Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 19:46 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Tijd, het financiële dagblad van Vlaanderen, kopt vandaag: "Isolement ontketent rush op bordspellen en puzzels".



Daarbij denken wij direct aan onze hobby, maar deze koopwoede in het vreemde corona-tijdperk, slaat vooral op speelgoed voor kinderen: "De verkoop van kaart- en gezelschapsspellen, puzzels en spelconsoles floreert nu onze bewegingsvrijheid nog tot 5 april ingeperkt is. Alles wat kinderen kan entertainen, is het felst in trek."

(...)
"Maar de Belg rekent ook op kaart- en gezelschapsspellen om het thuisisolement te overbruggen. De Turnhoutse kaart- en bordspellenfabrikant Cartamundi, die spellen zoals Monopoly en Uno produceert voor de spelgiganten Hasbro en Mattel, geeft geen uitgesplitste Belgische cijfers. Maar CEO Stefaan Merckx is duidelijk: 'Ja, we zien onze verkoop wereldwijd stijgen.' Het Nederlandse 999 Games, dat (Kolonisten van) Catan uitgeeft, geeft meer inkijk. De spelletjesdistributeur zag Belgische retailers in maart de helft meer bestellen dan in dezelfde periode vorig jaar.

(...)
"In de opsomming van artikelen die het hardst gaan, keren steevast producten voor kinderen terug. ‘De kinderbordspellen die we maken in opdracht van Hasbro en Mattel, zoals Monopoly Junior en Uno, nemen een hoge vlucht’, stelt Marco Van Haaften, marketingdirecteur bij Cartamundi. Eenzelfde geluid bij 999 Games. 'Onze kinderspellen, zoals De Betoverde Toren en Catan Junior, doen het goed voor de tijd van het jaar.' Al zou de hogere verkoop de piekverkoop van Sinterklaas en Kerstmis wel nog niet evenaren. Ook kaartspellen en spelen voor singles, 'solitaire spellen', scoren goed."



Voor gezinnen en spelers die nog hun weg zoeken in het mooie en uitgebreide spellenland is net het persoonlijk advies van de plaatselijke speciaalzaak een troef. Helaas voor de lokale bordspellenwinkels kennen we een verplichte sluiting van alle niet -levensnoodzakelijke winkels. Wie (nog) geen webwinkel uitbaat zal de komende periode geen omzet draaien.

Volledig artikel: De Tijd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 20:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
Ik kan dit helemaal beamen. Ik werk bij Planet Happy: de spellen, de puzzels, en de crea bea dingen die vliegen ons magazijn uit. Drukker dan de feestmaand december!

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 21:10 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
De Spellenpoort in Amersfoort heeft het sluiten van de winkel creatief opgelost. De etalage is met zoveel mogelijk spellen gevuld, zodat liefhebbers kunnen zien welke spellen er voorradig zijn. Via de telefoon en facebook kunnen bestellingen worden opgegeven, mits binnen Amersfoort en de directe omgeving. De spellen worden vervolgens door hen gratis per fiets thuis bezorgd bij de klant. Wat een service!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 22:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
SvAtje schreef:
De Spellenpoort in Amersfoort heeft het sluiten van de winkel creatief opgelost. De etalage is met zoveel mogelijk spellen gevuld, zodat liefhebbers kunnen zien welke spellen er voorradig zijn. Via de telefoon en facebook kunnen bestellingen worden opgegeven, mits binnen Amersfoort en de directe omgeving. De spellen worden vervolgens door hen gratis per fiets thuis bezorgd bij de klant. Wat een service!
:clap:
Mooi om lezen hoe een traditionele spellenzaak creatief commercieel oplossingen uitwerkt om klanten te dienen en zelf te kunnen overleven in moeilijke externe omstandigheden.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2020, 09:42 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
SvAtje schreef:
De Spellenpoort in Amersfoort heeft het sluiten van de winkel creatief opgelost. De etalage is met zoveel mogelijk spellen gevuld, zodat liefhebbers kunnen zien welke spellen er voorradig zijn. Via de telefoon en facebook kunnen bestellingen worden opgegeven, mits binnen Amersfoort en de directe omgeving. De spellen worden vervolgens door hen gratis per fiets thuis bezorgd bij de klant. Wat een service!

Zeer inventief !! :thumbup: :thumbup:
Moest ik in de buurt wonen zou ik er zeker gebruik van maken, al was het maar om zo'n initiatief te steunen !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2020, 20:24 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
De spellenpoort is een van de beste bord/kaart/puzzel winkels die ik ken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 14:18 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
De kleine kapitein in Rotterdam doet dit ook. Boeken, knutselspul, spellen in allerlei soorten en maten worden langsgebracht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2020, 18:29 
4. Everdell (2018)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Bumblebeez in Bergen op Zoom levert in Bergen op Zoom dezelfde service.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2020, 20:14 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ben ook wel benieuwd hoeveel bordspelspelers nu overstappen op bordspel apps. Vooral als je geen spelende partner of kids hebt.

Bij mij zijn de afgelopen week best wat centjes naar het Steam platform gegaan...

Offtopic zal sowieso de hele online spellencommunicty topuren draaien, maar ik vraag me dus af wie er hier ook opeens extra bordspelapps heeft gedownload op ios, android of computer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2020, 20:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Ik heb tokaido gratis aanbieding
En Brass en Race for the galaxy afgelopen week als app gekocht.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - "Isolement ontketent rush op bordspellen en puzzels"  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

#blijfinuwkot, #corona, De Tijd, covid-19, pandemic, pandemie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®