Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 00:06 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
De eerste dag van Spel 2019 zit er alweer op, wij horen als organisatie heel graag wat jullie ervaringen zijn.

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 08:50 
Sojaboon

Berichten: 27
Woonplaats: Putte
Voor mij de eerste keer, dus geen vergelijkingsbasis, maar is mij zeer positief bevallen:
* We waren vroeg binnen, en heb als eerste 2 spellen direct Teotihuacan en Gugong kunnen spelen. In totaal dikke 3u bezig, 2 zeer leuke spellen.
* Dan effe rondgelopen en enkele spelen geobserveerd. 2-de hands stand gepasseerd maar daar vond ik het aanbod niet super (heel veel minder dan 10€ spellen, weinig interessant (voor mij dan toch)
* Rond 14u wat gegeten en gedronken, zeer schappelijke prijzen en best wel snelle bediening
* In de namiddag nog enkele kleintjes gespeeld (o.a. Welcome To en Railroad Ink) en de dag afgesloten bij Adriaensen, waar we beide enkele zaken gekocht hebben aan zeer leuke prijzen. Teotihuacan spijtig genoeg wel uitverkocht.
* ik vond de drukte schappelijk, alleen wat moeilijker om door de dag bij de langere spellen aan te schuiven... Bij de ‘kortere’ spellen was er wel steeds vanalles vrij om te spelen.

Voor mij dus zeker een meevaller!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 10:53 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
De beurs is nog niet open maar nu al een heerlijk welkom in Antwerpen waar ik een uur voor start al binnen mag in een heerlijk verwarmde Waagnatie, de koffie klaar staat, ik mijn jas makkelijk af kan geven in een kosteloze bewaakte vestiaire, de toegang tot de toiletten vrij is en rustig kan wachten tot opening van Spel 2019. Wat is het toch een genot om het conventieseizoen af te sluiten in Vlaanderen! Dit wordt een dagje totaal ontspannen. Wellicht tot straks!

Afbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 14:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
In de stand van Bordspelmania spraken we veel bezoekers. Trouwe beursfanaten en nieuwelingen.

Het was op zaterdag gezellig druk. Traditioneel is zondag wat rustiger. Maar ook nu blijven bezoekers binnenkomen.

Een gezin dat de eerste keer kwam dacht kort even naar de spelletjes te komen kijken, maar liet bij een tweede passage weten dat ze langer dan voorzien op de beurs zullen blijven. Zo veel te zien!

Spelers zijn enthousiast over de talrijke speeltafels en de grote winkelstand. Helaas waren gisteren enkele zeer gesmaakte spellen al uitverkocht.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 14:28 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
We plaatsten net een serie foto's van Spel 2019 op onze Bordspelmania FB-pagina.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 20:34 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Toch wel een verschil met SpSp in Utrecht.
De inkom was een stuk vlotter. De kosten waren een stuk lager (parkeren kon op de Sloepenweg zelfs voor noppes en dat op slechts een paar honderd meter van de Waagnatie).
De hoeveelheid spellen was goed en toegankelijk. Catering met bonnetjes, niet bijster veel keus. Gratis toiletten (maar dat was dit jaar bij SpSp ook).
Tweede hands balie was ruimer opgezet dan in Utrecht en bij de stand met Adriaensen waren er echt leuke koopjes en een groot en uitgebreid aanbod (ook in de minder toegankelijke spellen).
Spellen gespeeld:
Welcome to..
Adventures in Neverland (Kickstarter 02/2020)
Chartalea (uitgifte 2021 wellicht)
Gugong (helaas warrige uitleg, dus misschien niet de volledige potentie van gezien)
Kingsburg (1st edition)
In vergelijking kreeg het SpSp van ons een voldoende en Spel een ruim voldoende tot goed.
In de koopjeshoek vonden we tenslotte ook nog mooie aanbiedingen, waar we bij SpSp met lege handen van de beurs vertrokken.
We kijken in ieder geval uit naar de volgende jaargang!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 21:38 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Zondag ons 1ste bezoek aan Spel:

1. Democratische prijzen voor inkom, vestiaire (gratis) en catering.
2. De catering had een standaard assortiment (hamburgers, hotdogs, zoetigheden, broodjes, etc.). Alles was netjes verzorgd en geen lange wachtrijen.
3. Ondanks dat ik de drukte goed vond meevallen, was het niet zo makkelijk om een plaatsje te bemachtigen bij de wat langere spellen. We hebben ons dan vooral maar toegespitst op kortere spellen. In totaal 11 spellen kunnen spelen.
4. Een dikke pluim voor de vrijwilligers op de verschillende stands/speelpleinen! :clap:
5. Aantrekkelijke prijzen in de winkel van Adriaensen (soms wel versperde doorgangen door de drukte).

