Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelletjes vanaf 2 jaar
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 12:52 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
De meeste haba spellen hier in huis zijn vanaf 3 jaar.
Dus ik wil wat kopen uit de reeks van mijn eerste spellen.
Maar de ratings op bga zijn super laag. Iemand nog tips/aanraders?

We hebben nu berenhonger en een memory.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 13:57 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Haba hebben we pas ontdekt toen onze kinderen er te groot voor waren. Bij een geboorte geven we dikwijls 'Eerste Boomgaard' cadeau. 'Dier op dier' is ook een Haba-klassieker. Ik veronderstel dat de versie in deze reeks voor peuters eveneens een goede keuze is: 'Mijn eerste spellen: Dier op dier'.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 15:01 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Wij gaan vrienden een spel waarbij een poes volgens mij speelgoed moest opruimen in een kast van Haba. Het kindje was er heel erg blij mee.

Vond zelf die van een dier in bad ook leuk eruit zien met fiches die bellen zeepsop voorstellen.


Mijn zoontje is zelf is net iets te jong nog. Vanaf 1 jaar speelden we Woezel en Pip verstoppertje. Deze heb je ook in Nijntje en Bumba variant. Bevalt goed.

Nu gaan we proberen met memory.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 15:33 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
aicirtap schreef:
De meeste haba spellen hier in huis zijn vanaf 3 jaar.
Dus ik wil wat kopen uit de reeks van mijn eerste spellen.
Maar de ratings op bga zijn super laag. Iemand nog tips/aanraders?

We hebben nu berenhonger en een memory.


de ratings zijn laag omdat volwassenen de kinderspellen beoordelen. Ek vaak is het voor volwassenen helemaal niet speltechnisch of wat dan ook interessant. Maar omdat je kind het leuk vind vind jij het leuk. Maar dan krijgt het dus wel een laag cijfer.

Volgens mij heb je meer dan genoeg in huis, je hoeft niet per se die leeftijden aan te houden. Speel er wat mee, doe er een speelelement in. Het hoeft niet allemaal zo strikt volgens de regels.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 16:40 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: deurne nl
Bijna alle spellen zullen vanaf 3 jaar zijn vanwege de kleine onderdelen die kinderen in hun mond kunnen steken. Dat is vaak niet vanwege de moeilijkheid.

Uiteraard is het ene kind het andere niet en is het vooral kijken naar je eigen kind om te kijken wat passend is. Uiteraard kun je als je samen speelt best wel een spel spelen met een hogere leeftijdsaanduiding. Vaak is het een kwestie van de regels aanpassen aan de mogelijkheden van het kind.

Mijn kinderen zijn inmiddels zo oud dat we serieus spellen kunnen spelen, maar op mijn werk in de gehandicaptenzorg ben ik inmiddels zeer geoefend in het aanpassen van spelregels.
Van heel simpel (om en om dobbelstenen werpen, en de plaatjes bewonderen met rory's story dice (die ook in een extra grote versie bestaat))
tot iets moeilijker (met vallende aapjes en in plaats van de minste aapjes de meeste aapjes verzamelen en de dobbelsteen weglaten.)

En wat voor mijn cliënten over het algemeen geldt, geldt vaak ook voor alle kinderen, als je er zelf veel plezier aan beleeft en dat uitstraalt gaat je medespeler mee in je enthousiasme. En ieder opstapje naar iets moeilijker begint bij het plezier.
Al bied dat geen garantie, mijn kinderen vinden het echt niet altijd leuk om een spelletje te spelen, maarja dat zijn pubers, en gelukkig hebben we voor allebei spellen gevonden die ik ook leuk vind en zij met veel plezier spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 22:04 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Uno Junior ging hier vanaf 2 jaar al heel goed. Nu is mijn dochter 4 en spelen we vooral Leo moet naar de kapper (wat een hele leuke combinatie is van een kaartspelletje, memory én ze leren klokkijken).
Bij SmartGames hebben ze ook leuke en mooie educatieve spellen, ook vanaf 2 jaar al.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 23:09 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Wij hebbenm van haba het visspelletje, mijn Dochter van 2 vond het wel een leuke activiteit, en de spelvorm is ook wel aardig, maar ze was er snel op uitgekeken (afrader wat mij betreft dus).
Ik speel nu vaak MaNiKi Met haar. https://boardgamegeek.com/boardgame/5478/crazy-circus
Ze vindt het ontzettend leuk om de kaartjes na te maken met de beesten. Verder hebben we een soort racespelletje met dieren en kleuren (dobbelsteen gooien, op je beurt wachten).

