Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 20:33 
Jakkiebak!

Berichten: 70
Hoor en wederhoor

Tamara Bakker


Na het excellente interview met de menselijke hoofdrolspelers van Pandemie is het tijd om het journalistieke principe van hoor- en wederhoor toe te passen. Daarom bij deze een interview met de bad guys van het spel: de virussen.

Hallo Corona, Covid-19, Wuhan-virus en Corwucov, hoe gaat het met jullie?

Covid-19: “Hee, hee, hoezo zijn wij de bad guys? Wij doen wat elke levensvorm doet: de soort in stand houden. Dat doen jullie toch ook? Jullie zijn met 7 miljard op deze aardbol. En dat aantal groeit nog steeds, ondanks onze aanwezigheid.”

Corona: “Live long and prosper, dat is ons motto. En dat lukt mij en mijn broertjes goed momenteel. Tijd voor een biertje. Proost!”

Wuhan-virus: “Ik ben wat vermoeid. Ik heb de eerste maanden van dit jaar hard gewerkt in China. Ik ben toe aan rust.”

Corwucov: “Ik ben toe aan een naamsverandering. Corwucov, dat is toch niet uit te spreken? Ik hou het maar op TVFKAC. The virus formerly known as Corwucov.

Jullie staan de laatste tijd flink in de belangstelling

Wuhan-virus: “En terecht! Ze hebben mijn special powers volledig onderschat. Daardoor kon ik groot worden en met mijn broertjes de wereld veroveren.”

Covid-19: “Helaas is het wel allemaal negatieve pers. Daar baal ik van. Kom je in de krant, ziet de hele wereld je als een massamoordenaar.”

Hoe hebben jullie je voorbereid op jullie wereldtournee?

Wuhan-virus: “Ik heb het verkennende werk uitgevoerd op de markt. Goed gekeken naar hoe onze voorouders SARS en Mexicaanse Griep het aanpakten. SARS was wel dodelijk, maar verspreidde zich niet zo makkelijk. Mexicaanse Griep verspreidde zich makkelijk, maar was niet zo dodelijk. Dus neem je het beste van allebei en dan ben je makkelijk te verspreiden en dodelijk.

Op de Chinese markt is je yuan een renmimbi waard, dus komt er veel volk op af. Perfecte locatie om de wereldtournee te starten."

Covid-19: “Vervolgens boekte ik een ticket naar Italië. Lekker meehossen in de après-ski. En daarna het feestje vervolgen met de carnaval. Ideaal joh. Die mensen weten niet eens meer wie wie heeft besmet met mij. Was het de heks, de tuinkabouter, het spook of de clown? Geweldig, die verwarring. Ideale voedingsbodem voor een outbreak.”


Er worden zelfs maatregelen tegen jullie genomen om jullie in te dammen

TVFKAC: “Dat is toch niet te geloven? Vanwege onze aanwezigheid gaan de kinderen niet meer naar school. Terwijl die ettertjes niet eens ziek van ons worden. Ze zijn ook nog eens nauwelijks geschikt voor ons als transportmiddel.”

Corona: “De mensheid doet aan zelfkastijding om ons. Zelfs een biertje op het terras is verboden. Overigens: ik neem er nog eentje. Cheers!”

Covid-19: "Evenementen afgelasten, dat slaat ook nergens op. Wat is er nou leuker dan in groepsverband gezellig met ons kennismaken? Mijn verre neef het spellenvirus, die in Essen woont, had zich zo verheugd op een leuk feestje in oktober. Hij is doodsbenauwd dat zijn jaarlijkse party niet doorgaat."

Wat zijn jullie plannen, hoe gaan jullie terugslaan?

Wuhan-virus: “Lijkt me duidelijk. We gaan de koppen bij elkaar steken. Alleen samen krijgen we de mensheid onder controle. Rood+zwart+blauw+geel = bruin! Oftewel de epische mutaties van ons viertjes!”

Covid-19: “En zelfs als we niet met zijn vieren bij elkaar kunnen komen vanwege social distancing, kunnen we nog altijd andere mutaties maken. Rood + geel = oranjekoorts! Oh nee, die hebben jullie op 27 april al grotendeels moeten missen. Die houden jullie nog tegoed, misschien wel volgend jaar.”

Wuhan-virus: “We twijfelen nog over de naam van deze uitbreidingsset. Misschien wordt het Mutatis Mutandis, maar ook The Virus Strikes Back maakt een goede kans.”

Gaat het de mensen lukken om van jullie te winnen?

TVFKAC: “Gelukkig zijn er nog steeds hoge piefen in deze wereld die ons onderschatten. In Belarus zit een leider die denkt dat hij als kan bestrijden met vodka. De zielepoot.“

Covid-19: “Ene BoJo dacht dat wij wel weg zouden blijven van zijn eiland. Dat heeft ie geweten: ik heb persoonlijk hem en zijn hele staf bezocht. Met de groeten aan de Corona-prins van dat eiland bovendien.”

