Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 09:37 
Joker

Berichten: 5
Nu Corona ons land ook hard raakt wil ik tocht graag met mijn vrienden bordspellen spelen. Dat kan natuurlijk via app maar dat vind ik wat ongezellig.

Het zou dus leuk zijn om via skype te spelen met het fysieke spel voor mij zodat mijn vriendin en ik bij ons thuis kunnen spelen en twee vrienden aan de andere kant van het land ook in dezelfde ruimte zitten.

Welke spellen zijn hiervoor geschikt. Probleem waar ik telkens tegen aanloop is de trekstapel. Vooral als de kaarten willekeurig gesloten getrokken moeten worden. Zijn daar oplossingen voor?

Spellen waarvan ik denk dat over afstand gespeeld kunnen worden(en ik in de kast heb staan):

Flamme rouge,
Qwixx.
30 seconds


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 09:56 
10. Azul (2017)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Cooperatieve spellen lenen zich hier heel goed toe. Je kan op afstand overleggen, maar 1 iemand kan het bord en de kaarten manipuleren...

Als je allebei hetzelfde spel hebt, kan je het allebei opzetten en is het vr beide duidelijk. Dit kan bijv gemakkelijk voor spellen zoals schaak, Hive,... maar moeilijker voor Azul of 1 iemand moet trekken en de andere kant moet dan dezelfde zoeken. Maar dat vind ik al een gedoe. Bij Sagrada (enkele dobbelstenen per ronde) is dat wel het overwegen waard.

Ik zal er hier nog eens over nadenken :)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 10:01 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Codenames leent zich er ook heel goed toe.

En wij hebben zaterdag digitaal afgesproken voor o.a. Just One (de andere kant van de lijn heeft ook een exemplaar, wat het vergemakkelijkt).

Letters of Whitechappel zou ook moeten lukken, toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 17:03 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Spellen waarbij alle informatie open op tafel ligt, zou je prima op die manier kunnen spelen.

Zo uit mijn hoofd zou ik zeggen dat o.a. Stenen Tijdperk, Castles of Burgundy, Puerto Rico, Carcassonne, Qwixx, Orléans geschikt zouden zijn. (Orléans gaat wel makkelijker als je allebei een exemplaar hebt zodat iedereen zijn eigen spelersbord voor zich heeft liggen.)

Mijn spellengroep heeft gisteravond een online spellenavond op Boardgamearena gedaan. Het is niet hetzelfde, maar het is beter dan niets en het verlicht de toch wel sombere stemming een beetje. Overigens heeft BGA wel wat problemen momenteel doordat ze drie keer zoveel gebruikers hebben als normaal...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2020, 17:45 
Joker

Berichten: 5
Dank voor de tip het het mee denken.

Aan azul heb ik ook zitten denken maar is zo'n zoekwerk. Daar zie ik dan een beetje tegen op.

Whitechapel ga ik voorstellen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2020, 15:38 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ik speelde in 1999 al diplomacy over de hele wereld online. De vraag is eerder welk bordspel je wilt spelen. In 1970 heette het PBM, in 1990 PBeM. Trekstapel - dan heb je een tussenpersoon nodig.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2020, 16:56 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Heb iets gevonden op Kickstarter dat net in februari is afgelopen maar er is nog een Late Pledge bij Gamefound voor $75.

Alleen host hoeft te betalen voor abonnement waarbij eerst 2 maand reeds inbegrepen zit.

Het wordt in september 2020 geleverd!

Het heet Vorpal board. Je kunt een speel sessie hosten waarbij anderen mee kunnen spelen, met video en audio met een oplossing voor geheime kaarten.

Kickstarter







Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2020, 17:04 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Oftewel met Vorpal board kun je elk spel spelen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2020, 21:41 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
kosterix schreef:
Ik speelde in 1999 al diplomacy over de hele wereld online. De vraag is eerder welk bordspel je wilt spelen. In 1970 heette het PBM, in 1990 PBeM. Trekstapel - dan heb je een tussenpersoon nodig.