Tot slot is er nog https://boardgamegeek.com/boardgame/22259/kroko-loko Is met twee nog niet helemaal te spelen met het afpakken denk ik, maar als basis heel goed te spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 23:51 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Carcassonne Junior is echt tof gedaan. Aanrader.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 09:16 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
predator schreef:
Carcassonne Junior is echt tof gedaan. Aanrader.

Ik kan fout zijn, maar Carcassonne Junior lijkt me niet direct het spel voor een tweejarige, zelfs niet met aanpassingen. Wel een aanrader voor iets oudere kinderen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 14:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Carcassonne Junior is echt NIET voor 2 jaar.. Werd hier van 3,5-6 gespeeld. Toen was het voor de oudste STOM en wilde het jonge zusje het opeens ook niet meer spelen.

Wat het hier goed deed was eerste boomgaardje die is echt veel gespeeld tussen de 2-4 jaar. Dier op dier (de normale versie) vooral als speelgoed gebruikt tot een jaar of 4/5.
Vis spelletjes, Haba wij hadden er 1 van Djeco is op die leeftijd ook echt de moeite.

De ratings, tja... BGG heeft al problemen met wat lichtere spellen tov. zwaardere. Maar kinder spellen met meer dan 100 ratings en boven de 5 zitten dus gewoon goed in elkaar.

probeer kenissen vooral MONOPOLY (kinder versies... hier Cars) niet te laten kopen... levert frustraties op.. en DUURT dan al lang.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 10:49 
Jakkiebak!

Berichten: 55
Woonplaats: Tielt (BE)
Het populairste spel hier is Concept Kids.
Onze kindjes zijn wel heel erg geïnteresseerd in dieren. Je kan als ouder ook helpen en veel tips geven.
https://boardgamegeek.com/boardgame/247 ... ds-animals

UNO junior is ook erg populair.
Je laat her kindje de kaarten open op tafel liggen en kunt zo in het begin helpen.

Eerste boomgaard van Haba werd hier ook vaak gespeeld. Al moet het kindje hier zo goed als niks beslissen. Gewoon dobbelen en fruit nemen.
spellen/detail/eerste-boomgaard_1425.html

Ook het Haba vis spel, dat eerder al werd genoemd, deed het hier goed.
https://boardgamegeek.com/boardgame/132 ... ishy-fishy

Time's up kids doen ze ook erg graag. De ronde met het uitbeelden is wel nog wat te moeilijk. Hier spelen we in 2 ronden. De eerste ronde legt mama of papa de woorden uit en moeten de kinderen raden. De tweede ronde spelen we met dezelfde kaarten en mogen de kindjes de woorden uitleggen.
https://boardgamegeek.com/boardgame/174219/times-kids


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 11:15 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Els & Ralda (hier nog voormalig moderator geweest) hebben een blog over alle kinderspellen dat zij spelen (en dat zijn er nogal wat :wink: )

http://www.junior.spellenmolen.be/

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020, 11:22 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
dirk schreef:
Els & Ralda (hier nog voormalig moderator geweest) hebben een blog over alle kinderspellen dat zij spelen (en dat zijn er nogal wat :wink: )

http://www.junior.spellenmolen.be/


Leuke site, Dirk. Per leeftijdscategorie een pagina, met veel leuke informatie over allerlei spelletjes... Als mijn kinderen nog zo jong waren geweest, was ik hier zeker vaak terecht gekomen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 08:04 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Bedankt voor de tip; ik heb Eerste Boomgaard tweedehands op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje. Nu aftellen tot de tweede verjaardag van mijn zoontje... :)

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 09:33 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Is dat beetje te doen? Heb normaal niks tegen 2ehands maar dit soort spellen is vaak veel karton. Kinderen van deze leeftijd stoppen alles in hun mond.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Spelletjes vanaf 2 jaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

+2, Haba, kinderspellen, peuters



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®