2 kleine verbeterpunten om te overwegen:
1. Ik miste een duidelijk zaalplan (of ik ben het over het hoofd gezien). Ik ben wel een A4-tje tegengekomen, maar dit was niet zo goed leesbaar. In het begin was het moeilijk om de verschillende speelpleinen/uitgevers vlot te vinden.
2. Eenvoudigere/korte (kaart)spellen werden vaak gespeeld aan statafels. Maar hoge statafels en kinderen (+/-1.30m) zijn geen goede combinatie. Bij sommige uitgevers werd hier wel rekening mee gehouden: bv. een kleiner statafeltje bij WGG of tonnen bij Asmodee. Meer van dat!

We hebben ons de hele dag uitstekend geamuseerd!
Tot volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 22:26 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Zaterdag met twee vrienden naar Spel geweest voor het 4e jaar op rij. Nadat we makkelijk een parkeerplaats hebben gevonden en vlot zijn binnen zijn geraakt, was het weer tijd om te spelen!

We zijn begonnen met een demo Valda, een vinkingspel van Belgische makelij. Ons aangenaam geamuseerd, maar de downtime was iets te aanwezig in dit spel :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Op naar Wingspan, maar helaas waren de 4-5 tafels bezet. We hebben ons dan maar laten overtuigen voor een potje Lama van Knizia. Voor mij een leuke verrassing al waren de verwachtingen niet zo hoog :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Dan maar toverdranken gebrouwen in De Kwakzalvers van Kakelenburg. Mijn tweede keer dat ik het spel speel en toegegeven, ik vind het steeds beter worden :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Tussendoor hebben we onze reflexen nog eens mogen testen met enkele potjes Crokinole :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: en Tumbling Dice :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

EINDELIJK een Wingspan tafel gevonden die vrij was, dus het was tijd om vogels te spotten! Na een korte en duidelijk uitleg, zagen we al de eerste vogels verschijnen op ons spelersborden. Snel zoeken welke vogels er goed samen kunnen leven om zo de meeste punten te verdienen. Dit was de tweede keer dat ik mijn kennis ornithologie kon uitbreiden en ondanks dat het spel echt goed in elkaar zit, blijk ik toch nog een beetje op mijn honger zitten :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

We hebben de dag afgesloten met het bouwen van onze beschavingen in Hadara. Dit spel krijgt de verrassingsprijs van de dag mee naar huis. Simpele regels, maar elke keer een moeilijke beslissing nemen welke kaarten te houden en welke niet. Aanrader :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Nog eens een dikke duim voor de organisatie en de speluitleggers. Jullei waren weer fantastisch :thumbup: . Misschien een puntje voor verbetering: het aanbod om te eten kan iets beter, maar gelukkig besef ik dat we hier niet waren om te detoxen. Tot volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 09:09 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Voor mij was het de 17e of 18e keer Spel. Ook deze keer was het een heel weekend Bordspelmania.
Door de drukke kalender van de andere moderatoren, waren Bart en ik de enigen die konden aanwezig zijn om onze stand te bevolken. Gelukkig kregen we op zaterdag hulp van Robèr en Xander. Op zondag kwamen Els en Kris ons vervoegen bij de prijsuitreiking.

Naast het reclame maken voor de rally en voor Bordspelmania vond ik toch de tijd om af en toe een rondje te maken op de beurs. Een babbeltje hoort er dan natuurlijk ook bij.

Over wat ik hoorde:
- de kwaliteit van de speluitleg blijft zeer uiteenlopend: ik hoorde mensen die heel lovend waren over de prima uitleg, maar even goed bleven enkele demonstrateurs ondermaatse uitleg geven.
- er was nogal wat ontgoocheling over spellen die uitverkocht waren. Naar wat ik begrijp, heeft dat vooral te maken met de hoeveelheid spellen die aangeleverd worden in consignatie. Daar kan Adriaensen weinig of niets aan doen.
- ondanks de beperkte aankleding van de zaal blijven de meeste mensen heel enthousiast over de sfeer van Spel. Iedereen is vriendelijk, de catering met vrijwilligers loopt prima, het is gewoon goed om er te zijn.

Ik hou me nu al vrij voor Spel 2020.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 09:28 
Joker

Berichten: 5
Dankzij de beurs op dit Forum verzeilt geraakt.

Wat een schat aan informatie hier.

Ik vond de beurs zeer leuk!
Catering was ok, veel parking, nette toiletten.

De speluitleggers komt hierboven ook terug. Sommige waren zeker ondermaats. maar ik wil wel een dikke pluim geven aan de speluitlegger van 999 games die ons Tapestry uitlegde op zaterdag! Hij legde het met zo'n flair uit dat het meteen klikte bij ons. We hebben nadien nog een uitleg van hem gekregen voor Hadara en die was ook TOP!
iemand met humor, die de uitleg van een spel zo gestructureerd kan brengen. Zo moeten er meer zijn. Het kan dus ook goed!

