Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020, 15:58 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Corona heeft de spellenliefhebber heel wat leed bezorgd. Spelen met vrienden en collega's was gedurende een lange tijd niet mogelijk en zelfs nu is het nog niet evident om weer met iemand van buiten je gezinsbubbel te spelen.

"Nood maakt vindingrijk" zegt men. En dat klopt. Dank zij Corona heb ik BoardGameArena leren kennen. Dit is een website waar je online bordspellen kan spelen met vrienden of zelfs met wildvreemden. Bovendien is het helemaal gratis. Je kan ook betalend lid worden en dan heb je een aantal extra mogelijkheden zoals het kunnen opstarten van bepaalde voorbehouden spellen of het activeren van voice en/of video chat gedurende het spel. Je kan er ook groepen aanmaken.

Ik heb op BGA intussen een groep aangemaakt met een aantal collega's en ben ook nog lid van van een vriendengroep en van een spellenclub.

Ik heb nu ook een groep "BordSpelMania Fans" aangemaakt. Indien je geïnteresseerd bent er bij te komen kan je dit aanvragen via BGA. Het voordeel van zo'n groep is dat je via de instellingen er voor kan kiezen enkel met leden van een groep te spelen, waardoor je bijv. zeker bent dat je bekenden of met Nederlandstaligen speelt.

Zelf speel ik nu al enkele maanden en ben heel positief over de mogelijkheden. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een echt spel aan tafel maar dank zij de chat functie heb ik er toch al heel wat leuke avonden opzitten.

Als je het nog niet kent, probeer het dan zeker eens uit. En als je het wel kent, wat zijn dan je ervaringen?

Tot binnenkort op BGA?

https://boardgamearena.com/welcome

https://boardgamearena.com/group?id=6888453

PS Zelf ben ik actief op BGA als "EriBus". Wat is jullie BGA naam?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020, 18:40 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ik ken BGA al wat langer, speelde er regelmatig in 2013/2014. Daarna lange tijd niet meer gespeeld, maar na de lock down deze weer afgestoft en velen met mij, het was er op piekmomenten enorm druk. Met een betaalde account heb je altijd toegang, dus ook maar gedaan, want je wilt natuurlijk niet je bordspellenavond laten verpesten door een overbelaste server. Dankzij veel betalende spelers hebben ze de servercapaciteit flink kunnen opkrikken en veel extra spellen kunnen toevoegen.

Ben erg tevreden over de grote aantallen spellen en de interface. Het is erg makkelijk om mee te doen aan spellen en groepen aan te maken en met je eigen groep spellen te spelen. Bovendien staan er bij de spellen ook handige filmpjes om de spellen te leren kennen en je kunt zelfs meekijken met anderen die aan het spelen zijn. Je kunt bovendien kiezen voor turn based en real time, hoeveel tijd spelers hebben voor hun beurten en eventueel een trainingsmodus (zonder straf als je een spel niet afmaakt of te lang nadenkt). Er zijn toernooien (voor de liefhebbers) en er is een chatfunctionaliteit. Ik kan BGA van harte aanbevelen.

Inmiddels komt onze groep weer bij elkaar en staat BGA weer op een laag pitje tot de tweede golf.

Mocht iemand mij willen toevoegen, mijn user id is, net als hier en op BGG, DeKerstman.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - (BGA) BoardGameArena - Een leuke Corona ontdekking  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

https://boardgamearena.com/group?id=6888453



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®