Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020, 14:36 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Vandaag heeft White Goblin Games bekend gemaakt dat zij de Nederlandse uitgave van Everdell gaan uitbrengen. Het spel is in 2018 uitgekomen in het Engels bij Starling Games en inmiddels zijn er meerdere uitbreidingen verschenen.



In dit charmante spel gaat iedere speler zijn eigen dorpje bouwen met bosbeestjes. Door het inzetten van arbeiders worden diverse acties uitgevoerd. Met behulp van kaarten wordt het dorp opgebouwd. Deze kaarten genereren grondstoffen, verlenen vaardigheden en leveren uiteindelijk punten op.

Met behulp van de interacties van de vele kaarten in het spel kunnen vele strategieën worden gevolgd en vele combinaties van werkende steden opgebouwd.

Everdell is ontworpen door James A. Wilson en de illustraties zijn aan de hand van Andrew Bosley, Cody Jones en Dann May.

  • Spelers: 1-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 13 jaar
  • Speelduur: 40-80 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020, 16:14 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 10
Woonplaats: Kruibeke
Top, stond nog op mijn lijstje om eens te proberen. Hoor veel positieve reacties over Everdell, behalve over de boom die wel al eens in de weg staat als je met meerdere speelt. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 02:14 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Het is net als de iets nieuwere Wingspan een redelijk eenvoudige tableaubuilder met een aansprekende aankleding die veel aandacht heeft weten te generen. En wat mij betreft zijn het beide spellen die net iets te zwaar zijn als instappers die daarnaast te licht en geluksafhankelijk zijn om voor de veelspeler interessant te zijn. Het zal wel mijn bubbel zijn waardoor ik niet goed begrijp waarom ze zo goed aanslaan.

Maar gezien de populariteit een goede vangst voor WGG. Netjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 06:42 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik ben benieuwd hoe ze het in de markt gaan zetten, want eigenlijk zijn ze te laat.
Bij Wingspan is vanaf begin gecommuniceerd dat er een Nederlandse versie van zou komen dus veel mensen hebben daarop gewacht, maar bij Everdell is dat niet het geval en ik heb heel veel foto's op fb etc voorbij zien van mensen die nu al de Engelse versie hebben. Die ben je voor dit spel wel kwijt als klant.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 11:15 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
WTULTC schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze het in de markt gaan zetten, want eigenlijk zijn ze te laat.
Bij Wingspan is vanaf begin gecommuniceerd dat er een Nederlandse versie van zou komen dus veel mensen hebben daarop gewacht, maar bij Everdell is dat niet het geval en ik heb heel veel foto's op fb etc voorbij zien van mensen die nu al de Engelse versie hebben. Die ben je voor dit spel wel kwijt als klant.
Grote kans dat dit zal floppen bij WGG.... maar wie weet bereiken ze nog in Nederland een grote groep spelers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 11:35 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Wat leuk dat WGG dit soort titels in het Nederlands een kans geeft voor een breder publiek dan normaal op Kickstarter instapt. Goed gedaan WGG en ik ben benieuwd naar de volgende mooie licenties die nog in het onderhandeltraject zitten of op de wensenlijst staan!!!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 11:37 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
finalstruggle schreef:
WTULTC schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze het in de markt gaan zetten, want eigenlijk zijn ze te laat.
Bij Wingspan is vanaf begin gecommuniceerd dat er een Nederlandse versie van zou komen dus veel mensen hebben daarop gewacht, maar bij Everdell is dat niet het geval en ik heb heel veel foto's op fb etc voorbij zien van mensen die nu al de Engelse versie hebben. Die ben je voor dit spel wel kwijt als klant.
Grote kans dat dit zal floppen bij WGG.... maar wie weet bereiken ze nog in Nederland een grote groep spelers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Hoe kun je dit bij voorbaat zeggen? Wij (veelspelers) kennen het spel (toevallig) al, maar het gros van de mensen waar WGG zich uiteindelijk op richt niet, denk ik. We zullen het zien! Ik vind het wel mooi dat WGG en 999 games dergelijke spellen naar de NLse markt brengen! :thumbup:


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 11:58 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
mazinho schreef:
Wat leuk dat WGG dit soort titels in het Nederlands een kans geeft voor een breder publiek dan normaal op Kickstarter instapt. Goed gedaan WGG en ik ben benieuwd naar de volgende mooie licenties die nog in het onderhandeltraject zitten of op de wensenlijst staan!!!

