Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chartered, the golde age
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 16:45 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Ik maak het uit de spelregels niet echt op. Wat te doen als je een verdieping bouwt op de het pakhuis van de de initiele oprichting?
Dat is al een pakhuis nivo 2, er staat immers een hoofdkartier op wat in de regels (2c "..een hoofdkwartier is al een 2e verdieping") een 2e verdieping is.
Als je daarop bouwt kan je geen vlag meer plaatsten, maar daar lees ik nergens wat over.
Je tilt dan het hoofdkwartier op, zet je pakhuis en zet daarop weer het hoofdkwartier?
Of ?

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 22:32 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Het enige wat me bijgebleven is is een grote bak vol met mislukte 3d prints. Voor mij een horror scenario en sindsdien weet ik dat ik ver moet bljiven van 3d printers. En het is misschien wat oppervlakkig, maar alles oogde er zo.. bruin. Waarschijnlijk mis ik hele geweldige gameplay :-/

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2020, 23:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: De Bilt
Een goed geheugen inderdaad. We hadden honderden mislukte pakhuizen (die niet konden stapelen), nadat we een deel van de huisjes niet zelf hadden geprint maar hadden uitbesteed. Zonde van al dat plastic ook...
Maar verder hebben we wel heel veel plezier gehad van onze eigen printer, ideaal voor het printen van prototype onderdelen en souvenirs (gouden huisjes bijvoorbeeld).

Met betrekking tot de originele vraag:
Het hoofdkwartier is inderdaad vanaf het moment dat je het bedrijf sticht gelijke een tweede verdieping waar je gerust verdiepingen op kan bouwen. Precies aangezien we het logisch vonden dat je een vlaggetje moet kunnen blijven plaatsen in het hoofdkwartier, hebben we niet er expliciet bij gezet dat het praktisch is even het hoofdkwartier op te tillen en het extra pakhuis er onder te zetten. Lang verhaal kort: yes, op het hoofdkwartier kan je én verdiepingen plaatsen én nog steeds een vlaggetje plaatsen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2020, 10:09 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Helder, dank je wel.

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Chartered, the golde age  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Chartered: The Golden Age



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®