Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 20:02 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Vorig jaar werd aangekondigd door de designer Reinier Knizia, dat er een internationale editie van het in 2017 verschenen bordspel El Dorado gaat verschijnen. De Nederlandse uitgave komt binnenkort uit bij 999 Games onder de naam De zoektocht naar El Dorado.



De spelers zijn expeditieleiders die zich zo snel mogelijk proberen te verplaatsen door de jungle met behulp van handkaarten. Gedurende het spel koop je nieuwe, betere kaarten, zodat je meer mogelijkheden tot je beschikking krijgt. Onderweg door jungles met rivieren, bergen en andere hindernissen zoek je de beste route naar El Dorado. De eerste speler die dat lukt, wint het spel.



Het spel bevat nieuw artwork van Vincent Dutrait en de speelkaarten hebben een ander formaat dan de oorspronkelijke uitgave.

  • Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 40 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 21:10 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Met stip op de wensenlijst!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 21:31 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Met stip op de wensenlijst!


Goed idee.

Dit is een briljant spel. Heb de Nederlandse editie half februari al een keer kunnen spelen (al werd ik toen zo stevig ingemaakt door Bert, Nox en Ivo, dat ik het gevoel had dat er met mij werd gespeeld). Het materiaal ziet er prima uit, de grotere kaarten zijn prettig.

Ik ben verder aangenaam verrast door de aangekondigde verkoopprijs. Had niet verwacht dat anno 2020 zoiets een adviesprijs van drie tientjes kon krijgen.

Wat mij betreft een van de hoogvliegers van 2020.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 22:21 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Jerome schreef:
Met stip op de wensenlijst!
Stond er al met stip op en heb daarom alle Duitse dozen die in de aanbieding gingen rustig laten passeren.

+1 dus!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 22:55 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Dit spel is toch gewoon taalonafhankelijk? Ik heb de Engelse versie, al een tijdje niet gespeeld trouwens, maar volgens mij is de enige tekst een verduidelijking van de iconen op enkele kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 23:21 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ook op mijn lijstje van 2020!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 23:29 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Thronesmasher schreef:
Dit spel is toch gewoon taalonafhankelijk? Ik heb de Engelse versie, al een tijdje niet gespeeld trouwens, maar volgens mij is de enige tekst een verduidelijking van de iconen op enkele kaarten.
Artwork

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 23:30 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Thronesmasher schreef:
Dit spel is toch gewoon taalonafhankelijk? Ik heb de Engelse versie, al een tijdje niet gespeeld trouwens, maar volgens mij is de enige tekst een verduidelijking van de iconen op enkele kaarten.
Artwork van de 999 versie trekt me veel meer; ik had bijna gekocht bij Amazon en toen hoorde ik dat ze ermee bezig waren en zag ik de nieuwe vormgeving.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020, 00:23 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Erwin schreef:
Dit is een briljant spel.
(...)
Wat mij betreft een van de hoogvliegers van 2020.


Volledig mee eens! Beleef al jaren veel plezier aan dit spel; hoe briljant eenvoud kan zijn.

Vanavond zelfs voor het eerst dit spel gespeeld via Skype/WhatsApp video :lol:. Een potje wordt er wel dubbel zo lang door, maar het is prima te doen als je beide het spel bezit.

Omtrent de nieuwe versie: dat verschil in artwork lijkt me weinig relevant. Misschien een kwestie van smaak hoor, alleen de originele illustraties zijn mij mooi genoeg :D!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 10:00 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik ga deze zeker aanschaffen, maar komt de uitbreiding Heroes and Hexes ook uit?
Want door het nieuwe artwork is de Ravensburgeruitgave niet compatible.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 11:44 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
roubosga schreef:
Ik ga deze zeker aanschaffen, maar komt de uitbreiding Heroes and Hexes ook uit?
Want door het nieuwe artwork is de Ravensburgeruitgave niet compatible.

