Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waardeer spellen en win!
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020, 18:07 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
In deze corona-lockdownperiode heb je hopelijk ook wat tijd gehad om een aantal nieuwe spellen te ontdekken of enkele oudere spellen te herontdekken.

Gezien je voorlopig toch nergens heen kan, willen we je vragen om een beetje van je overtollige tijd te spenderen om deze spellen een waardering te geven in onze BSM-spellendatabase. Zo help je met jouw spelervaring om andere spelers een houvast te geven bij het kiezen van nieuwe spellen.

Klik dus snel door naar onze BSM-spellendatabase en voeg jouw waarderingen toe. Daarbij geldt volgende eenvoudige regel: een cijfer moet, extra uitleg mag.


Uiteraard heb je geen extra motivering nodig om spellen te waarderen. Maar omdat wij deze kleine inspanning erg appreciëren, willen we dat ook tonen en binnenkort enkele spelers belonen met een spel.

Hoe gaan we dat doen? Alle waarderingen, ingevoerd sinds het begin van de lockdown op 12 maart tot de afsluiting van deze wedstrijd op 15 mei, maken kans op een prijs in onze spellenloterij. Voor 1 tot 5 waarderingen krijg je één lot, voor 6 tot 10 waarderingen ga je twee keer in de loterijpot, enz.

De prijzen die we op 16 mei weggeven zijn:

Als er tijdens de wedstrijdperiode zeer veel waarderingen bijkomen, doen we er nog iets extra bovenop. Go!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 12:11 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Je hebt nog altijd kans om een spel te winnen als je waarderingen toevoegt.
Ga dus snel naar onze spellendatabase en waardeer alle spellen die je kent.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 12:40 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Deze had ik gemist. Ik klim vanavond nog even in mijn pen/ toetsenbord.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 14:25 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Wilde ook een aantal waarderingen achterlaten maar het lukt niet.

Kan wel het cijfer zien en waarderingen van anderen maar zelf waarderen lukt niet.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 15:22 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Edwin84 schreef:
Wilde ook een aantal waarderingen achterlaten maar het lukt niet.

Kan wel het cijfer zien en waarderingen van anderen maar zelf waarderen lukt niet.


boven het kader met het cijfer, helemaal aan de linkerkant, zitten normale zwarte drukknoppen. Eén daarvan heet Waardeer. Bij mij werkt die wel.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 18:34 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Bedankt voor de toelichting. Heb de knop gevonden en een aantal spellen gewaardeerd.

Ben alleen bang het systeem eenzijdig is. Mijn vermoeden is dat mensen alleen waarderen wat ze leuk vinden.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 18:38 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Edwin84 schreef:
Bedankt voor de toelichting. Heb de knop gevonden en een aantal spellen gewaardeerd.

Ben alleen bang het systeem eenzijdig is. Mijn vermoeden is dat mensen alleen waarderen wat ze leuk vinden.


Nee dat denk ik niet. Ik denk dat, door deze 'wedstrijd', veel mensen spellen waarderen die ze nooit gespeeld hebben. Gewoon om meer lootjes in de pot te hebben.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 18:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Vind ik persoonlijk nergens op slaan. Je kunt het niet verbieden alleen.

Hoe kun je namelijk een oordeel hebben over een spel dat je niet hebt gespeeld?

Zou wat zijn als recensenten beoordelingen in de krant schrijven over films die ze niet hebben gezien.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 22:30 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Edwin84 schreef:
Vind ik persoonlijk nergens op slaan. Je kunt het niet verbieden alleen.

Hoe kun je namelijk een oordeel hebben over een spel dat je niet hebt gespeeld?

Zou wat zijn als recensenten beoordelingen in de krant schrijven over films die ze niet hebben gezien.


Ik doe het zelf ook niet, zou te belachelijk voor woorden zijn, maar kan mij wel voorstellen dat dat hier gebeurt omdat er een prijs aan vasthangt.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 22:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
StanTem schreef:
Ik doe het zelf ook niet, zou te belachelijk voor woorden zijn, maar kan mij wel voorstellen dat dat hier gebeurt omdat er een prijs aan vasthangt.


"Fijn", zo'n negatief oordeel over andere gebruikers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 22:49 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Erwin schreef:
StanTem schreef:
Ik doe het zelf ook niet, zou te belachelijk voor woorden zijn, maar kan mij wel voorstellen dat dat hier gebeurt omdat er een prijs aan vasthangt.


