Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2020, 10:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
The Crew is fantastisch. Een waardige winnaar (mits het spel wint).


Jij hebt weinig woorden nodig om een verstandig verhaal neer te zetten. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2020, 10:52 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik weiger ook te zeggen dat de spoeling wat dun is als er een topspel zoals De Crew tussen staat.
De vergelijking met Wizard vind ik maar matig. Je moet ook wel gericht spelen naar de slagen die je moet halen, maar hier kies je niet zelf wat je moet bereiken. Bovendien hebben andere spelers ook een opdracht die je samen moet proberen uit te voeren.
De Crew mag van mij zeker bij Kennerspiel aangezien ik spelers die slechts zelden een kaartspel spelen niet zomaar dit spel in handen zal duwen.

Zonder de andere spellen gespeeld te hebben: als De Crew wint, zal ik dit een mooie keuze vinden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 00:23 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 10:50 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 13:41 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 14:13 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
finalstruggle schreef:
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kan dit louter bedrijfseconomisch bekijken. Ja, daar draait de wereld -deels- rond.
Ik vind het altijd positief dat spellen door een Nederlandse uitgave ook een breder publiek in onze contreien kunnen bereiken.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 14:16 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Bart schreef:
finalstruggle schreef:
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kan dit louter bedrijfseconomisch bekijken. Ja, daar draait de wereld -deels- rond.
Ik vind het altijd positief dat spellen door een Nederlandse uitgave ook een breder publiek in onze contreien kunnen bereiken.
Zeker, het is hun goed recht. Maar het begint een patroon te worden bij deze uitgever met een vervelende nasmaak.

Het lang van te voren interesse wekken dat ze iets gaan uitgeven en vervolgens hoor je er niets meer over. Fuseren met andere uitgevers en die dan ineens van de aardbodem verdwenen zijn of toch weer uit elkaar gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 14:58 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Vraag me altijd af waar mensen alle informatie vandaan halen.

Vind mijzelf mede als lid van dit forum toch bij de fanatiekelingen horen als het om bordspellen gaat.

Maar het lang van tevoren interesse wekken herken ik niet. Meestal lees ik hier als eerste net als nu met Nova Luna dat het wordt uitgegeven door een forumlid dat iets post.

Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

Daarnaast kun je volgens mij als uitgever niet zo snel schakelen dat als een spel wordt genomineerd voor een prijs je kort erop bekend maakt dat je het uit gaat geven.


Buiten bovenstaande: WGG en 999 zijn de bekendste partijen in Nederland. Geven ze ieder per jaar evenveel spellen uit of zitten hier grote verschillen in?

Heb namelijk het idee dat beide uitgevers ieder jaar meer spellen uitgeven dan in 2012 destijds. Dan is het ook logisch dat er een grotere kans is op een nominatie voor een spellenprijs.

Als ik met spellen uitgeven mijn geld moest verdienen zou ik ook kiezen om spellen uit te geven waar je het meeste commerciële succes te behalen. Dat is inherent aan ondernemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 15:50 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Edwin84 schreef:
Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

+1

Edwin84 schreef:
Als ik met spellen uitgeven mijn geld moest verdienen zou ik ook kiezen om spellen uit te geven waar je het meeste commerciële succes te behalen. Dat is inherent aan ondernemen.

Basisles economie, toch?

Niet de eerste keer dat dit op BSM wordt aangehaald. Mij maakt het niets uit dat spellenuitgevers veel spellen (tot eenvoudige massaproducten beschikbaar in de grote ketens) of ander speelgoed (puzzels, behendigheidsspellen, buitenspeelgoed, ...) in hun assortiment opnemen. Ik bepaal toch zelf wat mij interesseert? En ik koop vervolgens wat in mijn spellenbubbel hopelijk goed onthaald wordt. Trouwens, een aantal spellen die mijn vrienden keigoed vinden, kan ik niet smaken, en vice-versa. Niet iedereen hoeft mijn muzieksmaak goed te vinden. Of naar dezelfde films en series te kijken. Of met hetzelfde type wagen te rijden. Of, gekleed in hetzelfde uniform rond te lopen. De wereld -voor en na corona- is zoveel mooier door verdraagzaamheid en diversiteit.

Voor alle duidelijkheid: net zozeer staat het iedereen vrij om een spel in de eigen of een andere taal te kopen. Om voor een aankoop binnen te stappen in de lokale winkel of te surfen in de internationale webshop. Maar we moeten ons er wel van bewust zijn dat op termijn deze keuzes zeker ook economische gevolgen zullen hebben. Mogelijk versneld én versterkt door corona.

Als een divers assortiment kan helpen om expertspellen en spellen met een lage oplage uit te geven op de al bij al toch beperkte Nederlandstalige markt, dan ben ik daar enorm blij om.

