Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2019, 22:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Het kaartspel Take 5! -bij ons uitgegeven door 999 Games- viert zijn 25-jarig jubileum. Deze klassieker van gerenommeerd spelauteur Wolfgang Kramer verscheen een kwarteeuw geleden voor het eerst als 6 Nimmt, bij uitgever Amigo.

Afbeelding

Amigo -in samenwerking met uitgevers van Take 5! wereldwijd- organiseert nu een ontwerpwedstrijd om dit jubileum te vieren. Zij gaan op zoek naar fans die een jubileumkaart voor Take 5! willen helpen ontwerpen. Creatieve fans van dit spel worden opgeroepen om een nieuw ontwerp voor een speciale kaart te ontwerpen en in te zenden voor de wedstrijd.

Alle ingezonden ontwerpen worden beoordeeld door een jury, met daarin o.a. auteur Wolfgang Kramer. De winnende kaart zal volgend jaar gepubliceerd worden als mini-uitbreiding. Naast eeuwige roem zijn er voor de winnaar ook mooie prijzen: een reis naar SPIEL 2020 in Essen, inclusief een meet & greet met Wolfgang Kramer.

999 Games doet er nog wat bovenop en verloot onder de Nederlandse en Belgische inzendingen een 999 Games spellenpakket t.w.v. € 200. Onder de internationale inzendingen valt er nog een geheel verzorgde vakantie naar Oostenrijk te winnen.


Inzenden kan tot 1 februari 2020.

Bron: 999 Games


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2019, 12:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Leuk! Ik ga mee doen :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2019, 13:30 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Mile83 schreef:
Leuk! Ik ga mee doen :mrgreen:


Goed als je wat ideetjes hebt. Ik heb er al goed over nagedacht, maar ik kan niets bedenken dat de moeite is om in te sturen.
Lastige opdracht, dus (vind ik).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2019, 13:39 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Mwa, het zijn geen top ideeën maar ik heb gewoon zin om een beetje in Photoshop te knoeien. :mrgreen:

Het is zeker een moeilijke opdracht. Aan de voorbeelden te zien is het meeste al wel bedacht. (Mijn Duits is alleen niet goed genoeg om te zien of hetgeen wat ik bedacht heb al gemaakt is.)

Naja, ik stuur het gewoon op en zie het wel. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2019, 13:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Zéker leuk en ik heb mijn plan al ingediend. Topgeheim natuurlijk :shh:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 14:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Dit zijn de kaarten die ik opgestuurd heb:

Afbeelding

(Geheim hoef ik ze niet te houden want als kaarten dubbel opgestuurd worden dan geldt het eerste idee.)

Bij de linker kaart mag je een kaart met strafpunten weer terug in je hand nemen. Deze moet je meteen spelen. Heb je geen strafpunt kaart? Dan gebeurt er niks.

De rechter kaart mag je overal aanleggen en geldt niet als een nummer. (Een soort van joker dus.) Deze wordt wel als laatst aangelegd.

Wat hebben jullie gemaakt?


Laatst bijgewerkt door Mile83 op vr 27 dec 2019, 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 16:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Je kaarten zien er gaaf uit! Jammer genoeg heb ik die ontwerpskills niet.
Die ‘oneindige’ kaart, kan je altijd alleen maar als laatste leggen. Wat kan daar nog achter komen, of gooit die een rij dicht?

Mijn voorstel was een special waarna de getallen aflopen, net zolang tot de rij genomen wordt. Zonder tekeningetje ingeleverd helaas.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 16:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Hé, bedankt! :D Je kunt denk ik ook een schetsje insturen en inscannen. (Al is het plaatje meer een extraatje denk ik.)

Citaat:
Die ‘oneindige’ kaart, kan je altijd alleen maar als laatste leggen. Wat kan daar nog achter komen, of gooit die een rij dicht?

Ik bedoel met als laatst leggen: als laatst van die beurt. Dus niet als laatst van de rij. De oneindigheidskaart heeft geen nummer en kun je overal leggen waar je wil. Kaarten die je na de oneindigheidskaart wil aanleggen moeten net als normaal hoger zijn. Met hoger bedoel ik hoger dan de kaart voor de oneindigheidskaart. (Als ik de kaart +0 had genoemd was duidelijker geweest denk ik.) Als de oneindigheidskaart de 6e is van de rij dan gooit het net als normaal de rij dicht en krijgt de speler de strafpunten.

Citaat:
Mijn voorstel was een special waarna de getallen aflopen, net zolang tot de rij genomen wordt. Zonder tekeningetje ingeleverd helaas.

Jouw kaart is ook een leuk idee. Daar had ik nog niet aan gedacht. Geldt die special wel als een kaart in de rij? Of leg je hem gewoon naast de rij om te onthouden dat deze nu voorstaan afloopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 18:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Jerome, ik heb nog een beetje in Photoshop zitten knoeien en ik denk dat jouw kaartje er ongeveer zo uit zou kunnen zien:

Afbeelding

Wat vind je er van?


Laatst bijgewerkt door Mile83 op vr 27 dec 2019, 22:19, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 19:06 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Knap werk! x3

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 19:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Mile83 schreef:
Jerome, ik heb nog een beetje in Photoshop zitten knoeien en ik denk dat jouw kaartje er ongeveer zo uit zou zijn:

Afbeelding

Wat vind je er van?



Gaaf!

:thumbup: :clap: :!:

PS: het bleek dat ik mijn formulier niet kon aanpassen dus ik heb jouw plaatje ingediend als bijlage voor mijn eerste inzending, met als credit voor dat plaatje “Mile83 van Bordspelmania forum”.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019, 19:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Ik vind dit fantastische kleine ideetjes. Je verdient om te winnen. :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019, 19:53 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Mile83 schreef:
Ik bedoel met als laatst leggen: als laatst van die beurt. Dus niet als laatst van de rij. De oneindigheidskaart heeft geen nummer en kun je overal leggen waar je wil. Kaarten die je na de oneindigheidskaart wil aanleggen moeten net als normaal hoger zijn. Met hoger bedoel ik hoger dan de kaart voor de oneindigheidskaart. (Als ik de kaart +0 had genoemd was duidelijker geweest denk ik.) Als de oneindigheidskaart de 6e is van de rij dan gooit het net als normaal de rij dicht en krijgt de speler de strafpunten.


Je zou het probleem kunnen oplossen door de kaart '+0,5' te noemen. Dan kan je ze nog altijd overal aanleggen, maar de volgende speler weet dat hij boven het vorige getal moet gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2019, 14:13 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Citaat:
Jerome: ...ik heb jouw plaatje ingediend...

Alright! :D (Ik had trouwens ook nog wel een grotere versie gehad.)

Citaat:
Piet: Je zou het probleem kunnen oplossen door de kaart '+0,5' te noemen. ...

Ja, dat is beter. Dat speelt ook makkelijker weg. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2020, 14:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Weet iemand wanneer de uitslag is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Ontwerp een speelkaart voor 25-jarig jubileum Take 5!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

6 Nimmt!, 999 Games, Amigo, Take 5!, Wolfgang Kramer



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®