"Fijn", zo'n negatief oordeel over andere gebruikers.
Ik zeg niet dat het hier gebeurt he, maar ik schrijf al 7,5 jaar voor een website over videogames en daar gebeurde dat wel. Ik spreek dus uit ervaring.

Simpelste voorbeeld is trouwens BGG.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door StanTem op ma 11 mei 2020, 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020, 22:58 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Ik ben het er wel mee eens. Kijk maar naar hoe hoog Frosthaven bijvoorbeeld staat op BGG.

Die personen hebben zeker het spel allemaal niet gespeeld en toch staat Frosthaven met bijna 300 ratings op plek 5481.

Hier zit niet eens een prijs aan vast.

Dit is maar 1 voorbeeld. Lees maar eens de cijfers 1 en 10 op BGG, dan lach je je rot voor alle balanceercijfers ;-)

Ik moet wel zeggen dat die taferelen hier zover ik weet niet van toepassing zijn maar dat is niet met zekerheid te zeggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 07:02 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ik vermoed in zekere mate wel.

Als iemand een spel dat hij leuk vind een 8 of 9 zou geven is hij eerder geneigd een 10 te geven denk ik als het spel laag staat om het gemiddelde omhoog te halen. Maar dat is geen ramp op zich.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 09:01 
7. Concordia Venus (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Zeker geen ramp, vooral niet omdat je ziet dat mensen ook spellen de grond in waarderen omdat ze vinden dat het te hoog staat, terwijl ze eigenlijk nog geen idee hebben van dat spel. Dat heft elkaar aardig op, denk ik. Hoewel: een spel waar je echt gek op bent iets hoger waarderen vind ik eigenlijk niet zo onsympathiek. Een site als deze mag een beetje enthousiasme uitstralen, toch?

Veel belangrijker dan het gemiddelde cijfer dat eruit komt, vind ik alle stukjes tekst. Die zijn, een enkele zuuraanval daargelaten, leuk en nuttig. Ikzelf heb voor ik forumlid werd jarenlang in die waarderingen gekeken voor ik een spel aanschafte. Soms klikte je dan ook even door naar Spellengek.nl of Bordspeler.nl of As a boardgamer, ook leuke sites, maar meestal voldeden de korte beschrijvingen op BSM wel om een keuze te maken.

De tekstjes in de trand van "niet mijn ding" of "vind het niks, na een keer spelen", of leuker nog: uitbreidingen een onvoldoende geven terwijl je het basisspel al niks vond, laat ik lekker voor wat ze zijn: zinloze toevoegingen. Er blijven zat leuke teksten over. Inderdaad, meestal positief. Logisch, want waarom zou je helemaal in de pen klimmen als je een spel helemaal niks vindt?

Nog nooit spijt gehad van een aankoop op basis van BSM waarderingen...

Als graadmeter van het populairste spel, het meest gespeelde spel, het beste spel (kan dat überhaupt?) voldoet de lijst hier ws niet. Die van de top 100 (ander draadje) misschien iets meer, maar ook dat blijft een optelsom van meningen en cijfers natuurlijk. Altijd met een korrel zout nemen. En gewoon van genieten. Net als van de spellen zelf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 09:09 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Edwin84 schreef:
Als iemand een spel dat hij leuk vind een 8 of 9 zou geven is hij eerder geneigd een 10 te geven denk ik als het spel laag staat om het gemiddelde omhoog te halen. Maar dat is geen ramp op zich.

Ook dat begrijp ik niet. Wat maakt mij het uit waar mijn favoriete spellen staan? Boeit mij eigenlijk totaal niet. En een spel raten zonder het gespeeld te hebben is op Bgg echt een probleem soms, maar omdat ze daar met het systeem van dummy votes werken wordt dat toch wat gecompenseerd. Het zou mij verbazen als dat hier ook gebeurt eerlijk gezegd...

Ik heb het lijstje met nieuwe databasetoevoegingen geopend en elk spel dat ik kende een waardering gegeven, slecht of niet, tot ik het beu was en dat was na ongeveer 7 of 8 :oops: En omdat er niet veel meer kwamen die ik al kende...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Waardeer spellen en win!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

#blijfinuwkot, #corona, covid-19, pandemic, pandemie, waarderingen, wedstrijd



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®