Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Luiaards bij de Goblins
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2019, 23:17 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Recent is bij White Goblin Games het spel Luiaard, ontworpen door Friedeman Friese, verschenen.



De luiaards zijn op zoek naar sappige boomblaadjes in hun leefgebied. Handelend naar hun aard, gebruiken ze de andere dieren om zich door hen te laten verplaatsen.
Het verplaatsen geschiedt met behulp van bewegingskaarten, waarvan je er in je beurt drie mag nemen, allen van verschillende dieren. Daarna mag je één dier in je beurt verplaatsen. Je mag ook passen om zo meer bewegingskaarten van een dier te verzamelen. Het is wel zaak je handkaarten goed te managen, want je handlimiet is aan het begin van het spel zeven kaarten. Welke luiaard lukt het als eerste alle 9 sappige boomblaadjes van zijn kleur te verzamelen?



Het spel bevat een dubbelzijdig speelbord in twee delen die met elkaar gecombineerd kunnen worden en worden zes van de beschikbare twaalf verschillende dieren gebruikt met hun bijbehorende eigenschappen en bewegingskaarten.

De illustraties zijn van de hand van Harald Lieske.

  • Spelers: 2-5 personen
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 60 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 08:26 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Heeft iemand hier al de kans gehad om dit spel te spelen? Zo ja, wat zijn de ervaringen? :?:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 21:32 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Kampen
Wij hebben deze op het spellenspektakel gespeeld en het was een leuk spel. Het deed ons erg denken aan Elfenland en deze zouden elkaar goed af kunnen wisselen. Na 1 potje met de standaardopstelling gespeeld dus ik heb geen idee hoe de andere dieren in de doos spelen of hoe tactisch de voordelen zijn bij het zelf verdelen van dieren. Hetbapel hebben we niet gekocht omdat het te licht is voor wat ik normaal op tafel leg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 22:47 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Het is een leuk familiespel, dat inderdaad aan Elfenland doet denken. Mijn zoon van 11 speelt het erg graag en ook op mijn spelgroep is het positief ontvangen

De andere dieren zijn ten opzichte van de startset van 6 vaak variaties op hetzelfde thema en dat vind ik jammer. Op die manier is de echte variatie in het spel beperkter dan wordt gesuggereerd.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Luiaards bij de Goblins  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Friedemann Friese, Harald Lieske, Luiaard, Spel 2019, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®