Wij zijn met aantal vrienden een Diplomacy PBeM op aan het starten. En gezien niemand buiten mag komen, kunnen we enkel op afstand ruzie maken...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2020, 01:03 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Vanavond hebben we Takenoko gespeeld via video-chat.
Stel waarmee we speelden en wij hadden beide het spel op tafel en pasten het bord aan zoals nodig. Enige is dat je de mogelijkheid krijgt om twee mensen met dezelfde opdracht te hebben.
Nou ja, dat is dan maar zo, het was zeer geslaagd en verrassend gezellig :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2020, 11:36 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Mac-S schreef:
Mijn spellengroep heeft gisteravond een online spellenavond op Boardgamearena gedaan. Het is niet hetzelfde, maar het is beter dan niets en het verlicht de toch wel sombere stemming een beetje. Overigens heeft BGA wel wat problemen momenteel doordat ze drie keer zoveel gebruikers hebben als normaal...


Ja, hebben wij ook gedaan. Inderdaad bga is nogal druk, maar als je eenmaal het spel hebt weten op te starten, werkt 't perfect.
Op Whatsapp heb je een groepsbeeld-belfunktie, tot 4 personen, 4x splitscreen dus. Hiermee kan je elkaar dus wel zien en horen.
Het blijft anders, maar gegeven de omstandigheden een hele goede uitkomst :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2020, 16:02 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Gisteren mijn eerste Live-online spelervaring gehad met Xander en vriendin.

Via de iPad FaceTime konden we elkaar zien en horen.
Via de app Houseparty op de telefoon filmden we het spelmateriaal.
We hebben Qwixx en Regenwormen gespeeld.
Ik vond het verrassend goed gaan. :thumbup:
Dat gaan we dus vaker doen de komende tijd.
Nu nog even uitpluizen welke spellen, want we hebben geen zin in te veel gedoe en gezoek. :P

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2020, 13:18 

Berichten: 146
Als met een fysiek bord spelen geen eis is dan we vergeten we nog de belangrijkste optie denk, Tabletop Simulator op Steam. Dit is gewoon een sandbox waar je virtuele speelstukken toe kan voegen en wat ook heel actief gebeurd door de hele community (zie workshop).

Van de week verschillende spellen gespeeld op deze manier Nemesis, Lord of the Rings Journeys in Middle-Earth etc.

Voor simpele spellen ben je beter af via een app of web-based (boardgamearena of brettspieltwelt etc.) variant, maar voor dergelijke complexe spellen is TTS zeker een goede optie!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2020, 00:21 
Joker

Berichten: 8
Hallo
Afgelopen week hebben wij tijdens deze lockdown met meerdere spelletjesvrienden avondjes spellen gedaan.

Wingspan met 4spelers ging uitstekend, beide huiskamers hebben een exemplaar. we deelden gezamelijk de dobbelstenen en de einde ronde doelen. ook de roze acties zijn goed te volgen. beide onze eigen open kaartenmarkt aangehouden. Bij potje met 3 spelers besloten we om enkel dichte kaarten van de trekstapel te pakken en geen open markt (was minder leuk).

Ook Codenames hebben we gedaan, het stel met wie we het deden had spel bij de buren geleend, dus hadden wederom in beide huiskamers het spel beschikbaar. om de beurt legt een huiskamer de kaartjes neer en pakt de rol van codes geven. de camera staat gericht op de kaartjes (of je appt ff een foto door) en dan gaat andere huiskamer in teams de codes raden. prima te doen met 4 of meer man.

En Keer op Keer ook gedaan met ander stel was prima te doen zolang je af en toe je blaadje duidelijk laat zien in beeld.
Leuk om de adviezen van anderen hier te lezen, succes in deze lockdown-tijd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2020, 11:14 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Iets als D&D werkt ook prima op afstand, daar zijn veel tools voor beschikbaar, maar in principe heb je alleen je sheet en je verbeelding nodig. Werd natuurlijk al veel online gespeeld en is geen bordspel, maar alsnog een mooi alternatief.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Over afstand bordspellen spelen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, Mvdbeld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

#blijfinuwkot, #corona, covid-19, pandemic, pandemie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®