De winkel was zeker de moeite! Enkel wat druk. Waardoor je aan sommige rekken niet echt aan kon.

Wij komen volgend jaar terug!!!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 10:16 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Nono schreef:
De speluitleggers komt hierboven ook terug. Sommige waren zeker ondermaats. maar ik wil wel een dikke pluim geven aan de speluitlegger van 999 games die ons Tapestry uitlegde op zaterdag! Hij legde het met zo'n flair uit dat het meteen klikte bij ons. We hebben nadien nog een uitleg van hem gekregen voor Hadara en die was ook TOP!
iemand met humor, die de uitleg van een spel zo gestructureerd kan brengen. Zo moeten er meer zijn. Het kan dus ook goed!


Ik heb al enkele jaren het gevoel dat er meer goede dan slechte speluitleg is. Veruit de meerderheid doet het geweldig. Maar blijkbaar waren er toch enkele mindere. Maar ik neem aan dat het zeker een minderheid is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 10:20 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Een dagje Spel is voor mij altijd een heerlijk uitje.
De enige beurs waar ik niet hoef te "werken" (als of ik dat echt erg vind), en gewoon lekker kan rondlopen en hier en daar wat kan spelen.
Ik weet nog van een aantal jaren geleden, dat ik me daar best wel wat onwennig bij voelde.

Sinds een paar jaar doe ik dit dagje samen met goede vriend en spellenmaat Xander.
We lopen gewoon wat rond en kijken waar er wat vrij is en daar spelen we dan.
Vooraf geen lijstjes van dit moet of dat moet. We zien wel wat de dag brengt.

Ik was er de zaterdag.

We speelden slechts drie spellen.
- De Taveernen van de Oude Stad. Xande had die al eens gedaan, ik nog niet. Leuk spel, speelt lekker soepel weg en ziet er tof uit.
- Tapestry. Paar rondes gespeeld met Lies en Christel. Genoeg om een goede indruk van het spel te krijgen. Had ik hem niet gespeeld, dan had ik hem niet meegenomen. :roll: :think:
- Mandala. Ziet er mooi uit, maar in eerste instantie viel het ons wat tegen. Maar al gauw bleek dat ik de regels ietsje te snel gelezen had. En na het goed toepassen van de regel wie als eerste mag pakken van de berg, werd het zeker een uitdagender spelletje. :mrgreen:

Om 14 uur uitdeling gehouden voor de spellenveiling.
Veel spellen kunnen verkopen, dus kon er ook weer wat mee naar huis.
In ieder geval minder volume dat zo de gaten in de kast kon vullen. :wink:

Op de BSM stand meegeholpen met het nakijken van de uitgeversralley en bij de prijsuitreiking. Toch stiekem een beetje "werken" dus. :thumbup:

Zo tegen half 6 richting de auto.
We konden terugkijken op een geslaagde en gezellige dag.
Ik zeg, volgend jaar weer. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 10:21 
10. Messina 1347 (2021)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Ik sluit me aan bij al het bovenstaande.

De speluitleg maakt een spel dat zeker.
Zo gingen we lopen bij Old masters (wat waarschijnlijk echt een spel voor ons was) en bleven we geboeid luisteren naar Fuji Koro (wat helemaal niet ons ding was van spel)

Leuk ook om te horen dat er ook wel goede uitleggers waren.
Ik denk dat de meeste onder ons dit wel met de nodige passie doen.

Voor mij was Spel weerom een top beurs.
De waagnatie is groot en oke als locatie. Het aanbod spellen was zeer goed. zowel om te spelen als in de winkel.
De winkel kan inderdaad wat druk zijn.

het eten is altijd dik in orde en niet overdreven duur.

Voor ons een geslaagde editie.
2020 here we come!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 11:40 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Zelf ben ik niet op Spel geweest maar ik vind het wel leuk om ervaringen te lezen en daarnaast wil ik wel een opmerking plaatsen over eventueel mindere uitleg.

Een aantal uitgevers (ik ga geen namen noemen) werft hun demoërs niet of steeds minder bij bordspelverenigingen, waar ervaren demoërs bij zitten. Deze ervaren demoërs worden dus steeds minder tot niet ingezet op beurzen. Men werft steeds vaker nieuwe mensen zonder ervaring via mediakanalen. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, mits deze mensen zich goed voorbereiden en ik denk dat, dat niet altijd even goed gebeurd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 14:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Zelf altijd zeer te spreken over spel. Dit is echt het enige puntje van kritiek dat ik heb:

Het eten is goed en een zeer beste prijs. Maar vind op de harde bolletjes de hoeveelheid salade (filet Amerikaan, kipkeerie etc.) zeer zuinig. Je proeft weinig beleg. Mocht het een prijs ding zijn betaal ik liever wat meer voor een goed belegd broodje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2019 - Jullie ervaringen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Speedygerre

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®