Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020, 10:36 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
MADG0BLIN schreef:
Waarom zou je nog invoerrechten moeten betalen? Het wordt verstuurd vanuit Engeland toch? Dan heb je daar geen last van heb ik altijd begrepen.

Het wordt naar Engeland en de Europese Unie verstuurd. Zover ik lees niet via Engeland.

Afbeelding

Update #1 schreef:
This means that if you live in Canada, UK, EU, Australia (and New Zealand), where we are importing our games directly, we will have pay the normal tax rate to legally get them into the country to ship them to you. This is 5% in Canada, 10% in Australia, and somewhere around 20% in Europe, depending on which country you are in.


Bron: https://www.kickstarter.com/projects/fr ... ts/2800134

Dit zou ook niet meer mogen gezien Engeland dan waarschijnlijk niet meer tot de Europese Unie behoort gezien dit na 31 december 2020 is. Alleen weten we dat nog niet zeker.

Zie hiervoor:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... koninkrijk

MADG0BLIN schreef:
En de BTW wordt niet over de shipping gerekend als ik het goed lees op de KS pagina. Kan er naast zitten, maar dat is hoe ik het lees.
Wat voorbeelden op de KS pagina zou wel handig zijn.

Dat wordt inderdaad gezegd. Zie ook de screenshot hierboven. Alleen dat klopt volgens mij niet, gezien de informatie die ik gegeven heb van de belastingdienst website komt.

De link in mijn originele post gaf reeds een aantal voorbeelden waarbij er over de verzendkosten wel BTW wordt betaald. Je betaald zelfs BTW over de invoerrechten.

Hierbij nogmaals de link:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oorbeelden


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020, 10:44 
7. First Martians: Adventures on the Red Planet (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam
Zoals het er nu naar uitziet, tenzij Crowdfinder toch iets weet op te zetten, zal ik de (online) spellenwinkels in de gaten houden voor wanneer ze preorders openen voor Frosthaven. Ik weet niet of dat per se goedkoper is, maar dat lijkt vooralsnog wel het simpelst en vooraf duidelijkst wat mij betreft.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020, 11:06 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
jvdv schreef:
Zoals het er nu naar uitziet, tenzij Crowdfinder toch iets weet op te zetten, zal ik de (online) spellenwinkels in de gaten houden voor wanneer ze preorders openen voor Frosthaven. Ik weet niet of dat per se goedkoper is, maar dat lijkt vooralsnog wel het simpelst en vooraf duidelijkst wat mij betreft.

Wil niemand ontmoedigen :lolno: maar het is helaas wel de realiteit. Wat ik schetste is wel als je het volledige pakket zou nemen dat 150 euro of meer kost om een volledig voorbeeld te geven. Je betaald geen invoerrechten als je onder de 150 euro blijft.

Als je het pakket van 145 dollar neemt waarbij je hoogstwaarschijnlijk onder 150 euro blijft (maar dit is niet gegarandeerd gezien de euro en dollar zo dicht bij elkaar staan) betaal je het volgende:

* BTW ($145+$28)*21% = $36,33
* Totaal ($145+$28+$36,33) = $209,33

Ook zijn we gewend geraakt aan de friendly shipping van vele Kickstarters.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020, 11:13 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Zal het zelf weer on topic houden :mrgreen:

Wat we zouden kunnen doen is een winkel vragen de retailer pledge te nemen en dat wij alvast preorderen bij die winkel. Zo helpen we de winkel en krijgen wij in Europa een nettere deal net als de amerikanen. :thumbup:

Daarnaast nu #5 most funded :shifty: op dag 2!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 18:31 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
ik viel in slaap bij de playthrough, dus het spel is zeker niet iets wat ik zal backen. Misschien een tweedehansje over een aantal jaar. Met zoveel pledgerts heb je ruime keus straks. Ik back liever indie kickstarters.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2020, 20:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
kosterix schreef:
ik viel in slaap bij de playthrough, dus het spel is zeker niet iets wat ik zal backen. Misschien een tweedehansje over een aantal jaar. Met zoveel pledgerts heb je ruime keus straks. Ik back liever indie kickstarters.


Wie is jouw tweede Hansje?