Deze economische redenering gaat trouwens ook dikwijls op voor internationale uitgevers, hoewel zij grotere oplages aankunnen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 16:35 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Edwin84 schreef:
Vraag me altijd af waar mensen alle informatie vandaan halen.

Vind mijzelf mede als lid van dit forum toch bij de fanatiekelingen horen als het om bordspellen gaat.

Maar het lang van tevoren interesse wekken herken ik niet. Meestal lees ik hier als eerste net als nu met Nova Luna dat het wordt uitgegeven door een forumlid dat iets post.

Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

Het stond reeds op een pagina van een winkel. Zelfs ik wist het daarvoor niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 16:56 
Sojaboon

Berichten: 26
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.

Fijn, ik kon het online niet meteen vinden. Ik geef de voorkeur aan een Nederlandse uitgave, ook als het spel taalonafhankelijk is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 10:39 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
SvAtje schreef:
In de categorie Kinderspiel des Jahres 202 zijn de volgende spellen genomineerd:
  • Foto Fish (designer Michael Kallauch, uitgever Logis)
  • Speedy Roll (designer Urtis Sulinskas, uitgevers Piatnik, Lifestyle Boardgames)
  • Wir sind die Roboter (designer Reinhard Staupe, uitgever NSV)

De winnaar van Kinderspiel des Jahres wordt op 15 juni 2020 bekend gemaakt. Op 20 juli 2020 volgt de bekendmaking van zowel de Spiel des Jahres en Kennerspiel des Jahres.

Kleine aanvulling hierop: White Goblin Games heeft “Wir sind die Roboter” in het Nederlands uitgegeven onder de naam: Robbie Robot . In onze spellendatabase hier te vinden: spellen/detail/robbie-robot_2752.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 16:35 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Jerome schreef:
The Crew is fantastisch. Een waardige winnaar (mits het spel wint).

:clap:


Ik sluit mij hier volledig bij aan. Inmiddels 20x gespeeld en wat een verslavend spel is dit. Je wilt telkens met je crew de missie halen en verder komen.

Van mij mag dit spel het gaan winnen! Ook de Nederlandse spellen prijs later dit jaar mag van mij de Crew gaan winnen. In 2020 is er voor mij nog niet iets beters op de Nederlandse markt uitgekomen tot nu toe namelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 16:58 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Leuk kaartspel inderdaad, maar ik zou het een beetje armoedig vinden als dat het beste spel van 2020 zou blijken te zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020, 17:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
WTULTC schreef:
Jerome schreef:
The Crew is fantastisch. Een waardige winnaar (mits het spel wint).

:clap:


Ik sluit mij hier volledig bij aan. Inmiddels 20x gespeeld en wat een verslavend spel is dit. Je wilt telkens met je crew de missie halen en verder komen.

Van mij mag dit spel het gaan winnen! Ook de Nederlandse spellen prijs later dit jaar mag van mij de Crew gaan winnen. In 2020 is er voor mij nog niet iets beters op de Nederlandse markt uitgekomen tot nu toe namelijk.

En hier nog zo’n enthousiasteling! We spelen al bijna 2 weken elke avond een paar potjes. Nu met 3 spelers (wat volgens mij aanzienlijk makkelijker is dan met 4) in 66 pogingen de 50 missies gehaald. We zijn nu opnieuw gestart met de uitdagendere variant, waarin je met 3 van de 4 kleuren speelt. Dit komt theoretisch gezien een stuk dichter bij het 4 spelerspel. Ben thuis nou eenmaal niet met 4 spelers helaas :p, maar na corona gaat dat er elders zeker van komen! Wat mij betreft zeker een winnaar voor deze spellenprijs :thumbup:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties Spiel des Jahres 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Carlo Burelli, Christian Stöhr, Corné van Moorsel, Daniela Stöhr, De Crew, Der Kartograph, Die Crew, Edition Spielewiese, Foto Fish, HeidelBÄR Games, Hjalmar Hach, Horrible Guild, Jordy Ardan, Kennerspiel des Jahres 2020, Kinderspiel des Jahres 2020, Kosmos, Lifestyle Boardgames, Logis, Lorenzo Silva, Michael Kallauch, My City, NSV, Nova Luna, PD Verlag, Pegasus Spiele, Piatnik, Pictures, Reinhard Staupe, Reinier Knizia, Robbie Robot, Speedy Roll, Spiel des Jahres 2020, The Kings Dilemma, Thomas Singh, Thunderworks Games, Urtis Sulinskas, Uwe Rosenberg, White Goblin Games, Wir sind die Roboter, nominaties, spellenprijs, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®