Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 11:02 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Erwin schreef:
Bart schreef:
Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?


Ik mag het hopen. Dit zou naar mijn mening de enige zinvolle toevoeging zijn. De Spellenprijs is er wat mij betreft grotendeels voor het grote publiek. Spelers boven het niveau "familie plus" zitten niet op een prijs te wachten. Families zou je een mooi keurmerk/handvat bieden met een kinderprijs.


Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 14:52 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Rhenen
Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:

"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."

Ook in de illustratie zie je de kleuren van de Nederlandse vlag terug.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 18:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Pinson schreef:
Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:

"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."

Ook in de illustratie zie je de kleuren van de Nederlandse vlag terug.


Ik vermoed dat ze met deze passage vooral doelen op Nederlandstalige licentietitels. Er zijn niet genoeg spellen met Nederlandse wortels om een categorie te dragen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 18:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Piet schreef:
Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.


Daarvoor moet je vooral niet naar ons eigen kringetje kijken. Ik ben niet actief met kinderspellen, heb dus geen zicht op potentieel, maar verwacht dat er veel expertise is op het gebied van spelen, opvoeden, leren en ontwikkelen enzovoort. Volgens mij moet je kinderspellen vooral ook met een andere deskundige bril op bekijken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 18:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 19:16 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Erwin schreef:
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.

Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 14:11 
Joker

Berichten: 9
Woonplaats: Eindhoven
hermanroozen schreef:
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?


Ha!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 17:40 
Meeple

Berichten: 14
Met het veel diversere aanbod aan spellen is het niet gek dat er een extra categorie bij komt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2020, 12:18 
Meeple

Berichten: 14
Nieuwe categorie is de 'kenners-prijs'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 09 aug 2020, 08:20 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
mi_de schreef:
hermanroozen schreef:
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?


Ha!
Dit kan ik vanaf nu dus niet meer nĂ­et zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 aug 2020, 09:09 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Pura Vida schreef:
Erwin schreef:
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.

Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.
Veel in die categorie is gewoon memory, kwartet, zwarte pieten of ganzenbord maar dan met een kinderserie sausje erover.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nederlandse Spellenprijs prikkelt  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

NSP, Nederlandse Spellenprijs, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®