Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6194 berichten | Pagina 379 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 378, 379, 380 ... 413  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2020, 16:14 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
-- verwijderd op verzoek --

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Laatst bijgewerkt door kosterix op ma 13 jan 2020, 17:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2020, 16:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
kosterix schreef:
Afgelopen weekend in België gespeeld:
Onitama...
Honshu...
Quirky Circuits...
7 wonders duel...
The Mind voor twee...
Chakra...
Tapestry...
Kort samengevat: check dat quirky circuits!
(JeVo: op verzoek zoals hierboven aangepast.)

En wat zijn de nieuwste aanwinsten ? :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2020, 17:04 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Ehm je hebt gelijk. 7 wonders was in het bordspelcafe alleen te spelen en niet te koop. Laatste aanwinst is The Veil, klein stukje althans. Ik zal het weghalen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2020, 20:08 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
kosterix schreef:
Ehm je hebt gelijk. 7 wonders was in het bordspelcafe alleen te spelen en niet te koop. Laatste aanwinst is The Veil, klein stukje althans. Ik zal het weghalen.

:lol: :lol:

Dat was nu ook weer niet nodig hoor :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 16:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Pura Vida schreef:
Noviomagum schreef:
De december aanwinsten:
Gaïa Project, Wingspan, Carcassonne Amazone, Fjord, 7 Wonders Duel en Paladins of the West Kingdom

Dat is een gaaf lijstje! Ben benieuwd naar je ervaringen.


Paladins is imho echt weer een topper van Shem. Je moet wel van het wat zwaardere werk houden, maar geweldig hoe hij ook nu weer in het worker placement genre een nieuwe twist heeft gevonden. Doet enigzins aan Orleans denken.

Wingspan ondertussen gedaan en vind 'm best oke en vermakelijk, echter had vrij hoge verwachtingen, uiteraard door de hype die hier omheen hangt en moet eerlijk bekennen dat ik vermoed dat de hype meer onstaan is door de bemoeienissen van Jamey Stegmaier, dan dat het spel nu zo gigantisch uitblinkt... prima spel verder hoor, niks negatiefs

Fjords, gister voor het eerst gespeeld en binnen het 2 speler genre best leuk. Eerst een ronde tegels leggen en een paar boerderijtjes plaatsen om vervolgens vanuit die boerderij posties in deel 2 zoveel mogelijk gebiedjes/tegls te claimen, heel tactisch en best spannend. Doet wel al wat gedateerd aan, omdat het dat natuurlijk ook is, bj 2005. Deed me een beetje denken aan de Colovini-stijl van Clans en Castello

Amazone, 1 vd Carcassonne telgen. Viel me niet tegen. Leuk element dat de amazone-rivier tegels echt het centrale deel vormen van deze variant, anders dan de mini uitbreiding de rivier, die meer zorgt voor een tweedeling van het landschap zonder echt wat toe te voegen. Op de Amazone tegels word geracet met bootjes om de koppositie om zodoende bij de tussen tellingen de meeste punten te vergaren. Daarnaast worden aan de oevers van de rivier nog extra punten verdeeld door inheemse flora en fauna. Wat het daadwerkelijk anders maakt van andere varianten, is dat bij amazone het heel lastig is, iig nauwlijks rendabel, om proberen bij een ander in zn dorpje 'mee te liften'

7W Duel, zag hier vd week een topic voorbij komen over deze tweespeler met wat negatieve beoordelingen. Ik speel hem af en toe, ken m al een paar jaartjes en voor eens in de zoveel tijd vind ik m echt heel leuk. Het samenspel + evenwicht en de keuzes tussen de verschillende type kaarten en de juiste timing. Topper wat mij betreft, net als zn 'grote' broer.

Gaia heb ik nog niet uitgepakt, maar deze gekregen van mn vrienden, die wisten dat ik het orginele Terra Mystica geweldig vind, dus is dit wel een 'inkoppertje' aangezien dit de 2.0 variant is

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 23:44 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Noviomagum schreef:
Paladins is imho echt weer een topper van Shem. Je moet wel van het wat zwaardere werk houden, maar geweldig hoe hij ook nu weer in het worker placement genre een nieuwe twist heeft gevonden. Doet enigzins aan Orleans denken.

Wingspan ondertussen gedaan en vind 'm best oke en vermakelijk, echter had vrij hoge verwachtingen, uiteraard door de hype die hier omheen hangt en moet eerlijk bekennen dat ik vermoed dat de hype meer onstaan is door de bemoeienissen van Jamey Stegmaier, dan dat het spel nu zo gigantisch uitblinkt... prima spel verder hoor, niks negatiefs

Fjords, gister voor het eerst gespeeld en binnen het 2 speler genre best leuk. Eerst een ronde tegels leggen en een paar boerderijtjes plaatsen om vervolgens vanuit die boerderij posties in deel 2 zoveel mogelijk gebiedjes/tegls te claimen, heel tactisch en best spannend. Doet wel al wat gedateerd aan, omdat het dat natuurlijk ook is, bj 2005. Deed me een beetje denken aan de Colovini-stijl van Clans en Castello