Dat is natuurlijk altijd de vraag. Vergeet ook de Golden Temples spin-off niet, deze is ook erg tof en alledrie is met elkaar te combineren. Maar natuurlijk alleen als je alles van Ravensburger hebt. Hopelijk wordt op termijn ook alles in deze alternatieve artwork versie uitgebracht!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 12:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Ik ga deze zeker aanschaffen, maar komt de uitbreiding Heroes and Hexes ook uit?
Want door het nieuwe artwork is de Ravensburgeruitgave niet compatible.


Als ik Knizia vorig jaar goed heb begrepen, komen er voor deze niet-Ravensburger editie eigen uitbreidingen. Dan ontstaan er twee - niet uitwisselbare - series naast elkaar, da's best ongemakkelijk. Soit, we zullen zien hoe het in de praktijk uitpakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 13:16 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Erwin schreef:
roubosga schreef:
Ik ga deze zeker aanschaffen, maar komt de uitbreiding Heroes and Hexes ook uit?
Want door het nieuwe artwork is de Ravensburgeruitgave niet compatible.


Als ik Knizia vorig jaar goed heb begrepen, komen er voor deze niet-Ravensburger editie eigen uitbreidingen. Dan ontstaan er twee - niet uitwisselbare - series naast elkaar, da's best ongemakkelijk. Soit, we zullen zien hoe het in de praktijk uitpakt.

Ongeacht welke versie eenieder prefereert, zou dat een verlies zijn voor de fans. Ik ben vastberaden El Dorado te blijven uitbreiden, zo goed vind ik het spel, maar ik ga niet twee versies (ieder met eigen uitbreidingen) naast elkaar kopen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 13:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef:
roubosga schreef:
Ik ga deze zeker aanschaffen, maar komt de uitbreiding Heroes and Hexes ook uit?
Want door het nieuwe artwork is de Ravensburgeruitgave niet compatible.


Als ik Knizia vorig jaar goed heb begrepen, komen er voor deze niet-Ravensburger editie eigen uitbreidingen. Dan ontstaan er twee - niet uitwisselbare - series naast elkaar, da's best ongemakkelijk. Soit, we zullen zien hoe het in de praktijk uitpakt.

Ongeacht welke versie eenieder prefereert, zou dat een verlies zijn voor de fans. Ik ben vastberaden El Dorado te blijven uitbreiden, zo goed vind ik het spel, maar ik ga niet twee versies (ieder met eigen uitbreidingen) naast elkaar kopen...


Dan kan je nu dus kiezen of je voor de NL 999 editie gaat met eventuele toekomstige uitbreidingen, of dat je de Duitse of Engelse editie aanhoudt en blijft uitbreiden.
Prima toch?

Ook ik stond al eerder op het punt toe te slaan bij Amazon maar toen de internationale samenwerking van 999 werd aangekondigd, met nieuw artwork van Dutrait, heb ik mijn zinnen daarop gezet. Ik ben me bewust van het risico dat 999 er geen moeite meer in zal steken als de verkoop tegenvalt, maar als ik goed begrepen heb is dit spel een grote hit dus reken ik op tenminste één uitbreiding.

Fingers crossed...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 20:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Ook ik stond al eerder op het punt toe te slaan bij Amazon maar toen de internationale samenwerking van 999 werd aangekondigd, met nieuw artwork van Dutrait, heb ik mijn zinnen daarop gezet. Ik ben me bewust van het risico dat 999 er geen moeite meer in zal steken als de verkoop tegenvalt, maar als ik goed begrepen heb is dit spel een grote hit dus reken ik op tenminste één uitbreiding.

Fingers crossed...


Het spel is zo leuk en goed dat je er ook zonder uitbreiding langdurig lol aan zult beleven.
Gezien de retescherpe prijs verwacht ik dat 999 Games er een hoop over de toonbank zal laten vliegen. Dit wordt een hit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nu ook op zoektocht naar El Dorado in het Nederlands  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, Lyma14

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten


Tags

+10, 2020, 999 Games, De Zoektocht naar El Dorado, Reiner Knizia, Vincent Dutrait



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®