Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 12:51 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
Op 29 t/m 31 mei vindt in Birmingham de UK Games Expo 2020 (https://www.ukgamesexpo.co.uk) plaats. Dit is één van de grootste spellenbeurzen ter wereld met een verwacht bezoekersaantal van 45000 mensen. Desondanks hangt er een relaxte sfeer (vergelijkbaar met Zuiderspel of Spel Antwerpen). Qua vloeroppervlak is de beurs drie à vier zo groot als het Spellenspektakel.
Het grote verschil zit in de invulling van dit oppervlak en de beurstijd. Uiteraard is een gedeelte gereserveerd voor uitgevers maar er is ook veel vrije speelruimte (open van 10.00 am tot 02.00 am) en veel ruimte voor RPG's. Daarnaast zijn er de hele dag door allerlei shows, presentaties en events waar je aan deel kan nemen.

In 2018 ben ik voor het eerst die kant op gegaan als bezoeker (samen met 5 vrienden) en heb me daar toen prima vermaakt. Het grootste nadeel vond ik dat er niet echt nieuwe titels zijn. De 'nieuwe' spellen zijn met name Engelse versies van spellen die op afgelopen Spiel uitgekomen zijn.
Omdat ik in 2019 wel weer wilde gaan, heb ik toen besloten om in te schrijven als UKGE Volunteer (samen met 2 vrienden). Tijdens de beurs zijn er ongeveer 250 vrijwilligers actief die allerlei taken uitvoeren. Zo organiseren zij bijvoorbeeld de Bring&Buy stand, voeren kaartcontroles uit of zijn ze game master bij RPG sessies. Ik heb mijn meeste tijd doorgebracht op de Event Helpdesk waar je vragen van beursbezoekers beantwoordt en event tickets verkoopt. Erg leuk om te doen omdat je veel interactie met de bezoekers hebt. Dit jaar ga ik wederom als vrijwilliger naar de UKGE en ik heb nog 5 anderen zo gek gevonden om mee te gaan.


Waarom ik dit post: als je naar UKGE wil gaan maar vragen hebt, laat het weten. Ik weet niet alles maar ik probeer zo veel mogelijk te beantwoorden. Als je beurzen leuk vindt en het past in je planning dan zou ik je aanraden om in ieder geval een keer er naar toe te gaan.

Als ik je kan interesseren om als vrijwilliger die kant op te gaan, dan hoor ik dat helemaal graag. Ook daar kan ik natuurlijk vragen over beantwoorden. Tegelijk is het handig om van elkaar te weten dat je er rondloopt zodat je in je vrije tijd met elkaar op kan trekken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2020, 10:30 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Zat er vorig jaar over te twijfelen/denken...

Vroeg me vooral af:
Hoe ga je daar heen?
boot/vliegtuig/trein en hotelletje in de buurt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2020, 12:49 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
het lijkt me supertof om er heen te gaan en dan ook als vrijwilliger aan de slag te gaan of demoër voor een uitgever. Of het dit jaar al gaat lukken weet ik niet zeker nog (ivm werk) maar vroeg me inderdaad ook de dingen af die hiervoor al gevraagd zijn.

Kun je zelf voorkeur aangeven als vrijwilliger voor de werkzaamheden die je kan/wil doen of wordt je ingedeeld?
Moet je zelf voor overnachtingsmogelijkheden zorgen en regelen en wat voor iets hebben jullie dan (en kun je een indicatie geven van de kosten?)
En hetzelfde voor vervoer inderdaad, hoe doen jullie dat en wat zijn de kosten daarvoor ongeveer?

En jullie spelen dan 's avonds in lobby's ed zoals bij spiel?

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2020, 13:17 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Wij staan er dit jaar ook weer! Een hele onderneming maar het is wel echt een leuke beurs. Nu is mijn ervaring als standhouder natuurlijk compleet anders dan die van een bezoeker, maar een paar tips heb ik wel;

Wij reden vorig jaar Calais, om vandaar de boot naar Dover te pakken, en dan via de ring van Londen naar Birmingham te rijden. Niet aan te raden! Zeker die ring van Londen niet in de spits, dan valt die van Rotterdam of Antwerpen nog heel erg mee. Dit jaar pakken we de boot van Hoek van Holland naar Harwich. Veel langer op de boot, maar dat zijn allemaal uren die ik niet hoef te rijden. Nog tot volgende week met flinke korting via Stena Lines. Deze methode nodigt ook uit om via Londen terug te rijden en een mooie citytrip daar te combineren. Nadeel (voor jullie) zijn de hoge parkeerkosten bij de beurs. Voordeel is altijd auto bij de hand en onbeperkt (qua volume) shoppen. Zou dit zeker eens vergelijken met de kosten voor het vliegen. Beurs is wel erg vlakbij vliegveld, dat is weer een voordeel van vliegen.

Beurs zelf heeft 2 hallen, met ruim opgezette 'free play' area waar je aangekochte spellen direct kan testen. Groot voordeel t.o.v. Essen. Ruim aanbod van standhouders. 's avonds kun je in enkele van de nabijgelegen hotels ook spelen, ook al verblijf je daar niet. Ruime food court achter - uit mijn hoofd - het Hilton waar je na de beurs lekker kunt eten.