En wat is volgens jou een indie Kickstarter (en waarom zou de uitgever van Frosthaven er niet aan voldoen)?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2020, 09:36 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ondanks dit belachelijk grote succes (© Ivo Niehe) is Frosthaven toch wel echt het resultaat van een indie designer. Dat een project veel geld binnenhaalt wil niet zeggen dat het meteen geen indie project meer is. Childres heeft met de -Havens gewoon buitensporig veel succes.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2020, 07:56 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Erwin schreef:
kosterix schreef:
ik viel in slaap bij de playthrough, dus het spel is zeker niet iets wat ik zal backen. Misschien een tweedehansje over een aantal jaar. Met zoveel pledgerts heb je ruime keus straks. Ik back liever indie kickstarters.


Wie is jouw tweede Hansje?

En wat is volgens jou een indie Kickstarter (en waarom zou de uitgever van Frosthaven er niet aan voldoen)?


1) Ik denk dat genoeg pledgers erachter zullen komen dat ze er de tijd niet voor hebben om aan FH te beginnen maar gewoon uit emotie er (in mijn ogen teveel) geld heen hebben gesmeten.

2) Ruins bijvoorbeeld. Of Zerywia. Of Legends of Novus.
Formeel heb je denk ik wel gelijk, Isaac is ooit begonnen als indie kickstarter, maar GH was niet zijn eerste project, en gezien de miljoenen die er nu in omgaan, zie ik dat niet als indie kickstarter meer.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2020, 08:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Beetje hetzelfde als met muziek. Je hebt underground bandjes.

Hoeveel albums moeten die verkopen, hoeveel uitverkochte concerten voordat ze niet meer underground zijn?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2020, 10:01 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Edwin84 schreef:
Beetje hetzelfde als met muziek. Je hebt underground bandjes.

Hoeveel albums moeten die verkopen, hoeveel uitverkochte concerten voordat ze niet meer underground zijn?

Het gaat niet om de hoeveelheid die ze verkopen, maar hoe ze het doen. Ik denk dat je niet meer underground/indie bent wanneer er andere mensen bij het project betrokken worden (en dan doel ik niet op behulpzame familieleden en/of vrienden). Denk aan zaakwaarnemers, uitgeverijen, etc.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 18:37 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Dat is wel een handig criterium denk ik ja. Hoeveel hulpdiensten bij productie en distributie betrokken zijn en van de ontwerpen/uitgever.

Alternatief hoeveel partijen de rechten op het product kunnen claimen. Bij indies maar 1. Bij een grote zoals FFG, rechten op WQ kwijt, jammer dan geen expansies meer.
Dan is Isaac met zijn GH/FH een indie. Zou het vervolg van de drieluik EH worden?

Maar wie denkt de tijd te hebben om FH uit te spelen en moet per se de 1e editie hebben?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 20:41 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Edwin84 schreef:
Beetje hetzelfde als met muziek. Je hebt underground bandjes.

Hoeveel albums moeten die verkopen, hoeveel uitverkochte concerten voordat ze niet meer underground zijn?

O.T. Daar is bandcamp.com voor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Frosthaven
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 21:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
kosterix schreef:
Dat is wel een handig criterium denk ik ja. Hoeveel hulpdiensten bij productie en distributie betrokken zijn en van de ontwerpen/uitgever.

Alternatief hoeveel partijen de rechten op het product kunnen claimen. Bij indies maar 1. Bij een grote zoals FFG, rechten op WQ kwijt, jammer dan geen expansies meer.
Dan is Isaac met zijn GH/FH een indie. Zou het vervolg van de drieluik EH worden?

Maar wie denkt de tijd te hebben om FH uit te spelen en moet per se de 1e editie hebben?


Er zijn genoeg mensen die FH uit spelen en de tijd daarvoor hebben.
Ik heb Gloomhaven ook via de kickstarter besteld, heb er nu een scenario of 40 opzitten. Tegen de tijd dat ik GH heb uitgespeeld kan ik verder met FH en ben ook zeker van plan die uit te spelen. En gezien de hoeveelheid extra apps, content en activiteit rondom Gloomhaven ben ik zeker niet de enige.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Frosthaven  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Frosthaven



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®