Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 17:34 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 4
Woonplaats: Destelbergen
Door vrienden zijn mijn vrouw en ik een tijdje geleden in de bordspellen gerold, en man, man, man, wat een wereld is er open gegaan voor ons :)

Ondertussen hebben we zelf ook al redelijke collectie aangelegd en het werd moeilijk om overzicht te houden. Aangezien ik als beroep een app-ontwikkelaar ben, leek de oplossing eenvoudig: Een app schrijven die alle info van BoardGameGeek gebruikt, daar nog zaken bijlegt en dit dan toont op een eenvoudige manier. Hier is 'My Board Game Collection' uitgekomen.

Ondertussen heeft deze al heel veel extra's bijgekregen, ook door voorstellen van gebruikers: Zaken zoals een Google search starten vanuit het bordspel, of afbeeldingen opzoeken, prijzen, reddit topics vinden, melodice doorzoeken en veel, veel meer.

Je kan de gegevens aanpassen en eigen gegevens toevoegen zoals aankoop datum, videos (Ik steek bij elk bordspel van me een video van Nox :)), media, urls (bv naar de handleiding, of officiële pagina). Je kan een hele hoop filters toepassen op je lijst, en ook de online database doorzoeken adhv allerlei filters, of gewoon een van de voorgedefinieerde lijsten bekijken en op die manier nieuwe spellen ontdekken.

Je kan ook op een eenvoudige manier je play sessies tracken en een aantal tools zijn ook toegevoegd (dobbelsteen roller, resource/health tracker)
De app bevat de vertaling in het nederlands en een optie om vertaalde teksten te verkrijgen (het was voor mij belangrijk dat mijn kinderen de app ook konden gebruiken :))

Meer info: https://www.tuyware.com/#my-board-game-collection

Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... collection
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/my-boar ... 1453019253
Windows 10: https://www.microsoft.com/en-us/p/my-bo ... 59mljhc849

Ik ben eeeeeeenorm benieuwd wat jullie ervan denken

EDIT: Even erbij vermelden dat iOS & Android al een grote update gekregen hebben, waar de windows versie deze nog moet krijgen. Ik ben hiermee bezig en deze update zal binnenkort gereleased worden.

Een paar screenshots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Tuy op ma 29 jun 2020, 10:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 22:19 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Hey,

Dit ziet er heel knap uit. Ik ga het eens bekijken.

Nu gebruik ik (net als ik vemoed velen met mij) al jarenlang tevreden de app BGStats. Heel fijn voor het loggen van plays, en sinds kort ook met collectie synchronisatie.

Kun je beschrijven waarom je jou app hebt gemaakt naast de al bestaande? Wat miste je? En wat voegt deze dus toe?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 08:53 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 4
Woonplaats: Destelbergen
Ik wist van BGStats, maar het is een betalende app zonder enige vorm van mogelijkheid om te proberen zonder betalen. Alsook geeft de app de indruk in zijn screenshots voornamelijk gericht te zijn op play tracking.

Ik begrijp dat BGStats enkel betalende gebruikers wil. Ik zit al jaren in app ontwikkeling en het valt op dat betalende gebruikers hogere scores en veel minder giftige comments geven. De incentive is er dus zeker, maar ik ben meer van het principe: Je kan de app volledig gratis gebruiken en enkel als je er in gelooft en voor kiest om te steunen, dan kan je een upgrade kopen die een paar premium features vrijmaakt & ads zal verwijderen. Ik ben zelfs nog verder gegaan (eerste app van me waarin ik dit doe, ben zeer benieuwd naar het resultaat hiervan :)) en heb er zelfs een manier ingestoken dat je de ads kan verwijderen en premium features kan gebruiken op een gratische manier.

Alhoewel ik ook play tracking wil, en dit momenteel in zijn basis vorm ook in My Board Game Collection zit, is mijn insteek is anders:
Ik wil een overzicht van mijn collectie op een heel eenvoudige manier. Ik wil ook allerlei extra's kunnen toevoegen: een how to play video, een handleiding van het spel, de originele kickstarter pagina, wanneer heb ik het gekocht. Ik wil commentaren op BGG kunnen lezen en zien welke reddit posts/comments er geweest zijn.

Ik wil ermee nieuwe games kunnen ontdekken, of rap kunnen zien (adhv. barcode scanning) over wat een game gaat, wat zijn complexiteit is als ik de winkel sta. Ik koop mijn spellen niet alleen gericht, maar ontdek ook graag nieuwe zaken als ze om een of andere reden mijn aandacht trekken (in de app, maar ook in de winkel door bv een sale, of een doos die aanspreekt).

Ik wil ook dat mijn kinderen de app kunnen gebruiken om te bepalen wat ze onderling gaan spelen en ook om met hun vrienden te kunnen bekijken wat ze gaan spelen. Ik wil dat ook mijn vrouw en ik de app kunnen gebruiken om samen met onze vrienden, of met ons gezin te bepalen wat we gaan spelen. Dit kan dan adhv de benodige speeltijd, aantal spelers, coöperatief of niet, recent, of eventueel adhv specifieke eigenschappen van een spel.

De bedoeling is ook dat er gaande weg 'tools' inkomen. Op dit moment zit er een dobbelsteenroller in (met verschillende types), wat veel meer is dan enkel een willekeurig nummertje genereren. De code erachter zal een 'echte' dobbelsteen nabootsen waar je echt evenveel kans hebt op elke uitkomst.
Naar aanleiding van Star Realms (Het bijhouden van levens in Star Realms is verschrikkelijk :)) heb ik ook een resource/health point tracker erin gestoken waar je de resources kan bijhouden voor iedereen in het spel. En ik ben hier veel verder gegaan dan enkel de noden voor Star Realms.

