Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ascension
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 08:16 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Wetteren (België)
Er zijn verschillende Ascension spelletjes beschikbaar.
Met welke begin je best?

thx


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 11:52 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Chronicle of the Godslayer is de allereerste en goed om de basis te leren.

Volgens mij is deze ook gratis als app te downloaden! (en de uitbreidingen kosten wat euro's)

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020, 12:09 
9. Guns & Steel: Renaissance (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
Ascension: Chronicle of the Godslayer (ook wel Ascension: Deckbuilding Game) is de basis en de rest zijn 'variaties', ze hebben elk een iets andere mechanic.
Ik denk dat het op zich niet heel erg uitmaakt met welke je begint. Ze zijn allemaal wel vrij eenvoudig en toegankelijk. Er zijn wel een paar iets minder geschikt om te beginnen (Realms Unraveled, Dawn of Champions, War of Shadows en Rise of Vigil), maar dat is meer omdat ze qua geïntroduceerde mechanic iets té veel afwijken van de rest waardoor je denk ik een iets minder goed beeld hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 14:27 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
voor meerspeler spellen adviseer ik trouwens eerder een vergelijkbaar spel: shards of infinity en voor 2 spelers: Star Realms of Hero Realms.

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 09:25 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Mijn advies bij Ascension is eigenlijk vooral: speel het als app!

Net als de meeste deckbuilders is het natuurlijk veel schudden van je stapeltje, op zich een reden waarom fysiek Dominion mij inmiddels ook minder aanspreekt.
Maar bij Ascension heb je ook nog eens een hoop om bij te houden, zeker met een aantal uitbreidingen erbij: hoeveel je hebt om te kopen, hoeveel je hebt om met monsters te vechten, kortingen daarop, je hoeveelheid energy die beurt, abilities van constructs die je hebt liggen, je dreamborn punten, dreamborn kaarten die je kunt spelen als je een bepaalde conditie hebt voldaan, unite abilities (heb je al een kaart van een bepaalde kleur gespeeld), abilities die werken als je niks in je discard hebt of juist een bepaald type kaart in je discard hebt, abilities die getriggerd worden bij een bepaalde hoeveelheid energy, abilities die werken als het dag of nacht is, etc.

De app houdt dat allemaal vanzelf bij terwijl je gewoon je kaarten speelt. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dit spel fysiek te spelen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 13:45 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Lord Leuber schreef:
Mijn advies bij Ascension is eigenlijk vooral: speel het als app!

Net als de meeste deckbuilders is het natuurlijk veel schudden van je stapeltje, op zich een reden waarom fysiek Dominion mij inmiddels ook minder aanspreekt.
Maar bij Ascension heb je ook nog eens een hoop om bij te houden, zeker met een aantal uitbreidingen erbij: hoeveel je hebt om te kopen, hoeveel je hebt om met monsters te vechten, kortingen daarop, je hoeveelheid energy die beurt, abilities van constructs die je hebt liggen, je dreamborn punten, dreamborn kaarten die je kunt spelen als je een bepaalde conditie hebt voldaan, unite abilities (heb je al een kaart van een bepaalde kleur gespeeld), abilities die werken als je niks in je discard hebt of juist een bepaald type kaart in je discard hebt, abilities die getriggerd worden bij een bepaalde hoeveelheid energy, abilities die werken als het dag of nacht is, etc.

De app houdt dat allemaal vanzelf bij terwijl je gewoon je kaarten speelt. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dit spel fysiek te spelen...


Ik deel dit advies. Ik heb het spel fysiek gespeeld in Essen toen het uitkwam (met 4 spelers ook nog) en vond dat een vreselijke ervaring, eindeloos wachten terwijl je medespelers al hun plussen en minnen aan het uitrekenen waren. Jaren later voor een prikkie toch maar eens de app gedownload en dat maakte het alleszins draaglijk, zeker tegen een AI die razendsnel zijn beurten doet :D

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020, 11:53 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
helemaal mee eens, is op mijn mobiel mijn go to game.

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ascension
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2020, 01:57 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Hier thuis zijn juist de fysieke versies erg populair. We hebben er vijf liggen en juist het kijken naar de diverse kaarten maakt het erg tof. De variant met de droomparels is onze favoriet. Ik ben ook erg benieuwd hoe de nieuwste "zeeversie" is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Ascension  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast


Tags

Ascension



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®