Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dobbelrace in Cubitos
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 18:00 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Alderac Entertainment Group heeft aangekondigd dat later dit jaar het racespel Cubitos zal uitkomen. In het kleurrijke Cubitos is iedere speler deelnemer in de Cubitos kampioenschappen, waarbij zij zo snel mogelijk de finish moeten zien te bereiken.



Het bewegen van de renners geschiedt door middel van het rollen van dobbelstenen. Gedurende het spel koop je nieuwe dobbelstenen die je mogelijkheden vergroten. Je kunt steeds opnieuw dobbelen als je ontevreden bent over je worp. Alleen, hoe ver durf je je geluk te beproeven? Ga je te ver, dan gaat je beurt voorbij zonder enige actie.

Cubitos is ontworpen door John D. Clair en de illustraties zijn aan de hand van Jacqui Davis, Philip Glofcheskie, Ryan Iler en Matt Paquette.

  • Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 14 jaar
  • Speelduur: 30-60 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2020, 12:45 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
White Goblin Games heeft zojuist via fb kenbaar gemaakt dat binnenkort de Nederlandstalige versie van Cubitos zal verschijnen:



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 12:46 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Sinds deze week is de Nederlandse uitgave van Cubitos van uitgever White Goblin Games beschikbaar in de spellenwinkels.

website:



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 12:50 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik vind hem geweldig. Al 2x gespeeld, vanmiddag op de club nog een keer.
Zelfs mijn vrouw vindt hem leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 16:34 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Misschien vergezocht maar als ik de review zie doet het me denken aan Quarriors. Met als vwrschil dat Quarriors om.vechten draait en dit om racen.

Je moet bij bieden kiezen of je je dobbelstenen gebruikt als geld om nieuwe stenen te kopen of voor acties.

Ook heeft elke dobbelsteen afhankelijk van de bijhorende kaart andere eigen schappen met soms ook een burst eigenschap.

Herken je dit?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 17:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Ik vind hem geweldig. Al 2x gespeeld, vanmiddag op de club nog een keer.
Zelfs mijn vrouw vindt hem leuk.


Heeft het spel inhoudelijk een beetje body?

Het ziet er leuk en mooi uit, maar ik krijg op afstand de indruk van een licht- tot middengewicht met het prijskaartje van een zwaargewicht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 17:31 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Edwin84 schreef:
Misschien vergezocht maar als ik de review zie doet het me denken aan Quarriors. Met als vwrschil dat Quarriors om.vechten draait en dit om racen.

Je moet bij bieden kiezen of je je dobbelstenen gebruikt als geld om nieuwe stenen te kopen of voor acties.

Ook heeft elke dobbelsteen afhankelijk van de bijhorende kaart andere eigen schappen met soms ook een burst eigenschap.

Herken je dit?

Ik ken Quarriors niet, dus ik heb even een filmpje gekeken van Tom Vasel.
Inderdaad, de dobbelstenen plus de verschillende kaarten. De rode dobbelstenen met de zwaardjes zouden zomaar omgeruild kunnen worden.
Alleen gebruik je bij Cubitos geen trekzak, maar moet je de dobbelstenen die je hebt zo doelmatig mogelijk inzetten.
Ik vermoed dat de maker van Cubitos Quarriors regelmatig heeft gespeeld :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 17:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Erwin schreef:
roubosga schreef:
Ik vind hem geweldig. Al 2x gespeeld, vanmiddag op de club nog een keer.
Zelfs mijn vrouw vindt hem leuk.


Heeft het spel inhoudelijk een beetje body?

Het ziet er leuk en mooi uit, maar ik krijg op afstand de indruk van een licht- tot middengewicht met het prijskaartje van een zwaargewicht.

Het prijskaartje is inderdaad niet mis.
Maar ik vind het een vermakelijk, snel te leren spel ook voor niet-veelspelers.
Het race-element moet je aanspreken en het telkens betere dobbelstenen kopen geeft voldoening.
Het push-your-luck element vind ik leuk en er is een catch-up mechanisme ingebouwd voor zowel de racetrack als het 'kapotgaan' met het gooien van de dobbelstenen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021, 17:47 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
roubosga schreef:
Edwin84 schreef:
Misschien vergezocht maar als ik de review zie doet het me denken aan Quarriors. Met als vwrschil dat Quarriors om.vechten draait en dit om racen.

Je moet bij bieden kiezen of je je dobbelstenen gebruikt als geld om nieuwe stenen te kopen of voor acties.

Ook heeft elke dobbelsteen afhankelijk van de bijhorende kaart andere eigen schappen met soms ook een burst eigenschap.

