Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




41 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 11:45 
2. Sentinels of the Multiverse: Infernal Relics (2012)

Berichten: 73
Catan. Te veel gespeeld, en dobbelstenen zijn niet mijn vrienden.

Munchkin. Aan het begin was het leuk, maar op het laatst moest het iedere speldag gespeeld worden, met steeds onzinniger uitbreidingen, en ging het me te lang duren. Toen ging ik elven helpen om ze te laten winnen zodat het spel eindelijk voorbij was.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 17:03 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Machiavelli, Bang!, Koehandel, Weerwolven van Wakkerdam... spellen die ik vroeger heel veel gespeeld heb en in die tijd innovatief waren maar nu echt beu ben om verschillende redenen en intussen allemaal verkocht (op Bang! na die mijn vrouw omwille van nostalgische redenen nog geen afscheid van nemen kan).

Machiavelli: duurt veel te lang en dan heb je eerst enkele minuten zitten beslissen welke rol je gaat nemen, word je lekker vermoord...
Koehandel: veel te lange zit en er zijn betere spellen in het genre
Bang!: ook hier weer veel te veel gespeeld en het dobbelspel geeft hetzelfde gevoel in een veel kortere tijdspanne
Weerwolven van Wakkerdam: moeilijk om nog zo'n grote groep bijeen te krijgen en heeft het nadeel dat je in het begin vermoord kan worden zonder dat je echt aan het spel hebt kunnen deelnemen. Leuk is dat :thumbdown:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 22:08 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Daarom is resistence of avalon leuker dan weerwolven:
Geen verteller en geen playereliminatie.
Iedereen doet mee van begin tot eind.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 23:49 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
WTULTC schreef:
Er zijn betere en leukere spellen met een motortje, zoals Splendor.

En ik ben wel weer klaar met Splendor. Een motortje wat alleen maar korting geeft, gaat ook vervelen. In de categorie vlotte engine-builder heb ik nu Gizmos.

Enkele andere spellen waar ik wel (een beetje) klaar mee ben, zijn Russian Railroads, Dungeon Roll en Suburbia.
Er zijn zelfs hele genres waar ik wel klaar mee ben - wanneer houdt de roll & write gekte nou eens op?

Overigens wil het nog wel eens helpen om een spel waar je helemaal klaar mee was, na een paar jaar toch weer eens te spelen. Ik dacht ooit dat ik ook wel klaar was met Pandemie, Star Realms en Bohnanza, maar na een lange pauze en in een lagere frequentie vind ik die toch wel weer leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 10:47 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb het ook met splendor. Prima spel natuurlijk, maar speel het alleen omdat mijn vrouw dit erg leuk vind. En als ik moet kiezen tussen niet spelen en splendor, dan is het offer ook niet zo groot. Ik zal het zelf echter niet zo snel meer voorstellen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 19:44 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Mac-S schreef:
wanneer houdt de roll & write gekte nou eens op?

Ook wachtende :lol: :lol:
En stop dan ook ineens met al die deluxe reprints van elk spel :wtf:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 20:44 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
dirk schreef:
Mac-S schreef:
wanneer houdt de roll & write gekte nou eens op?

Ook wachtende :lol: :lol:
En stop dan ook ineens met al die deluxe reprints van elk spel :wtf:


Dat ze dan maar gewoon stoppen met alle spellen. :twisted:

Als ik elk spel dat ik nu heb zo vaak zou spelen totdat ik ze allemaal beu ben, dan ben ik zeer waarschijnlijk het spelen ook beu of overleden.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 21:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
dirk schreef:
Mac-S schreef:
wanneer houdt de roll & write gekte nou eens op?

Ook wachtende
En stop dan ook ineens met al die deluxe reprints van elk spel :wtf:
Vind je dat echt een probleem?

Vind het juist wel leuk. Er zijn wat spellen die ik nooit eerder heb opgemerkt die out of print zijn of die uitkwamen voor ik actief met de hobby bezig was.

Vind het leuk als zo'n spel opnieuw wordt uitgegeven met mooiere artwork, betere player aids en waarbij standaard blokjes worden vervangen door houten resources.

Uiteraard zit er wel een grens aan. Bij een worker placement hoeven de workers geen miniaturen te zijn. Ook kartonnen geldstukken zijn prima. Hoef geen metalen munten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2019, 13:27 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik vind deluxe edities van spellen geen probleem. Waar ik wel een probleem mee heb is het toevoegen van exclusieve content aan die deluxe edities, zodat de completionist daar alleen aan kan komen door die nieuwe editie te kopen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2019, 17:57 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
Ik heb niet veel spellen waar ik mee klaar ben, maar zo af en toe ben ik wel klaar met spellen an sich. Duurt gelukkig niet lang zo'n periode. Zorgt ervoor dat ik weer wel mijn passie terug heb.

