Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 dec 2019, 16:36 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Zojuist heeft 999 Games aangekondigd, dat in het voorjaar van 2020 het coöperatieve slagenspel De Crew gaat verschijnen in het Nederlands.



Het spel is recent bij Kosmos in Duitsland verschenen. Zie ons eerdere nieuwsbericht Op reis door de Kosmos in vijftig missies.
Het spel ontvangt overal lovende recensies. We zijn benieuwd of De Crew ook de Nederlandstalige spelliefhebbers gaat bekoren.

  • Spelers: 3-5 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 20 minuten
  • Auteur: Thomas Sing
  • Artwork: Marco Armbruster

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 dec 2019, 20:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Gaaf. Dit spel was voor mij de grootste verrassing van het jaar.
Niet te vergelijken met zwaargewichten als Barrage natuurlijk, maar beter dan andere lichte spellen zoals LAMA en PARKS.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020, 23:27 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen.

Sorry voor mijn woordgebruik maar ik vind dat een gatachterlijke beslissing. Heb er op zich geen probleem mee, daar dat wordt pas net voor de oorspronkelijke release aangekondigd. Triestig.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020, 23:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
StanTem schreef:
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen.

Dat geldt dan ook voor de eigen website/shop van 999 Games, neem ik aan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020, 23:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
StanTem schreef:
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen.



Interessant dat een Nederlandse uitgever nu ook deze stap zet, in navolging van buitenlandse voorgangers. Ben benieuwd wat men met de eigen webshop doet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 01:23 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
StanTem schreef:
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen. Triestig.


Wat een 8erlijke beslissing maar we kunnen toch nog wel een paar weekjes wachten, niet dat we niks anders te spelen hebben?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 08:59 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Leeuwarden, Netherlands
Lekker bezig 999. Ik zoek wel een engels of duitse versie dan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 09:21 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
StanTem schreef:
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen.



Interessant dat een Nederlandse uitgever nu ook deze stap zet, in navolging van buitenlandse voorgangers. Ben benieuwd wat men met de eigen webshop doet.


Weet jij of dat is om de lokale winkels op deze manier te steunen?
Sympathieke geste in dat geval, maar minder leuk als je geen winkel in de buurt hebt.

‘Mijn Crew’ is overigens al maanden geleden geland en dus Duits.Hoewel alle spelmateriaal taalonafhankelijk is, zijn de verhaaltjes in het scenario boekje natuurlijk gewoon auf Deutsch.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 09:42 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Jerome schreef:
Erwin schreef:
StanTem schreef:
De Crew is uitgesteld tot 1 augustus voor internetwinkels. Enkel fysieke bordspelwinkels mogen die verkopen.



Interessant dat een Nederlandse uitgever nu ook deze stap zet, in navolging van buitenlandse voorgangers. Ben benieuwd wat men met de eigen webshop doet.


Weet jij of dat is om de lokale winkels op deze manier te steunen?
Sympathieke geste in dat geval, maar minder leuk als je geen winkel in de buurt hebt.

‘Mijn Crew’ is overigens al maanden geleden geland en dus Duits.Hoewel alle spelmateriaal taalonafhankelijk is, zijn de verhaaltjes in het scenario boekje natuurlijk gewoon auf Deutsch.
Mijn FLGS handelt enkel online en kan ook steun gebruiken in principe, al vliegen de spellen nu de deur uit zoals overal.
Geen idee waarom ze het doen. Ze mogen het doen he, maar neem die beslissing dan vroeger.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 10:08 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Leeuwarden, Netherlands
Dat inderdaad. Ik had al besloten deze direct te bestellen wanneer die in de (web)winkel lag maar dat gaat 'm nu gewoon niet meer worden. Daarnaast bestel ik sowieso bijna alles online gezien de lokale winkel hier meestal €10-€40 boven MSRP zit, ik zou graag lokale winkels willen ondersteunen maar dat gaat me toch echt te ver.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 10:14 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Ik heb hier in Almere ook geen FLGS en moet daarom ook wel alles online bestellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 11:44 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Hoi iedereen,
Gezien de vragen hier op het forum even een update ter verduidelijking.
Het klopt dat De Crew, zodra deze eindelijk binnen is, exclusief te verkrijgen is bij de spellenspeciaalzaak en niet bij de grote internetwinkels of onze eigen webshop. Deze exclusiviteit is inderdaad bedoeld om deze lokale spellenwinkels te steunen. Overigens is dit niet de eerste keer dat we dit doen, zo hebben we dit bijvoorbeeld vorig jaar ook al gedaan met Dobbel zo Clever.

