Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





695 berichten | Pagina 44 van 47 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 43, 44, 45 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020, 21:01 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Knap gedaan !!!

Leuk om deze thread nog eens te zien verschijnen !

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020, 13:24 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
1e mijlpaal bereikt; de originele spellenkast is vol. :)
Moge er nog vele volgen. :thumbup:

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Lucky Jack op di 14 jul 2020, 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020, 13:28 
8. Sekigahara: The Unification of Japan (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Lucky Jack schreef:
1e mijlpaal bereikt; de originele spellenkast is vol. :)
Moge er nog vele volgen. :thumbup:

Afbeelding
Interessant... mijn mijlpalen zitten vooral op het kleiner krijgen / houden van de collectie

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020, 16:30 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik zie geen afbeelding. Bij mij is de kast al overvol en het is ook aardig lastig om de collectie binnen te perken te houden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2021, 18:30 
.

Berichten: 233
Afbeelding

De kast staat, nog deuren hangen en alles is voortaan netjes opgeruimd. Mijn vrouw maakte wel de opmerking dat ik erg veel spellen heb... Ik ben er nog niet uit hoe ik daar op moet reageren.

Het is een Besta kast van het internationaal gerenommeerde concern Ikea.

Trouwens voordat er opmerkingen komen over de lege ruimtes, ik mis nog twee dozen spellen, dus er zal geen ruimte vrij zijn... en ik moet al het kleine spul nog kwijt :(


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2021, 20:19 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat


Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 12:23 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Het ziet eruit als een keurige oplossing voor op zolder, alleen waar moet de niet-bordspellen meuk dan komen. En je moet steeds naar boven voor ophalen/terugzetten van een bordspel.

In mijn bordspelkast gapende gaten momenteel. Deze zijn al besproken echter voor aankomende dozen van kickstarters. In blije verwachting dus ;-)

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 12:58 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
kosterix schreef:
Het ziet eruit als een keurige oplossing voor op zolder, alleen waar moet de niet-bordspellen meuk dan komen. En je moet steeds naar boven voor ophalen/terugzetten van een bordspel.

In mijn bordspelkast gapende gaten momenteel. Deze zijn al besproken echter voor aankomende dozen van kickstarters. In blije verwachting dus ;-)
Leuke aanname maar dit persoon zal niet de eerste zijn die mooie spellentafel op zolder plaatst en voornamelijk daar de spellen zal spelen! Dat zal dan weer hoop traplopen besparen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 13:41 
.

Berichten: 233
kosterix schreef:
Het ziet eruit als een keurige oplossing voor op zolder, alleen waar moet de niet-bordspellen meuk dan komen. En je moet steeds naar boven voor ophalen/terugzetten van een bordspel.


Voordat wij verhuisden had ik een kleine selectie (zo’n 15 spellen) beneden staan en de rest op kantoor (op zolder). Daar stond een tafel waar ik de spellen kon laten liggen. Die tafel is in afwachting van mijn nieuwe bureau nog niet beschikbaar maar dat gaat weer komen. En als de nieuwe kast voor beneden bepaald is, dan zal een kleine selectie weer naar beneden verhuizen. En dan komen er gaten :D
Maar nu is de ruimte in de kast beneden gevuld door spellen voor onze oudste: Mijn eerste spelletjesdoos, Boomgaard, Dier op dier enz. En dat is ook investeren in de toekomst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 21:14 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
El Rubinio schreef:
Mijn vrouw maakte wel de opmerking dat ik erg veel spellen heb... Ik ben er nog niet uit hoe ik daar op moet reageren.

Deurtjes voor de kasten zullen het aantal spellen waarschijnlijk minder doen opvallen... Alternatief is om hier op het forum foto's te zoeken van grotere collecties. Aangezien alles relatief is, kan je je echtgenote dan uitleggen dat jouw collectie helemaal niet groot is. :wink:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 10:14 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Bart schreef:
El Rubinio schreef:
Mijn vrouw maakte wel de opmerking dat ik erg veel spellen heb... Ik ben er nog niet uit hoe ik daar op moet reageren.

