Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:08 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Bart schreef:
Van iemand als Tom Vasel had ik toch meer professionaliteit verwacht. Ofwel geef je gefundeerd advies ofwel zwijg je. Punt.

Fijn te horen dat een aantal van onze Bordspelmaniagebruikers bevestigen dat ze Adventures in Neverland met plezier gespeeld hebben tijdens de testfases op spellenbeurzen.

Tom Vasel heeft al meerdere keren negatieve reviews gegeven, soms terecht maar evengoed minder terecht. Als reviewer ontbreekt hem waarschijnlijk de tijd om elk spel ten gronde een paar keer te spelen en dus moet je zijn opinie altijd met een korreltje zout nemen.
Hetzelfde gebeurde vorig jaar bij David Ausloos en zijn Dreamscape. Dit spel werd ook door hem bijna met de grond gelijk gemaakt terwijl hij zelf foutieve zaken had gedaan én aangehaald in zijn review. Helaas heeft die man de kracht om een spel te maken of te kraken. Een negatieve review van hem kost je sowieso spelers/kopers.

Wat Adventures in Neverland betreft, ik volg dat spel al van zijn prille start een jaar of 4-5 geleden en het heeft al heel wat transformaties ondergaan gedurende die tijd. Ikzelf was al overtuigd vanaf ik het de eerste keer speelde en dankzij het vele playtesten op beurzen is het nog gegroeid naar een nog beter storytelling spel dan het al was. Ik was dan ook één van de eerste backers en ben al aan het wachten tot het eindelijk uit komt !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:13 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Ik word steeds blijer :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 11:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Van iemand als Tom Vasel had ik toch meer professionaliteit verwacht. Ofwel geef je gefundeerd advies ofwel zwijg je. Punt.

Fijn te horen dat een aantal van onze Bordspelmaniagebruikers bevestigen dat ze Adventures in Neverland met plezier gespeeld hebben tijdens de testfases op spellenbeurzen.


Deze reactie is algemeen bedoeld, niet als een oordeel over dit spel en zijn testers.

Is het advies van spelers in de testfase wel gefundeerd? Die zijn immers bezig met een product in ontwikkeling. Da's naar zijn aard een product waarvan het fundament nog wordt gelegd. En dat ook nog op een beurs, met alle afleidingen van dien. Verder betrap ik zulke testers er vaak op dat zij zich erg verbonden voelen met de auteur/uitgever, waardoor van reviewers per definitie niets wordt geslikt wanneer het niet op hun gejubel lijkt. Fanboygedrag, daar koop ik niets voor.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat Vasel soms te gemakkelijk omgaat met zijn negatieve recensies. Ik vind het in algemene zin onaanvaardbaar dat een recensie is gebaseerd op een foute toepassing van de regels (met krediet voor de gevallen waarin auteur/uitgever baggerregels hebben aangeleverd, waardoor fouten onvermijdelijk zijn). Wanneer je een spel afbrandt op basis van je eigen foute interpretatie, ben je als recensent geen knip voor de neus waard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 13:06 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Ben het wel me je eens, zeker gezien de waarde die mensen aan zijn mening hechten

Echter is hij ook maar een mens en maakt dan een aanvullend filmpje met verdere toelichting of excuses.

Denk bijvoorbeeld aan de negatieve reacties op Taverne Im Tiefental. Toen maakte hij een aanvullende reactie. Nu ook weer.

Daarnaast reflecteert hij vaak dat hij een spel helemaal niets vind en dat dit zijn persoonlijke smaak is. Hij beargumenteert dat veel spelers een spel wel leuk zullen vinden met de reden waarom. Deze groep spelers beveelt hij dan wel het spel aan.

Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 18:30 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 19:23 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren

+1

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 19:35 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren


Deels eens,
aan de andere kant: Hij is de Dice Tower, het is zijn show en hij mag zeggen/doen wat hij wil...
Dus omdat iemand dan minder spellen gaat verkopen mag hij niet zeggen wat hij er van vindt? Ik hoor juist liever iemands oprechte mening dan een commercieel/politiek correct gebrabbel.

Dat is overigens wel waarom ik me in mijn filmpjes probeer te beperken tot alleen een uitleg en geen eindcijfer/oordeel geef. Dat mogen de mensen zelf bepalen)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 19:37 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Overigens is er nu ook Sea of Legends op kickstarter.

Ook een story-driven narrative game... Beetje ongelukkige timing dat deze tegelijk komen.
Ik vind ze allebei interessant, en het piratenthema spreekt me meer aan, plus een app...
(die goed bevalt in Xcom / Lord of the Rings / U-boot)
Dus neig nu toch over te stappen naar Sea of Legends...

Of toch maar allebei?... zucht.. keuzes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 19:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren
De reden dat zijn mening zo zwaar wordt gewogen is omdat hij zijn eerlijke mening geeft. Ook door alle jaren dat hij al mee draait en zich inzet voor de hobby.
Hoge bomen vangen veel wind zeggen ze.

Als je altijd positief bent of alleen in opdracht van uitgevers een betaalde review doet wordt jouw mening ook minder serieus genomen.

H


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:24 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:24 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:30 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:32 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maartend schreef:
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.

misschien eens vragen op FB dan ?
De spelontwerpster reageert ook vlot op vragen aan haar adres, haar naam is Vickey Swers

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:37 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
maartend schreef:
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.


Ik doe daarnaast dan ook altijd een 1,- pledge op kickstarter.
dan krijg ik de updates in mn email, ook van nieuwe projecten van die creator en dan kan je wel het forum volgen/vragen stellen)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020, 20:40 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
De Spellenreporter schreef:
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren


Deels eens,
aan de andere kant: Hij is de Dice Tower, het is zijn show en hij mag zeggen/doen wat hij wil...
Dus omdat iemand dan minder spellen gaat verkopen mag hij niet zeggen wat hij er van vindt? Ik hoor juist liever iemands oprechte mening dan een commercieel/politiek correct gebrabbel.

Dat is overigens wel waarom ik me in mijn filmpjes probeer te beperken tot alleen een uitleg en geen eindcijfer/oordeel geef. Dat mogen de mensen zelf bepalen)

Ik heb net zijn tweede filmpje gezien waarin hij zijn excuses aanbiedt omdat hij dit spel eigenlijk alleen afgebroken heeft omdat het werd uitgegeven door Black box adventures, waar hij geen fan van is, en niet omdat hij het spel doorgenomen en/of gespeeld heeft.
Dit geeft dan toch ook aan dat hij beseft dat hij misschien net een brug te ver is gegaan, maar persoonlijk vind ik het ook heel knap dat hij dat durft toegeven en recht zet in een andere video !! Hij stijgt weer wat in mijn achting :wink: :thumbup:

Ik hoor trouwens ook liever iemands zijn oprechte mening dan wat commercieel/ politiek correct gebrabbel maar het moet dan ook wel een gefundeerde mening zijn en dat was het dus in dit geval niet.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

2021, Adventures in Neverland, Bart Latten, Bas Damoiseaux, Black Box Adventures, Frederick van de Bunt, Kickstarter, Vicky Swers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®