Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw bij Jumbo
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 15:15 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk

Koninklijke Jumbo publiceert de laatste jaren wat meer familiespellen die niet horen bij de Stratego, Mens erger je niet of ander klassieke lijnen. Zo konden we de voorbije jaren genieten van het vermakelijke Overbooked en het wat venijnige legspel Forbidden City.
Dit jaar komt Jumbo met drie kleine spellen die vallen binnen de hippe Roll&Write-trend.


In Animal Rescue worden alle spelers dierenverzorgers in een dierenasiel. Elke dag worden er weer dieren binnengebracht. De spelers vullen de hokken zo goed mogelijk, zodat er ook dierenjongen geboren kunnen worden.
De spelregels vermelden ook een solovariant.

Animal Rescue is ontworpen door Daryl Chow.
  • Spelers: 1 tot 5
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 20 minuten


Bresk! is een woordspel in de stijl van een kruiswoordraadsel. De spelers dobbelen met een dobbelsteen. Is het resultaat 0, dan is de beurt meteen voorbij. Bij een 1, 2 of 3, dan mag je actieve speler 1, 2 of 3 letters opsommen (of een spatie). Wordt er Bresk! gedobbeld, moet de alfabet-dobbelsteen gerold worden. De letter die dan tevoorschijn komt, kan roet in het eten gooien.

Bresk! is een ontwerp van Frans en Milan De Boevere.
  • Spelers: 2 tot 5
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 25 minuten


Ramen is een Japanse noedelsoep. Het Japans restaurant Ramen Ink lokt veel gasten, maar die zijn kieskeurig. De spelers proberen als souschef van deze zaak om de gasten zo goed mogelijk te bedienen. Teken de juiste soepkommen op jouw scorevel en zorg voor de juiste toppings...
Daryl Chow is eveneens auteur van Ramen Ink.
  • Spelers: 2 tot 5
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 20 minuten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw bij Jumbo
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 15:22 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Van het laatste spel krijg ik in ieder geval wel zin in ramen. Dat helaas erg moeilijk te verkrijgen is in de regio waar ik woon ondanks dat er 2 sushirestaurants zitten en een daarvan zelfs doodleuk groot ramen op zijn raam heeft geplakt. Ik ben daar serieus een keer binnen gelopen (wetende dat ze het niet verkochten) en heb om ramen gevraagd. Zeggen ze, dat hebben we niet. Ik gelijk: Waarom noem je dan ramen op een van ramen (leuke woordspeling... haha)? Tsja, dat wist ie ook niet...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Nieuw bij Jumbo
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 19:36 
2. Concordia (2013)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik ben blij dat Jumbo deze sprong gemaakt heeft.

Ik heb intussen Forbidden City, How To Rob A Bank, Okovango en Isidore van Jumbo Strategy Games gespeeld. De laatsgenoemde vond ik flauw en kinderlijk, maar de andere 3 zijn prima spellen die zeker hun plaats verdienen tussen de familiespellen van de andere gekende uitgevers.

Ik ben dan ook benieuwd naar de nieuwtjes in deze lijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuw bij Jumbo  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

2020, Animal Rescue, Bresk, Jumbo, Ramen Ink, nieuws



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®