Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 09:54 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Eind juli verscheen bij 999 Games Dominion: Menagerie, de 13de uitbreiding reeds voor het populaire deckbuildingsspel. Vanaf het einde van de vijftiende eeuw was het gebruikelijk dat rijke vorsten pronkten met een dierenverzameling van bijzondere wilde en exotische dieren. Spelers trachten met deze uitbreiding de meest indrukwekkende menagerie aan hun koninkrijk toe te voegen.


Dominion: Menagerie bevat 400 kaarten, waaronder 30 nieuwe koninkrijkkaarten met dieren, 40 landschapskaarten, 20 wegkaarten, 20 gebeurteniskaarten en 5 reactiekaarten. Uiteraard geven al deze nieuwe kaarten veel nieuwe mogelijkheden. Met de paardenkaarten kan je het trekken van kaarten uitstellen tot een later moment. Iedere speler krijgt een verbanningsbord waarop hij kaarten tijdelijk kan wegzetten om deze later in het spel terug te halen. Er zijn 'wegkaarten' waarmee acties een ander optie krijgen. En de gebeurteniskaarten –geïntroduceerd in de eerdere uitbreidingen Avonturen en Keizerrijken- keren terug. In de aankoopfase kan je opteren om, in de plaats van een aankoop, de gebeurtenis te activeren.

Voor het spelen van deze uitbreiding heb je het basisspel Dominion nodig. Dominion: Menagerie kan verder gecombineerd worden met andere Dominion-uitbreidingen. Dominion: Menagerie werd -zoals ieder spel uit deze serie- ontworpen door Donald X. Vaccarino. De illustraties werden getekend door Marcel-André Casasola Merkle en Elisa Cella.

Dominion: Menagerie (2020)
  • spelers: 2 tot 4 spelers
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • speelduur: +- 30 minuten

Webstek uitgever:

Aanvullende informatie:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 10:03 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik vraag mij af wanneer de laatste uitbreiding zal verschijnen van Dominion, want voor mijn gevoel zijn ze het aardig aan het uitmelken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 16:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Ik vraag mij af wanneer de laatste uitbreiding zal verschijnen van Dominion, want voor mijn gevoel zijn ze het aardig aan het uitmelken.


Zitten er geiten of koeien in deze set? Zo ja, heb je groot gelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 16:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
WTULTC schreef:
Ik vraag mij af wanneer de laatste uitbreiding zal verschijnen van Dominion, want voor mijn gevoel zijn ze het aardig aan het uitmelken.
Is dat erg dan? Heb er nooit problemen mee als er vraag voor is. Zolang mensen Dominion blijven spelen is meer keuze toch beter?

Heb alleen problemen als een bedrijf de prijs kunstmatig opdringt voor producten die je steeds bij vervanging nodig hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 16:46 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
WTULTC schreef:
Ik vraag mij af wanneer de laatste uitbreiding zal verschijnen van Dominion, want voor mijn gevoel zijn ze het aardig aan het uitmelken.


Dat is al jaren het geval toch? En niets mis mee. Er zal een markt voor zijn anders zouden ze snel genoeg stoppen met nieuwe uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Dominion verzamelt dieren  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

+12, 2020, 999 Games, Dominion:Menagerie, Donald X. Vaccarino, Elisa Cella, Marcel-André Casasola Merkle



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®