lees zijn zeer lovend.
Azul: Summer Pavilion speelt ontzettend goed, hoewel ik het wat minder mooi vind dan het basisspel.
Silver&Gold hoort bij het lijstje van korte en heel aardige spelletjes die je eens getest moet hebben.

Voor Fanatic_duo: ik speel veel korte, snelle spellen. Als je daar ook van houdt, moet je op Spel een volgende spellen proberen: Balderdash (Tactic), Just One (Repos/Asmodee), The Mind Extreme (White Goblin Games), Ohanami (ook WGG), Calavera (R&W themaplein) of Tuki (Next Move/Asmodee).

Wil je iets langer, dan kunnen volgende spellen misschien iets voor jou zijn:
Luiaard (White Goblin): een eenvoudig racespel
Las Vegas Royale (Ravensburger): een zeer mooi uitgebreide editie van het originele Las Vegas
Ishtar: ik weet niet of het te spelen zal zijn, maar het is zeker de moeite.



Hoi 'Piet'. Ik lees of bekijk altijd veel reviews. Om die reden heb ik Deep Blue ook aan de kant geschoven. Het ziet er heel leuk uit, maar de meningen over dit spel zijn inderdaad niet altijd positief. Jouw ervaring bevestigt dit dus nog maar eens.

Zoals je in mijn vorige reactie kon lezen, vond ik Copenhagen wel leuk. Het is inderdaad snel gedaan en mocht iets langer duren, maar dat kan je oplossen door eventueel de Zeemeerminkaart eruit te halen. Toch vind ik het het zeker een leuk spelletje vanwege de toegankelijkheid. Ik ben zelf ook niet zo zot van de erg complexe expert spellen. Toch houd ik ook wel van de spellen met net iets meer uitdaging zoals een Colors of Paris, 7 wonders, Wingspan,..

Wat betreft de nieuwe Azul. Leuk om te horen dat hij goed speelt, jammer dat de vormgeving naar jouw gevoel minder is. Silver & Gold spreekt mij niet zo aan omdat ik niet zo zot ben van met stiftjes schrijven op kaartjes :crazy: Balderdash en Calavera hebben maar een BGG rating van in de 6, ik focus mij altijd op spellen die minimum een 7 scoren. The Mind ken ik al. :ugeek: :ugeek:

Luiaard wil ik heel graag testen, staat al een tijdje op mijn lijstje. Op Spellenspektakel lukte het mij echter niet om een plaatsje aan die tafel te bemachtigen. Las Vegas Royale lijkt me ook nog interessant en staat op de misschien lijst.

Tuki & Ishtar zijn bij mijn weten niet te spelen.

Bedankt voor jouw tips!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 22:03 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Ik kijk uit naar:

Azul: Summer Pavilion
The Castles of Burgundy (with expansions)
Crystal Palace
Everdell
Gentes
The Magnificent
Parks
Rune Stones
Rush M.D.
Santorini
Teotihuacan: City of Gods
Terramara
Wingspan

Nu nog de tijd hebben om ze allemaal te proberen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 22:10 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
bionicman schreef:
Nu nog de tijd hebben om ze allemaal te proberen!

Net daarom kan je zowel op zaterdag als op zondag naar Spel...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 23:14 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Fanatic_Duo schreef:
...hebben maar een BGG rating van in de 6, ik focus mij altijd op spellen die minimum een 7 scoren.

Hiermee open je natuurlijk een leuke discussie. :lol:
Ik heb toch een aantal favoriete spellen die absoluut niet aan 7 geraken op BGG, maar die op onze speeltafel goed scoren.

Fanatic_Duo schreef:
The Mind ken ik al. :ugeek: :ugeek:

The Mind Extreme speelt net wat anders, maar is natuurlijk wel hetzelfde principe van The Mind. Voor de liefhebbers is het zeker de moeite om te testen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 23:21 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Piet schreef:
Fanatic_Duo schreef:
...hebben maar een BGG rating van in de 6, ik focus mij altijd op spellen die minimum een 7 scoren.