Hotels zijn veel makkelijker te vinden dan in Essen. Zeker omdat je toch niet in het centrum van Birmingham hoeft te zitten. Alleen de hotels direct rondom de beurs zijn allemaal 4-5 sterren hotels, en dus erg duur. Dan is het weer een voordeel om met de auto te gaan, eenvoudig een airbnb of hotel ergens op 15 minuten rijden te zoeken.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 11:56 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
Ik heb de afgelopen 2 keer gevlogen en heb daar in totaal 3 verschillende vliegvelden voor gebruikt (Amsterdam, Brussel & Düsseldorf). Ik woon in Eindhoven dus alles is even ver weg. Eindhoven Airport vliegt helaas niet op Birmingham. Vanuit het vliegveld is het dus treinen of rijden van/naar huis. Qua tijd gaat vliegen het snelst. Je bent krap anderhalf uur in de lucht en met op tijd aanwezig zijn heb je doorlooptijd van 4 à 5 uur.

Een aantal anderen van onze groep zijn twee jaar geleden met de auto gegaan en die doen dat dit jaar weer. Vanuit Eindhoven is het ongeveer 8 uur rijden. Bij Calais pakken ze de boot waarbij ze een flexibele afvaartijd reserveren (dus ze mogen 2 ferry's eerder of later ook mee). Het grote voordeel is dat je veel meer laadruimte hebt. Als je spellen wil kopen of verkopen, hoef je feitelijk nergens rekening mee te houden.

De trein is inderdaad de derde optie. Dit duurt ook ongeveer 8 uur en volgens mij moet je minimaal 1x overstappen bij Londen. Kosten zijn vergelijkbaar met de auto als je met 1 of 2 rijdt. Ik ken niemand met concrete ervaring hier mee.


Het vliegveld van Birmingham ligt naast het beursgebouw (NEC) en uiteraard zit daar ook een busstation en een treinstation bij dus je kan alle kanten op.
Het eerste jaar hadden wij een auto waar we met zessen in konden (niet heel comfortabel maar werkt voor korte afstanden). En hebben we een hotel in de buurt gepakt; op ongeveer 20 minuten rijden. Bij het NEC liggen grote parkeerterreinen en binnen 15 minuten sta je bij de beurs binnen.
Eén van de voordelen die je als vrijwiilger krijgt zijn hotelovernachtingen (tijdens de beurs) in één van de aangrenzende hotels. Vorig jaar hebben ze ons in het Hilton gestopt. Wat weer 10 minuten lopen van het NEC is. Dus vanuit het vliegtuig sta je binnen een uur in je hotelkamer (mits de receptie een beetje meewerkt).
Zelf kun je natuurlijk ook een kamer reserveren in één van deze hotels maar houd er rekening mee dat dat niet goedkoop is (orde-grootte € 150 p.p.p.n).


De Spellenreporter schreef:
Zat er vorig jaar over te twijfelen/denken...

Vroeg me vooral af:
Hoe ga je daar heen?
boot/vliegtuig/trein en hotelletje in de buurt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: UKGE 2020
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 13:17 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
De UKGE verzorgt zelf geen bordspeldemo's dus als je het liefste gaat demoën dan moet je contact opnemen met één van de uitgevers. Vorig jaar stonden er meerdere Nederlanders maar ook andere bekenden zoals Queen en Asmodee. Welke vergoedingen c.q. voorwaarden zij hanteren weet ik niet, dat zal je verder met hen moeten afstemmen.

Als vrijwiliger voor de UKGE heb je verschillende opties. Afhankelijk van hoeveel tijd je helpen, krijg je bepaalde voordelen. Ik ga voor de Standard Volunteer en daarin zitten overnachtingen van donderdag t/m zondag inclusief ontbijt, meal vouchers voor lunch en diner, volledige toegang tot de beurs en de survivorsparty.
Qua werkzaamheden heb ik geen voorkeur opgegeven. Als je specifieke eisen hebt dan kan je beste overleggen met Simon Fletcher. Dit is de volunteercoordinator. Hij is te bereiken via volunteers@ukgamesexpo.co.uk.

Voor de overnachtingen kiezen wij er voor om ook van zondag op maandag in hetzelfde hotel te blijven (het is dan toch 2e Pinksterdag). De survivorsparty is rond 22:00 uur afgelopen en ik had geen behoefte om dan nog aan de terugreis te beginnen. Je zou ook kunnen verplaatsen naar een goedkoper hotel maar ik vind dat niet de moeite waard.

In het NEC is vrije speelruimte die open is tot 22:00 uur. In het Hilton zijn twee grote speelzalen die open zijn tot 02:00 uur. Het hotel waar wij het eerste jaar zaten had ook een zaal om te spelen. Daarbovenop is er in het Hilton een apart zaaltje gereserveerd voor de UKGE vrijwilligers om te spelen (inclusief gratis koffie en thee).
Er is een spellenbibliotheek waar je spellen kan lenen (zowel in het NEC als in het Hilton). Hiervoor moet je wel een borg betalen (10 GBP uit mijn hoofd).

humske schreef:
het lijkt me supertof om er heen te gaan en dan ook als vrijwilliger aan de slag te gaan of demoër voor een uitgever. Of het dit jaar al gaat lukken weet ik niet zeker nog (ivm werk) maar vroeg me inderdaad ook de dingen af die hiervoor al gevraagd zijn.

Kun je zelf voorkeur aangeven als vrijwilliger voor de werkzaamheden die je kan/wil doen of wordt je ingedeeld?
Moet je zelf voor overnachtingsmogelijkheden zorgen en regelen en wat voor iets hebben jullie dan (en kun je een indicatie geven van de kosten?)
En hetzelfde voor vervoer inderdaad, hoe doen jullie dat en wat zijn de kosten daarvoor ongeveer?

En jullie spelen dan 's avonds in lobby's ed zoals bij spiel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - UKGE 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®