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2019, 18:49 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
dirk schreef:
Mac-S schreef:
wanneer houdt de roll & write gekte nou eens op?

Ook wachtende
En stop dan ook ineens met al die deluxe reprints van elk spel :wtf:
Vind je dat echt een probleem?

Vind het juist wel leuk. Er zijn wat spellen die ik nooit eerder heb opgemerkt die out of print zijn of die uitkwamen voor ik actief met de hobby bezig was.

Vind het leuk als zo'n spel opnieuw wordt uitgegeven met mooiere artwork, betere player aids en waarbij standaard blokjes worden vervangen door houten resources.

Uiteraard zit er wel een grens aan. Bij een worker placement hoeven de workers geen miniaturen te zijn. Ook kartonnen geldstukken zijn prima. Hoef geen metalen munten.

Een probleem heb ik er niet mee, Ik vind het meestal vrij onnodig. De iets oudere spellen zijn meestal wel aan te geraken als je wat zoekt.
En zoals Stijnhoofd hierboven aangeeft is het soms wel lastig als ze bij de nieuwe versie exclusieve extra's toevoegen die je dan enkel maar kan bekomen door het volledige spel te kopen en niet als add on.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2019, 10:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Ben zelf wel klaar met Catan en Ticket To Ride.

Catan: vind de speler-interactie te veel afhangen van de good-will van je medespelers. Als niemand wil onderhandelen, ben je soms echt de sjaak. En vind het beetje te droog. Ben sowieso meer een Ameritrash-speler.

TTR: heb de Europa versie. Speelt prima, leuke gateway-game. Maar dat is ook direct wat er mis mee is, voor mij althans. Ik merk dat iedereen voornamelijk bezig is met z'n eigen routes en dat er weinig tot geen speler-interactie is. Theoretisch gezien kan je anderen dwarszitten, maar dat doen we eigenlijk in onze groep nooit. Kost je teveel van je eigen resources, wat ten koste gaat aan je eigen routes afmaken. En hoorde dat het door sommigen zelfs als not-done gezien wordt, als je een ander z'n route blokkeert.
Dat laatste vind ik echt hilarisch - gelukkig doen de mensen met wie ik het speel niet zo moeilijk. We spelen het gewoon weinig / niet.

Merk wel dat ik bijvoorbeeld eerst ook klaar was met Carcassone, maar die nu toch wel weer wat vaker uit de kast haal om samen te spelen met m'n zoontje (8). En ook Catan en TTR zullen wel vaker op tafel komen, zijn prima gateway spellen. En dan uiteindelijk haal ik hem over naar de leukere spellen ^^


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2019, 11:17 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
skarnl schreef:
TTR: heb de Europa versie. Speelt prima, leuke gateway-game. Maar dat is ook direct wat er mis mee is, voor mij althans. Ik merk dat iedereen voornamelijk bezig is met z'n eigen routes en dat er weinig tot geen speler-interactie is. Theoretisch gezien kan je anderen dwarszitten, maar dat doen we eigenlijk in onze groep nooit.


Ik speelde laatst TTR Nederland met 5. Man, dan hoef je niet te denken of je opzettelijk iemand dwarsboomt, je moet keihard vechten om je eigen routes open te houden.
Iemand moest 8 extra routes leggen, via Venlo en Antwerpen, omdat iemand anders Dordrecht Rotterdam opeiste, en vervolgens steeds iemand vlak voor hem zijn volgende schakel Noord Zuid inpikte.
Als iedereen vooral met zijn eigen routes bezig is speel je met te weinig op een te grote map.
Voor 2-3 spelers zijn Nordic en Suisse bedacht.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2019, 11:59 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Purmerend
"Klaar mee" is het verkeerd woord gezien ik pas een jaar in de hobby zit.
Maar als ik niet iets anders was tegen gekomen dan Monopoly en Catan had ik nooit de hobby leren kennen.

Ik kende alleen monopoly en catan en vind beide spellen geen hol aan.
De rest van de mensen aan tafel hadden een geweldige avond en ik verveelde me het hele spel.
(vriend van me wil graag een keer Catan met uitbreidingen spelen maar ik zie er een beetje tegenop...)


*Heb het wel aardig ingehaald: Precies een jaar in de hobby, bijna 150 verschillende spellen gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 dec 2019, 01:31 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Mint works: na 1x vond er niets aan.
Carcassonne schaapjes: idem.
Santa Maria meerspelers voorlopig even klaar mee.
Al het andere spul: waarschijnlijk nooit.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - De spellen waar je helemaal klaar mee bent...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®