We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om langs de winkel te gaan, maar we vinden het belangrijk om, juist nú, deze zaken te steunen. Daarnaast hebben veel speciaalzaken een eigen webshop en bezorgen ze in deze periode zelf. Mocht je dus echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te gaan, dan kan je in de meeste gevallen op die manier toch De Crew bestellen terwijl je je lokale winkel steunt.

Hopelijk is hiermee onze gedachte achter deze actie duidelijk geworden. Op onze website zullen we een lijst van winkels plaatsen die meedoen zodat je zelf de dichtstbijzijnde winkel kan benaderen voor jouw exemplaar van De Crew.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 12:04 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
999 Games schreef:
Hoi iedereen,
Gezien de vragen hier op het forum even een update ter verduidelijking.
Het klopt dat De Crew, zodra deze eindelijk binnen is, exclusief te verkrijgen is bij de spellenspeciaalzaak en niet bij de grote internetwinkels of onze eigen webshop. Deze exclusiviteit is inderdaad bedoeld om deze lokale spellenwinkels te steunen. Overigens is dit niet de eerste keer dat we dit doen, zo hebben we dit bijvoorbeeld vorig jaar ook al gedaan met Dobbel zo Clever.

We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om langs de winkel te gaan, maar we vinden het belangrijk om, juist nú, deze zaken te steunen. Daarnaast hebben veel speciaalzaken een eigen webshop en bezorgen ze in deze periode zelf. Mocht je dus echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te gaan, dan kan je in de meeste gevallen op die manier toch De Crew bestellen terwijl je je lokale winkel steunt.

Hopelijk is hiermee onze gedachte achter deze actie duidelijk geworden. Op onze website zullen we een lijst van winkels plaatsen die meedoen zodat je zelf de dichtstbijzijnde winkel kan benaderen voor jouw exemplaar van De Crew.


Jullie hebben dat inderdaad eerder gedaan, maar toen werd het op voorhand aangekondigd. Bij De Crew pas vlak voor de oorspronkelijke release, en dat is dus een heel stuk minder.

Queenofgames, Crowdfinder en co (Belgische shops) zijn geen grote ketens en puur FLGS, het enige is dat ze geen showroom hebben en dus uit de boot vallen. Helaas.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 13:00 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
StanTem schreef:
Jullie hebben dat inderdaad eerder gedaan, maar toen werd het op voorhand aangekondigd. Bij De Crew pas vlak voor de oorspronkelijke release, en dat is dus een heel stuk minder.


Ik zit ook te wachten op De Crew en kijk er enorm naar uit sinds ik de Kosmosversie op Spiel zag vorig jaar. Stel 999 had dit eerder aangekondigd, wat zou er dan anders en beter voor je geweest zijn?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 13:17 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
mazinho schreef:
StanTem schreef:
Jullie hebben dat inderdaad eerder gedaan, maar toen werd het op voorhand aangekondigd. Bij De Crew pas vlak voor de oorspronkelijke release, en dat is dus een heel stuk minder.


Ik zit ook te wachten op De Crew en kijk er enorm naar uit sinds ik de Kosmosversie op Spiel zag vorig jaar. Stel 999 had dit eerder aangekondigd, wat zou er dan anders en beter voor je geweest zijn?
Er zijn mensen die hun pre order annuleren bij hun FLGS die geen fysieke winkel hebben. Extra werk voor hen en ze verdienen er niks aan

Moest het op voorhand aangekondigd zijn, kon het al elders besteld geweest zijn.
Ik ga nu wel de Duitse verzie op Amazon bestellen. Stukken goedkoper en dan heb ik het direct.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - De Crew in aantocht bij 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Tags

De Crew



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®