Hiermee open je natuurlijk een leuke discussie. :lol:
Ik heb toch een aantal favoriete spellen die absoluut niet aan 7 geraken op BGG, maar die op onze speeltafel goed scoren.

Fanatic_Duo schreef:
The Mind ken ik al. :ugeek: :ugeek:

The Mind Extreme speelt net wat anders, maar is natuurlijk wel hetzelfde principe van The Mind. Voor de liefhebbers is het zeker de moeite om te testen.



Ik weet dat die rating niet altijd iets zegt. Veel mensen die daar een rating geven zijn de 'die hard boardgamegeeks' die nu eenmaal andere type spellen goed vinden. Toch kan het vaak al een goede indruk geven. Als ik naar een spellenbeurs ga, moet ik ergens keuzes maken om de lijst in te perken en de toppertjes te selecteren. Daarbij kan rekening houden met die rating toch wel helpen. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019, 08:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Vind het ook altijd knap dat een second action van een spel een heel andere score kan hebben zelfs als er geen toevoegingen aan de regels zijn of extra uitbreidongen/modules.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019, 11:45 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Chakra
Azul summer
Christmas tree
Old masters
Gentes
Dice settlers
Everdell
Hadara
Mandala
Rovers van de noordzee
Kwakzalvers
Reef
Clever
TTR japan/italie

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019, 12:30 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Fanatic_Duo schreef:
Piet schreef:
Fanatic_Duo schreef:
...hebben maar een BGG rating van in de 6, ik focus mij altijd op spellen die minimum een 7 scoren.

Hiermee open je natuurlijk een leuke discussie. :lol:
Ik heb toch een aantal favoriete spellen die absoluut niet aan 7 geraken op BGG, maar die op onze speeltafel goed scoren.

Fanatic_Duo schreef:
The Mind ken ik al. :ugeek: :ugeek:

The Mind Extreme speelt net wat anders, maar is natuurlijk wel hetzelfde principe van The Mind. Voor de liefhebbers is het zeker de moeite om te testen.



Ik weet dat die rating niet altijd iets zegt. Veel mensen die daar een rating geven zijn de 'die hard boardgamegeeks' die nu eenmaal andere type spellen goed vinden. Toch kan het vaak al een goede indruk geven. Als ik naar een spellenbeurs ga, moet ik ergens keuzes maken om de lijst in te perken en de toppertjes te selecteren. Daarbij kan rekening houden met die rating toch wel helpen. :D


Dit is een interessante discussie. Een ding om altijd in gedachten te houden dat BGG staat voor Boardgame GEEK. Niet Boardgame gemiddeld gezin dat een familie spellenbeurs bezoekt. Met andere woorden, onze familiespellen Scuba en The Dutch East Indies hebben geen goede rating op BGG, maar ze worden veel gespeeld en gekocht op beurzen en zijn daardoor ook beide bijna uitverkocht. Dat ze niet veel op tafels liggen van expert spelers, tsja. Daar zijn het de spellen ook niet voor. Op zich zegt dat nog niet alles over de BGG rating, want expert spelers zullen ook vaak spellen die duidelijk getargeted zijn op familiespelers niet spelen en niet raten, dus een lagere BGG rating kan ook duiden op een marketingfout; dat een familiespel ook deels wordt gepresenteerd als leuk voor expertspelers. Dat hebben wij bijvoorbeeld gezien met The Dutch East Indies, wat we deels hebben gecorrigeerd met een uitbreiding die het spel een stuk strategischer maakt. Dus lang verhaal kort; een BGG rating geeft absoluut een indicatie, maar mijn persoonlijke favorieten staan niet in de BGG top 100. Het blijft allemaal erg subjectief en het helpt ook erg als een spel een buzz heeft. Hoe meer buzz, hoe meer mensen het spelen en ranken en hoe hoger het alleen daarom al hoger komt, want een spel met maar 1 '10' rating en verder geen ratings komt niet op nr 1 op BGG uit, hun systeem werkt met de wet van de grote getallen.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Interessante spellen om te testen op Spel  

Gebruikers die deze topic waarderen

Hanho

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®