Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9972 berichten | Pagina 619 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 618, 619, 620 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 10:23 
6. Aeon's End (2016)

Berichten: 73
Gisteren na vier keer verliezen eindelijk Terraforming Mars weer eens gewonnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 10:46 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Aan Escape Room serie 50 clues begonnen.

Beetje duister verhaal, soms wat luguber, dus heerlijk. Puzzels zijn echt logisch. Maar dan ook echt. heerlijk. Is een serie van 3, we hebben er nu 2 gespeeld. Snel de 3de spelen en dan weer de verkoop in.

Je gebruikt een website, klein, eenvoudig. Werkt goed.
Er is een eindscore die wordt gegeven, die gaat soms onlogisch. Soms weet je niet of je eerst A of B moet doen, maar doe je het verkeerd gaat er een punt van je score af.
2 verhalen gedaan, 2 maal hint nodig gehad totaal. Waarvan 1 echt een oops, stom moment was. En 1 was, wadduh, dus toch. Zo luguber?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2020, 23:43 
5. Ginkgopolis (2012)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Eindelijk nog eens Quadropolis gespeeld. Was vergeten hoe leuk ik die eigenlijk wel vond.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 11:03 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Door bekende omstandigheden komen er allemaal spellen uit de kast die vergeten waren. 7 wonders bijvoorbeeld. Nu de kinderen wat ouder worden toch ineens weer goed te spelen. Allemaal tegelijk acties doen, kaarten doorgeven, kijken, kiezen... Lekker snel en spannend. Controle heb je niet echt, maar leuk is het wel. En ook de kinderen winnen. Vaak.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 11:32 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gisteren Legendary Encounters: Alien weer eens gespeeld op het laatste hoekje tafel dat niet bezet was door mijn thuiskantoor of de puzzel van mijn vriendin. Zo kunnen we allebei ons hobbies samen uitoefenen!

Op mijn eigen spellentafel ligt nu Robinson Crusoe met de expansion Mystery Tales. Eergisteren het eerste scenario gespeeld en verloren, maar dat beschouw ik dan ook meer als een rules refresher. Wat een heerlijk spel blijft dit toch. Vanavond wil ik een herkansing!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 12:46 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden gister City of Kings. Was de eerste keer. We hebben ons er uitstekend mee vermaakt! Het beste maken van je acties met je hero en je worker(s), om gaan met creatures die je in de weg zitten en intussen je objective proberen te behalen, supertof!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 13:03 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Offline komt er niet veel op tafel op het moment, alleen wat korte spelletjes, zoals Sushi Roll, Point Salad, Via Stracciatella.

Met mijn spellengroepen hebben we gelukkig ook een modus gevonden om toch te kunnen spelen, via Boardgamearena.com. Het is daar vaak erg druk (16000 spelers is geen uitzondering), maar het speelt wel makkelijk, want het bord wordt voor je opgezet en als je een ongeldige (of onmogelijke) zet wilt doen, dan krijg je een melding. Er staan bovendien best veel spellen op. Wat hebben wij daar inmiddels gespeeld? Incan Gold, Elfenland, Take 5, 7 Wonders, Puerto Rico, Tzolkin, Race for the Galaxy, Sushi Go en misschien vergeet ik er nog 1 of 2.

Zeker als je ook met elkaar kunt praten (via Discord, Skype of -als je een premium account hebt- rechtstreeks op BGA), dan is het nog best vermakelijk. Kan het iedereen aanbevelen. Via Yucata, Tabletopia, Tabletop Simulator of andere platforms heb ik nog niet gespeeld, wellicht werkt dat ook goed.

Zonder dit topic te willen kapen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 18:54 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
DeKerstman schreef:
Offline komt er niet veel op tafel op het moment, alleen wat korte spelletjes, zoals Sushi Roll, Point Salad, Via Stracciatella.