Nooit gespeeld, maar spellen met dit soort table presence is wellicht precies wat het bredere publiek nodig heeft. Everdell is buiten deze kleine groep van bordspelliefhebbers echt nog niet bekend. Vaak zijn de spelregels een barriere, maar ik begrijp dat het geen complex spel is om uit te leggen. Anders hebben we altijd onze Nox nog! Ik juich dit soort initiatieven op de Nederlandse markt toe! Goed voor onze hobby. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 12:39 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
finalstruggle schreef:
WTULTC schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze het in de markt gaan zetten, want eigenlijk zijn ze te laat.
Bij Wingspan is vanaf begin gecommuniceerd dat er een Nederlandse versie van zou komen dus veel mensen hebben daarop gewacht, maar bij Everdell is dat niet het geval en ik heb heel veel foto's op fb etc voorbij zien van mensen die nu al de Engelse versie hebben. Die ben je voor dit spel wel kwijt als klant.
Grote kans dat dit zal floppen bij WGG.... maar wie weet bereiken ze nog in Nederland een grote groep spelers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Waarom zo negatief? Nederland heeft genoeg spellenliefhebbers die zich alleen op de nederlandstalige spellen richten. Ik ben er één van en ik ben erg blij met deze uitgave!
Ik denk dat als de spellenuitgevers in ons land het zouden moeten hebben van de veelspelers, zoals die hier op hier forum vertegenwoordigd zijn, die ieder jaar tijdens Spiel hun kast aanvullen met talloze internationale titels of allerlei kickstarterprojecten, dan zou hun voortbestaan veel wankeler zijn. Daar is niks mis mee, maar dat is volgens mij niet de groep waar 999games en White Goblin Games het van moeten hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 13:03 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik begrijp de opmerking wel, het is een gemiste kans om een vertaling van zo'n taalafhankelijk en populair spel niet eerder op te nemen, maar daar zullen ongetwijfeld wel gegronde redenen voor zijn (licentie was mss niet eerder vrijgegeven...).
Ik ben alleszins blij want heb de aankoop van dit spel lang uitgesteld omdat niet iedereen waar ik het mee zou spelen het Engels goed genoeg beheerst. Ik denk dat veel casual gamers de laatste jaren ook wel wat meer aankunnen dan enkel Carcassonne, catan en TTR dus dit zou wel eens zeer interessant kunnen zijn.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 13:38 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik hoop het zeker ook ooit te kunnen spelen (al dan niet op de club als dat weer kan), maar ik weet dat ik de afgelopen tijd juist niet heb gespeeld vanwege het Engels. Niet dat mijn Engels goed is, maar het heeft mij er toch van weerhouden om het te spelen. Stel Wingspan was nu ook nog steeds alleen in het Engels te verkrijgen dat had ik dat mogelijk ook nog niet eens gespeeld, zeker omdat het allemaal zoveel verschillende kaarten zijn met verschillende eigenschappen om doorheen te worstelen... Voor een nieuw iemand is het dan wel fijn als alle tekst in het Nederlands is.

Zo zullen er vast nog meer spellen zijn waarvan het fijn zou zijn als er een Nederlandstalige uitgave zou komen ivm de vele teksten op bijv. kaarten. Wellicht is het leuk om daar een keer topic over te open. Welke spellen verdienen een Nederlandse uitgave?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 13:58 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Gaaf dat WGG dit gaat doen. Gaat zeker werken in NL.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 17:53 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Onze spellenclub telt veel familiespelers en zij zijn over het algemeen nogal vies van niet-Nederlandstalige spellen.

Dus WGG heeft hier alvast 1 koper.

En datzelfde geldt misschien voor gezinnen waar taal nog een barrière kan zijn voor jongere spelers.

Ik meldde het bericht gisteren aan een vriend en hij vroeg zich af of ze het in het Nederlands "Altijdtrut" gaan noemen

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 18:59 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Sunnyfield schreef:
mazinho schreef:
Wat leuk dat WGG dit soort titels in het Nederlands een kans geeft voor een breder publiek dan normaal op Kickstarter instapt. Goed gedaan WGG en ik ben benieuwd naar de volgende mooie licenties die nog in het onderhandeltraject zitten of op de wensenlijst staan!!!

Nooit gespeeld, maar spellen met dit soort table presence is wellicht precies wat het bredere publiek nodig heeft. Everdell is buiten deze kleine groep van bordspelliefhebbers echt nog niet bekend. Vaak zijn de spelregels een barriere, maar ik begrijp dat het geen complex spel is om uit te leggen. Anders hebben we altijd onze Nox nog! Ik juich dit soort initiatieven op de Nederlandse markt toe! Goed voor onze hobby. :thumbup:


:thumbup:

Kevin schreef:
Onze spellenclub telt veel familiespelers en zij zijn over het algemeen nogal vies van niet-Nederlandstalige spellen.

Bij ons net hetzelfde.
Het is absoluut goed nieuws dat goede spellen in het Nederlands verschijnen, want die taalbarriere houdt heel wat spelers tegen.

Als een spel pas later in onze taal verschijnt, dan ga ik ervan uit dat de uitgever er rekening mee houdt dat expertspelers dit mogelijk al in een andere taal gekocht hebben. Uiteraard heeft een bedrijf, ook een spellenuitgever, nooit helemaal zekerheid over slaagkansen van een project, maar dat is nu eenmaal eigen aan het ondernemen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 19:28 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Je zit natuurlijk ook met contractafspraken. Misschien mag er pas in NL uitgegeven worden als een spel X aantal maanden uit is.

Ook zit je met haalbaarheid. Je komt als uitgever op Essen een spel tegen. Dan moet je de rechten krijgen als het je interesse heeft gepakt. Tegen de tijd dat je een deal hebt het in NL uit te geven en het geproduceerd is ligt het al een tijdje in de winkel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - De charmante vallei Everdell komt naar Nederland  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Tags

+13, 2020, Andrew Bosley, Cody Jones, Dann May, Everdell, James A. Wilson, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®