Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 18:18 
Professor Pimpel

Berichten: 228
Woonplaats: Lochristi
Wie interesse heeft om spellen te ruilen kan terug meedoen met de Benelux Math Trade:

Benelux Math Trade January 2020

List closes: Friday, January 31st, 6:00 PM CET
Deadline for submitting lists: Tuesday, February 4th, 6:00 PM CET

Nuttige links:
Request list
Discussieforum op BGG
Meer uitleg over Math Trades
Video tutorials


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020, 02:12 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Aantal spellen erop gezet!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 12:15 
6. Barrage (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Zoveel zin om dit eens te proberen, zoveel schrik om er aan te beginnen... (misschien eerst eens wat tutorials bekijken want vragen ga ik sowieso hebben).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 15:10 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Bedankt voor het organiseren, ik doe ook weer mee!

Gert12555 schreef:
Zoveel zin om dit eens te proberen, zoveel schrik om er aan te beginnen... (misschien eerst eens wat tutorials bekijken want vragen ga ik sowieso hebben).


Voor de eerste keer meedoen is wellicht wat pittig ja, maar als je hem eenmaal door hebt zul je merken dat het een leuke manier is om aan van spellen af te komen en nieuwe spellen te scoren. Succes!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 15:26 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Gert12555 schreef:
Zoveel zin om dit eens te proberen, zoveel schrik om er aan te beginnen... (misschien eerst eens wat tutorials bekijken want vragen ga ik sowieso hebben).

Er zijn idd een aantal tutorials over die je wat kunnen sturen. Ikzelf heb indertijd die van Rahdo gekeken en vond hem (voor één keer) vrij duidelijk. Echt moeilijk is het niet, valt beter mee dan je denkt.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2020, 09:51 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Doe weer mee :) Dankje!

en het is echt niet lastig, maar het heeft een oude opzet qua looks... 1x doen en je snapt het :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2020, 11:29 
4. Nemesis (2018)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ben begonnen met er één spel in te steken. Dan kan ik al niet teveel fout doen. Eerst maar eens het proces testen... :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 13:26 
4. Nemesis (2018)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Uit nieuwsgierigheid; wat is de succesrate van een math trade als deze? Geraken 40-50% van de games gewisseld, of ligt dit veel hoger of lager?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 14:33 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Het ligt er een beetje aan wat je zelf aanbiedt en wat je er voor terug wilt hebben.
Van sommige spellen die aangeboden worden weet je al bij voorbaat dat bijna niemand ze wil hebben. Die liggen in stapels bij de kringloop.
Bied je wat recentere titels aan, die ook een redelijke tot goede rating hebben, dan is de kans aannemelijk dat je die kan ruilen.

Voor mij persoonlijk ligt het op ca 50%.
Overall zal het een stukje lager liggen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 14:38 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Wat Usurper zegt.
Als je voor een nieuw spel oude spellen aanduidt, ga je er waarschijnlijk wel vanaf geraken, de omgekeerde weg is unlikely :wink:
En de opkomst bij deze math trades is redelijk beperkt wat uiteraard ook gevolgen heeft voor het aantal succesvolle trades.
Ik denk dat ik ook nog maar eens meedoe... 8)

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 14:57 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Nog wat toevoegingen van mijn kant:
- Bij no-shipping math trade ligt het succespercentage doorgaans wat hoger, omdat mensen dan geen rekening hoeven te houden met de verzendkosten van de spellen die ze aanbieden. Volgens mij is een percentage van 25-30% al behoorlijk hoog.
- Er wordt soms wel eens ‘neergekeken’ op het aanbieden van geld-items bij math trades, maar dat is onterecht. Deze items zijn een uitstekend ‘smeermiddel’ voor de math trade, omdat veel meer mensen geld op hun wantlist zullen zetten dan een specifiek spel. Dus mocht je weinig te ruilen hebben, schroom niet om ook geldbedragen aan te bieden (check wel even de juiste verwoording, met gebruik van #altname).

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 23:36 
Grote Dienaar

Berichten: 145
Jesus christ.. ik probeer er wat van te snappen maar.. wow :lol:
Het hele idee van de math trade is niet lastig. Je laat weten wat je wil ruilen, voor wat (spel of geld + eventuele sweetener). Maar vervolgens het gebruiken van https://bgg.activityclub.org/olwlg/ of het 'posten' van je spel als want.. :crazy:

Edit: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo deze video heeft me zooooo geholpen.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 10:25 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Telt die no shipping ook als je spellen van over de grens ontvangt?
Of moet je dan het verschil bij betalen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 10:37 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: deurne nl
Deze math trade is er een met shipping. Echter altijd binnen de Benelux.
Ik verwacht dat er bij Zuiderspel wel weer een no shipping math trade zal zijn. Dan hoef je niet te verschepen omdat je allemaal naar dezelfde plek komt (veldhoven bij zuiderspel) om daar de spellen te ruilen. Je kan dan ook makkelijker spellen ruilen met een lagere waarde omdat er dan niet nog eens verzendkosten bij het ruilen komen.

Bijvoorbeeld ik zal nu geen spel op mijn want list zetten met een waarde van rond de 10 euro. Het kost mij immers om het spel te ontvangen mijn eigen spel+verzendkosten van mijn eigen spel. Die kosten zijn naar Belgie namelijk al 9 euro. Dan kan ik zo'n spel goedkoper krijgen door naar de winkel te gaan. Als die verzendkosten er niet bij zitten is het wel interessant om te ruilen want dan is het enkel mijn eigen spel wat het mij kost.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 11:25 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
De Spellenreporter schreef:
Telt die no shipping ook als je spellen van over de grens ontvangt?
Of moet je dan het verschil bij betalen...


De meeste aanbieders betalen de verzendkosten zelf. Maar sommige alleen binnen hun eigen land o.i.d. Je moet de voorwaarden bij het spel altijd goed doorlezen om niet voor verrassingen te komen staan.

Je moet er altijd wel een beetje creatief mee omgaan. Iemand uit België die toevallig vlak bij mijn schoonouders in de buurt (net over de grens in NL) zou komen en het daar laten afleveren. Dan duurt het wel even voor ik het heb, maar het scheelt de ander weer kosten.
Meegeven aan een wederzijdse kennis via een spellenclub. Iemand die van mij een spel zou krijgen bleek een dagje naar de Bazaar in Beverwijk te gaan. Dat is weer vlak bij mij in de buurt. En zo combineer je weer e.e.a.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Benelux Math Trade Januari 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®