TVFKAC: “Zolang er nog leiders zijn wier IQ niet hoger is dan hun schoenmaat, gaan wij dit op onze slofjes redden.“


Hebben jullie nog een boodschap voor de wereld?

Corona: “Niet specifiek voor de hele wereld, maar ik heb me er altijd over verbaasd dat in sommige landen bij het proosten wordt geroepen: Gezondheid! Ik zou zeggen, weg met gezondheid! Ziek zijn is cool!”

Covid-19: “Mijn boodschap is: weg met het “nieuwe normaal”. Doe normaal, man! Ga gewoon weer handen schudden, zoenen en doe zoals je deed voordat je ons kende. Geef ons de kans de wereld verder te veroveren! We zijn nog lang niet bij iedereen langs geweest.”

TVFKAC: "Kappen met die lock downs. Gooi lekker je economie open en laat ons viral gaan. De Grote Leider van de USA heeft het goed begrepen: Economy first! Wat een loser dat hij de USA niet al met Pasen liet opengaan."

Wuhan-virus: "Wat is er spannender dan dierentuinvoer eten? Altijd maar kip, rund of varken. Een lekker stukje vleermuisbiefstuk of een hapje schubdierfilet is niet te versmaden. Verandering van spijs doet eten, maar dat moet die zogenaamde ontwikkelde wereld nog ontdekken. Eet meer exoot!

En nu moeten we wegwezen. De Arts komt eraan. Dat is die engerd die mij en mijn broertjes in een klap kan verdelgen op deze plek. Doei!"


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 21:20 
Rooster Booster

Berichten: 86
Woonplaats: amersfoort
zijn corona, covid en wuhan niet alle 3 hetzelfde virus?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 21:57 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Zie de eerdere prachtige column van Els, daarin is het uitgelegd. Anders begrijp je ook niet waar corwucov vandaan komt...

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2020, 14:01 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Antwerpen
Nice! Heel leuk gedaan, zo op elkaar inspelen vind ik zalig! Bedankt! :D

_________________
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 08:41 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Utrecht
Ja! Leuk geschreven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 08:45 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Cybsjan schreef:
Ja! Leuk geschreven.

Het is niet de bedoeling dat je draadjes gaat spammen om maar actief te kunnen zijn op De Markt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 09:02 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Sunnyfield schreef:
Cybsjan schreef:
Ja! Leuk geschreven.

Het is niet de bedoeling dat je draadjes gaat spammen om maar actief te kunnen zijn op De Markt!


Gefeliciteerd, Ik had nog niet mee gekregen dat jij bent toegetreden tot het moderatorenteam.

Alle begin is moeilijk, je ontwikkelt de komende tijd vast een beter maatgevoel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 11:55 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Een forum zijn we allemaal!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 11:58 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Over maatgevoel gesproken... iets met pot en ketel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 12:31 
7. Concordia Venus (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Sunnyfield schreef:
Een forum zijn we allemaal!


:thumbup: inderdaad, en je eerdere opmerking was m.i. terecht... hoewel het ook voordelen had, die spam, want daardoor zag ik nu een leuke column die ik eerder had gemist.. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 13:57 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Utrecht
Sunnyfield schreef:
Cybsjan schreef:
Ja! Leuk geschreven.

Het is niet de bedoeling dat je draadjes gaat spammen om maar actief te kunnen zijn op De Markt!

:thumbup: :thumbup: Staat genoteerd


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 14:34 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Cybsjan schreef:
Sunnyfield schreef:
Cybsjan schreef:
Ja! Leuk geschreven.

Het is niet de bedoeling dat je draadjes gaat spammen om maar actief te kunnen zijn op De Markt!

:thumbup: :thumbup: Staat genoteerd

Het was wat negatief geformuleerd door mij. Dus excuus daarvoor. Het was niet de bedoeling om mensen te triggeren. Ik ben OCD met necroposts! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 16:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Sunnyfield schreef:
Over maatgevoel gesproken... iets met pot en ketel!


Oeps, de tenen zijn zelfs te lang voor milde kritiek? Sterkte!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 16:33 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Erwin schreef:
Sunnyfield schreef:
Over maatgevoel gesproken... iets met pot en ketel!


Oeps, de tenen zijn zelfs te lang voor milde kritiek? Sterkte!


Laten we het hier bij houden mannen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hoor en wederhoor
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 17:26 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Utrecht
Sunnyfield schreef:
Cybsjan schreef:
Sunnyfield schreef:
Cybsjan schreef:
Ja! Leuk geschreven.

Het is niet de bedoeling dat je draadjes gaat spammen om maar actief te kunnen zijn op De Markt!

:thumbup: :thumbup: Staat genoteerd

Het was wat negatief geformuleerd door mij. Dus excuus daarvoor. Het was niet de bedoeling om mensen te triggeren. Ik ben OCD met necroposts! :D

30 april en 18 mei is toch nog niet een necropost? Das wel heul rap! Maar kwam wel lekker stug uit de hoek idd ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Hoor en wederhoor  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

#blijfinuwkot, #corona, De kolomnisten van de Lage Landen, column, covid-19, pandemic, pandemie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®