Amazone, 1 vd Carcassonne telgen. Viel me niet tegen. Leuk element dat de amazone-rivier tegels echt het centrale deel vormen van deze variant, anders dan de mini uitbreiding de rivier, die meer zorgt voor een tweedeling van het landschap zonder echt wat toe te voegen. Op de Amazone tegels word geracet met bootjes om de koppositie om zodoende bij de tussen tellingen de meeste punten te vergaren. Daarnaast worden aan de oevers van de rivier nog extra punten verdeeld door inheemse flora en fauna. Wat het daadwerkelijk anders maakt van andere varianten, is dat bij amazone het heel lastig is, iig nauwlijks rendabel, om proberen bij een ander in zn dorpje 'mee te liften'

7W Duel, zag hier vd week een topic voorbij komen over deze tweespeler met wat negatieve beoordelingen. Ik speel hem af en toe, ken m al een paar jaartjes en voor eens in de zoveel tijd vind ik m echt heel leuk. Het samenspel + evenwicht en de keuzes tussen de verschillende type kaarten en de juiste timing. Topper wat mij betreft, net als zn 'grote' broer.

Gaia heb ik nog niet uitgepakt, maar deze gekregen van mn vrienden, die wisten dat ik het orginele Terra Mystica geweldig vind, dus is dit wel een 'inkoppertje' aangezien dit de 2.0 variant is


Leuk, dit!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jan 2020, 15:12 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen


Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020, 19:48 
.

Berichten: 233
Vandaag binnen gekomen:
The Gallerist
On Mars


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020, 16:18 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Arnhem
Ik heb onlangs binnen gekregen:
- The Isle of Cats + Late Arrivals expansion

Inmiddels 1x gespeeld en het is erg vermakelijk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2020, 09:57 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hier enorm blij met de ontvangst van Pipeline. Mijn lief en ik worden toch altijd wel blij van economische simulaties en dit spel lijkt die itch wel te scratchen :clap:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 29 feb 2020, 15:05 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Vandaag met de post, rechtstreeks van Artipia Games uit Griekenland:

The Pursuit of Happiness: Community KS Promos
Met o.a Vrienden, waar je iets bij kan lenen of gewoon vrienden mee kan zijn.
Met nieuwe huisdieren, waaronder Piranha's.
En een groot aantal nieuwe stand-alone jobs.

The Pursuit of Happiness: Experiences KS Promos
Je kunt nu daten met alleenstaande ouders, zodat je direct een kind erbij krijgt.
Hogere opleidingen.
Een aardig aantal 'Health Activities' waarmee je je stresslevel kunt verlagen met kans op een langer leven.
Je kunt Winkeleigenaar worden in plaats van een baan met vast salaris.
Je kunt een erfenis krijgen als je mazzel hebt.

The Pursuit of Happiness: Thug Life
Allerlei criminele activiteiten en andere dingen die het daglicht niet verdragen zijn hier mogelijk.
Zoals bijvoorbeeld een driehoeksverhouding. Ik laat me er niet over uit dat ik dit in het echte leven zou willen doen, maar in dit spel is het nu mogelijk.

The Pursuit of Happiness is nu met deze uitbreidingen definitief beland in mijn top 3!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2020, 14:10 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik ben toch nog aan boord gegaan voor The Everrain van Grimlord Games. Dit spel speelt in op mijn verlangen een gaaf avontuurlijk spel te spelen, gebruik makende van mijn vroegere fascinatie voor piraten (en mijn eerste droomberoep) en mijn latere liefde voor Lovecraft. Zag het spel op Kickstarter, zag het spel op Essen, maar telkens geen actie ondernomen. Nu toch maar ingesprongen. Campaign heeft al een jaar vertraging opgelopen maar ze zijn nu in de afrondende fase, dus hoop het toch in de zomer te ontvangen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2020, 15:11 
3. The Gallerist (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
On Mars kwam eindelijk binnen. (was bij een vriend geleverd) Meteen kunnen spelen. Wat een geniaal spel van Lacerda!
Hij blijft toch een van de beste spelontwerpers naar mijn smaak!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2020, 15:33 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
lordyazos schreef:
On Mars kwam eindelijk binnen. (was bij een vriend geleverd) Meteen kunnen spelen. Wat een geniaal spel van Lacerda!
Hij blijft toch een van de beste spelontwerpers naar mijn smaak!

Volgens je BGG banner Terraforming Mars! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2020, 15:53 
6. Grand Austria Hotel (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Sunnyfield schreef:
lordyazos schreef:
On Mars kwam eindelijk binnen. (was bij een vriend geleverd) Meteen kunnen spelen. Wat een geniaal spel van Lacerda!
Hij blijft toch een van de beste spelontwerpers naar mijn smaak!

Volgens je BGG banner Terraforming Mars! :D

Lol. Klopt. Heb nadien nog wel wat gespeeld. ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6194 berichten | Pagina 379 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 378, 379, 380 ... 413  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Laatste/nieuwste aanwinsten  

Gebruikers die deze topic waarderen

alejandro, BaSL, dirk, isa, Kire, Lanssan2994, mafela, Mel25, Pura Vida, Rabuto, sameline, skof, svethryth, Willy the Kid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sunnyfield en 6 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®