Deurtjes voor de kasten zullen het aantal spellen waarschijnlijk minder doen opvallen... Alternatief is om hier op het forum foto's te zoeken van grotere collecties. Aangezien alles relatief is, kan je je echtgenote dan uitleggen dat jouw collectie helemaal niet groot is. :wink:
Of vergelijken met haar schoenencollectie*

*of handtassen, sjaals, zomerjurken.**
** en als dat niet help, al deze collecties bij elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 19:11 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 528
Woonplaats: Maassluis
We dwalen af jongens... :D

Even serieus: Ik wil binnenkort ook wat kasten kopen bij IKEA om mijn verzameling bordspellen in te bewaren.

Wat zou op dit moment jullie advies zijn: Kallax, Pax, Billy of Besta?

Maar vooral wat zijn de voor- en nadelen van de diverse kasten? Ik denk aan criteria als stevigheid, diepte, maximale hoogte, breedte, verstelbare planken, enz.?

Alvast bedankt!

Jan

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 19:53 
.

Berichten: 233
sinead schreef:
Ik wil binnenkort ook wat kasten kopen bij IKEA om mijn verzameling bordspellen in te bewaren.

Wat zou op dit moment jullie advies zijn: Kallax, Pax, Billy of Besta?

Maar vooral wat zijn de voor- en nadelen van de diverse kasten? Ik denk aan criteria als stevigheid, diepte, maximale hoogte, breedte, verstelbare planken, enz.?


Het ligt er helemaal aan welk formaat je kwijt kunt en wat je “overige” eisen zijn. Ik had een maximale hoogte van 130cm dus viel Pax af. Dan de keuze van de diepte, die moet 40 cm zijn om spellen kwijt te kunnen. Wil je wel of geen deuren? Kallax valt af met deuren omdat dan wel veel ruimte verloren gaat is mijn mening. Dan blijft Billy en Besta over. Laatste is het dankzij het formaat en de uitstraling geworden, maar dat is een kwestie van smaak.

Ooh ja, controleer wel even de maximale gewicht op de schappen. Maar krijg dat zo snel niet meer gevonden, dus ik weet niet of er verschil zit tussen Billy of Besta.

Er zijn vast wel argumenten voor of tegen mijn redenatie aan te voeren, dus ik zeg erbij dat dit mijn redenatie was.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 19:56 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
sinead schreef:
We dwalen af jongens... :D

Even serieus: Ik wil binnenkort ook wat kasten kopen bij IKEA om mijn verzameling bordspellen in te bewaren.

Wat zou op dit moment jullie advies zijn: Kallax, Pax, Billy of Besta?

Maar vooral wat zijn de voor- en nadelen van de diverse kasten? Ik denk aan criteria als stevigheid, diepte, maximale hoogte, breedte, verstelbare planken, enz.?

Alvast bedankt!

Jan

Billy vind ikzelf te ondiep voor veel spellen. En planken buigen door (iig met boeken).
Kallax en Besta zie je veel in dit draadje verderop.

Of nog een andere: Havsta. Boven 31 diep en glazen deurtjes. Beneden 43 en dichte deurtjes. Staat bij mij op de lijst. Iemand ervaringen daarmee?
Nu zit alles wat we hebben in een Ivar construct van 224 hoog. Werkt heel goed maar teveel kermis en stof.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 20:54 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Al vaker gepromoot hier; voor stevigheid moet je Hemnes hebben. Dat zijn eigenlijk boekenkasten, zonder deurtjes (tenzij je ze er los bij koopt en zelf opschroeft). De dieptemaat is precies 30cm dus ideaal voor bordspellen. Het is allemaal massief hout en niet van dat geperste MDF/spaanplaat, met als voordeel dat het niet doorbuigt en niet kaal wordt. Ik ken de prijzen van Billy’s e.d. niet, maar de Hemnes zal zeker duurder zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
695 berichten | Pagina 44 van 47 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 43, 44, 45 ... 47  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Mijn Spellenkast thread  

Gebruikers die deze topic waarderen

Glucosestroop, MarijnS, Shaolin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

spellenkast



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®