Met mijn spellengroepen hebben we gelukkig ook een modus gevonden om toch te kunnen spelen, via Boardgamearena.com. Het is daar vaak erg druk (16000 spelers is geen uitzondering), maar het speelt wel makkelijk, want het bord wordt voor je opgezet en als je een ongeldige (of onmogelijke) zet wilt doen, dan krijg je een melding. Er staan bovendien best veel spellen op. Wat hebben wij daar inmiddels gespeeld? Incan Gold, Elfenland, Take 5, 7 Wonders, Puerto Rico, Tzolkin, Race for the Galaxy, Sushi Go en misschien vergeet ik er nog 1 of 2.

Zeker als je ook met elkaar kunt praten (via Discord, Skype of -als je een premium account hebt- rechtstreeks op BGA), dan is het nog best vermakelijk. Kan het iedereen aanbevelen. Via Yucata, Tabletopia, Tabletop Simulator of andere platforms heb ik nog niet gespeeld, wellicht werkt dat ook goed.

Zonder dit topic te willen kapen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Hier is een topic over gestart genaamd: Over afstand bordspellen spelen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 23:15 
7. Arboretum (2015)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Marvel Champions

Hoe cool is dit spel zeg!

Ik ben sowieso al een sucker voor Living Cardgames.
Marvel is weel shot in de roos. Het leuke er aan is dat dit een van de weinige LCG is die mijn vriendin ook mee speelt.

Nice!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2020, 17:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Nu ik wat vaker thuis zit heb ik Scythe geleerd aan mijn 10 jarige dochter. Prima te doen met de Netherlandse vertaling ernaast. Eergisteren was het derde potje en nu de regels bekend zijn gaat ze al meer nadenken over een goede strategie. En het blijft en geweldig spel om te spelen natuurlijk :)

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2020, 19:05 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Antoi schreef:
Nu ik wat vaker thuis zit heb ik Scythe geleerd aan mijn 10 jarige dochter. Prima te doen met de Netherlandse vertaling ernaast. Eergisteren was het derde potje en nu de regels bekend zijn gaat ze al meer nadenken over een goede strategie. En het blijft en geweldig spel om te spelen natuurlijk :)
Misschien slaat my little scythe dan ook wel aan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2020, 06:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
finalstruggle schreef:
Misschien slaat my little scythe dan ook wel aan?


Had ook nog gekund inderdaad. Maar nu ze de "gewone" scythe al spelen is dat niet echt meer nodig.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2020, 11:26 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Noria met m'n vrouw. Noria ziet er grandioos uit; de productiewaarde is hoog, mooi artwork en een origineel draaiwiel. Het steampunk thema is echter pasted on en dient geen enkel doel. Onderaan de streep blijft dan een prachtig maar gortdroog stock exchange spel over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2020, 09:09 
Spellenbaas.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 33
Gisteren onze tijd besteed aan een ouderwets potje Keezen & een aantal potjes Sushi Go! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 13:42 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Gisteravond Hannibal Rome vs Carthage gespeeld. Die lag al een paar jaar bij een vriend van me stof te happen in de kast. Voordeeltje in corona tijd, dat zulke spellen dan wel de weg naar de tafel vinden.

Ondanks de betrekkelijk lange zit, ruim 5 uur incl spelregels doornemen, geweldige game play! Heel leuk battle mechanisme, door het moeten pairen van aanvalskaarten en ondanks de ongelijke startopstelling toch een goede balans. In eerste instantie werd ik in Italië in het nauw gedreven door Hannibal en consorten, maar na een beslissende battle in ronde 5, heb ik het tij doen weten te keren en alsnog de overwinning geclaimed.

Minpuntje een hoop kleine regels en vaak naar t regelboek moeten grijpen, dat op sommige punten niet heel duidelijk is samengesteld, maar het was dan ook het 1e spel. Wargame topper

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9972 berichten | Pagina 619 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 618, 619, 620 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®