Herken je dit?

Ik ken Quarriors niet, dus ik heb even een filmpje gekeken van Tom Vasel.
Inderdaad, de dobbelstenen plus de verschillende kaarten. De rode dobbelstenen met de zwaardjes zouden zomaar omgeruild kunnen worden.
Alleen gebruik je bij Cubitos geen trekzak, maar moet je de dobbelstenen die je hebt zo doelmatig mogelijk inzetten.
Ik vermoed dat de maker van Cubitos Quarriors regelmatig heeft gespeeld
Quarriors is zeker ook een tof spel. Leuk dat je de moeite nam een review te kijken.

@Erwin heeft het prijskaartje niet te maken met de hoeveel op maat gemaakte dobbelstenen?



Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021, 21:34 
kooiker

Berichten: 707
Ik vind het spelmateriaal mooi, maar de doos teleurstellend. De inlay moet eruit anders passen de doosjes er niet in en vervolgens is er te veel ruimte over zodat de inhoud niet op zijn plek blijft. Voor de prijs die er voor betaald moet worden had dat toch wel beter moeten zijn. En de bewaardoos... De kaartjes passen daar niet echt goed in, of is het ergens anders voor bedoelt :?:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021, 21:51 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
helena schreef:
Ik vind het spelmateriaal mooi, maar de doos teleurstellend. De inlay moet eruit anders passen de doosjes er niet in en vervolgens is er te veel ruimte over zodat de inhoud niet op zijn plek blijft. Voor de prijs die er voor betaald moet worden had dat toch wel beter moeten zijn. En de bewaardoos... De kaartjes passen daar niet echt goed in, of is het ergens anders voor bedoelt :?:

Inderdaad, die bewaardoos... Ik heb hem maar weer opgevouwen.
De dobbelstenen heb ik allemaal in aparte plastic doosjes gedaan zodat ik de kartonnen doosjes niet telkens hoef te pijnigen tijdens het openen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021, 22:42 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
https://m.facebook.com/whitegoblingames/photos/a.570079106344667/4438653479487191/?type=3&source=57

Jullie zijn in ieder geval niet de enige die dit probleem hebben ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021, 09:50 
kooiker

Berichten: 707
Amethyst141 schreef:


Hmmm, eerst in de handleiding zetten dat je de witte inlay eruit moet halen (en zo te lezen hebben sommigen die ook direkt bij het oud papier gegooid) en dan dit voorbeeld, dat is duidelijk later verzonnen en bijzonder onpraktisch. Ik blijf het raar vinden


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021, 16:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
@Erwin heeft het prijskaartje niet te maken met de hoeveel op maat gemaakte dobbelstenen?


Ongetwijfeld, veel en mooi spelmateriaal mag wat mij betreft een paar centen kosten. Dat geldt ook hier.

Inhoudelijk zie ik dit spel meer als een gepimpt tussendoortje. Bij dat soort spellen knap ik af op een prijskaartje dat tweemaal zo hoog is als het gemiddelde tussendoortje. Is geen diskwalificatie van Cubitos, maar mijn manier om ernaar te kijken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 12:21 
kooiker

Berichten: 707
helena schreef:
Amethyst141 schreef:


Hmmm, eerst in de handleiding zetten dat je de witte inlay eruit moet halen (en zo te lezen hebben sommigen die ook direkt bij het oud papier gegooid) en dan dit voorbeeld, dat is duidelijk later verzonnen en bijzonder onpraktisch. Ik blijf het raar vinden


Inmiddels al heel wat potjes gespeeld en we vinden het een heerlijk spel, en elke keer anders door de hoeveelheid kaartjes en 4 verschillende spelborden.
Nadat ik eindelijk snap hoe de kleine doosjes in de grote doos passen zijn ze er ook niet meer uitgekomen, veel te veel werk en omslachtig. . Alle gekleurde dobbelstenen heb ik in 1 zak gedaan en gaan ook op 1 hoop op tafel. De kaartjes leg ik gewoon naast elkaar op tafel en de kleuren van de dobbelstelstenen zijn zo overduidelijk dat het geen enkel probleem is om de gewenste dobbelsteen er direkt uit te pikken. O ja, en de bewaardoos heb ik verknipt en verplakt tot klein doosje waar precies de kaartjes in passen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Dobbelrace in Cubitos  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Tags

+14, 2020, 2021, AEG, Cubitos, Jacqui Davis, John D. Clair, Matt Paquette, Philip Glofcheskie, Ryan Iler, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®