Oorspronkelijk was er ook cloud sync voor de collectie (ook hier weer het gezin als basis gedachte), maar ik heb dit eruit gehaald doordat de library die ik gebruikte enorme steken liet vallen waar ik niet van op de hoogte was in het begin (nochtans een library van Microsoft ...). Ondertussen ben ik bezig dit stuk zelf te schrijven.

Ook heel belangrijk voor mij was de vertaalbaarheid. De app is beschikbaar in een aantal talen (oa het nederlands :)), maar de data is natuurlijk nog steeds in het Engels. Aangezien ik wou dat iedereen in mijn gezin dit kon gebruiken en niet iedereen van mijn kinderen het Engels al goed machtig zijn, heb ik er een vertaal optie ingestoken. Eender welke tekst kan met een klik op de knop vertaalt worden.

Dit zijn mijn nodig opgelijst en ik besef dat ik hier waarschijnlijk niet uniek in ben, vandaar dat het een app is die op de store gekomen is. Ik lees & luister ook enorm naar feedback. Ik geloof ook enorm in samenwerking tussen gebruiker & ontwikkelaar. Onlangs vroeg een gebruiker naar Melodice (https://melodice.org/), en of ik het in de app kon steken. Ik had nog niet gehoord van die website, maar was onder de indruk, dus ik heb de developer gecontacteerd en we hebben een overeenkomst. 2 dagen later was er een update van de app waar je met een klik op de knop de melodice pagina kan opvragen. Ik ga nu niet zeggen dat dit voor elke request zo is, maar hij is niet uniek :)

Ik ben waarschijnlijk nog 101 dingen vergeten zeggen, maar ik denk dat mijn tekst al lang genoeg is om een eerste beeld te geven. Als je vragen hebt, stel ze maar. Als je feedback hebt over de app: heel graag :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 12:03 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Ik heb de app ondertussen gebruikt en ik denk dat deze zeker een plekje verdiend op mijn apparaat.

Ik vind de manier waarop games worden weergegeven (visuele stijl) en de linkjes op die pagina ongelooflijk handig! (melodice, dank!).
Qua play tracking en play stats is het lastig BGstats te evenaren denk ik, maar jouw app kan hiernaast veel toevoegen. Ik vond de counters ook heel handig.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 13:03 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ziet er fraai uit.
Ik heb echter een probleem met “My Games”
Als ik filter op owned: prima, al mijn spellen zijn te zien.
Maar als ik filter op played dan krijg ik maar 10 spellen te zien waaronder een aantal die ik al niet meer in bezit heb en een aantal die ik in de vorige eeuw heb gespeeld, toen er nog geen BGG bestond :crazy:

Leuk dat ik snel mijn Wishlist kan bekijken voor als ik in een winkel sta :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 13:13 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
roubosga schreef:
Ziet er fraai uit.
Ik heb echter een probleem met “My Games”
Als ik filter op owned: prima, al mijn spellen zijn te zien.
Maar als ik filter op played dan krijg ik maar 10 spellen te zien waaronder een aantal die ik al niet meer in bezit heb en een aantal die ik in de vorige eeuw heb gespeeld, toen er nog geen BGG bestond :crazy:

Leuk dat ik snel mijn Wishlist kan bekijken voor als ik in een winkel sta :thumbup:

Update: het blijken 10 spellen te zijn die previously owned zijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 14:04 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
roubosga schreef:
roubosga schreef:
Ziet er fraai uit.
Ik heb echter een probleem met “My Games”
Als ik filter op owned: prima, al mijn spellen zijn te zien.
Maar als ik filter op played dan krijg ik maar 10 spellen te zien waaronder een aantal die ik al niet meer in bezit heb en een aantal die ik in de vorige eeuw heb gespeeld, toen er nog geen BGG bestond :crazy:

Leuk dat ik snel mijn Wishlist kan bekijken voor als ik in een winkel sta :thumbup:

Update: het blijken 10 spellen te zijn die previously owned zijn

Het kopje `played` toont volgens mij spellen die je wel hebt gespeeld, maar niet in je `owned` collectie zitten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 14:08 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 4
Woonplaats: Destelbergen
De collectie 'Played' is hoe je het zelf invult. De app gebruikt die voor het importeren van BGG, maar het is natuurlijk een benadering. Het matched niet 100%.

Je kan eenvoudig spellen verwijderen (delete knop), of verhangen van collectie op hun editeer scherm.

Je kan ook collecties bijmaken, of wijzigen op de meest rechtse tab (More / Meer), bij 'Collections' (Collecties). Je kan op een collectie ook ingeven met welke kleur hij een spel moet markeren in de zoek resultaten als het in deze collectie zit.

@pieter.schutz, bedankt voor de lovende woorden. De insteek van beide apps is anders, vandaar dat ik ook wel denk dat ze een plek naast elkaar op ieders telefoon verdienen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021, 07:32 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 4
Woonplaats: Destelbergen
Er is ondertussen een v2.0 gereleased die een enorme hoop vernieuwingen & aanpassingen heeft met als uitblinker de cloud synchronisatie & de bijhorende website die u toelaat om jouw collectie te delen met anderen.

Deze versie is voor alle platformen vrijgegeven: Android, iOS, Windows 10 en laat dus toe om eenzelfde collectie te bewerken op eender welk platform. Je zou dus 'how to play' of links naar handleidingen kunnen toevoegen op jouw windows computer om dan de data te raadplegen op jouw android of iOS toestel.

Voorbeeld van de website (mijn collectie :)): https://www.myboardgamecollection.net/p/tuy
Voor zij die graag release noties lezen: https://www.reddit.com/r/tuyware/commen ... eta_cloud/ :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - [iOS / Android / Window] My Board Game Collection  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®