Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 21:20 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Jigūan: The Eastern Mechanist

Dit spel heeft een Aziatisch Steampunk thema. Bouw mechanische beesten en werk jezelf omhoog in de pagodes.

Iedere speler heeft een bord voor zich waarop al 2 blauwdrukken voor beesten liggen. Met mechanische raderen, die op de markt verkrijgbaar zijn, moet aan de voorwaarden worden voldaan om een beest kunnen te bouwen.
Spelers ontvangen tijdens het spel energiepunten die omgezet kunnen worden in munten om de blauwdrukken aan te passen. Ze kunnen ook nieuwe blauwdrukken en bonuskaarten verkrijgen. Het spel wordt in twee ronden gespeeld.

Dit is een hele korte samenvatting die eigenlijk geen recht doet aan het spel. Het lijkt eenvoudig uitgelegd, maar wat valt er nog meer over te schrijven? Voor meer regels verwijs ik je naar het spelregelboekje. Dit is overigens volgens kenners niet in zuiver Engels is geschreven, maar wat mij betreft goed genoeg.

Conclusie:

Dit spel is dus wel lastiger dan de uitleg doet vermoeden. Je moet overal rekening mee houden. Misschien wil je graag bepaalde raderen uit het aanbod hebben om te bouwen, maar je kan ook een goede bonuskaart bemachtigen en vergeet niet hoe je in de pagodes omhoog klimt, want daar zijn de punten te verdienen.

Een lastig spel waar je vaak keuzes moet maken. Doe ik dit eerst of liever dat? Wat gaan mijn tegenspelers doen? Voor je het weet is de eerste ronde of het spel al afgelopen en je wilde nog zo veel doen.

Nogmaals, dit is misschien te kort uitgelegd. Het spel is een heerlijke puzzel waar je met 4 personen ruim 90 minuten echt lekker mee bezig kan zijn.

Auteur: Eros Lin
Uitgever: EmperorS4
Aantal: 2-4 spelers
Speelduur: 45-90 minuten
Leeftijd: 14+

Review: Brigitte den Hartog

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Jiguan gespeeld bij Spellen aan den Rijn  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

EmperorS4, Eros Lin, Jigūan: The Eastern Mechanist



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®