Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6185 berichten | Pagina 389 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 388, 389, 390 ... 413  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2020, 21:04 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
tiny epic dinosaurs is binnengekomen van kickstarter. ben benieuwd!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 22:40 

Berichten: 6
Woonplaats: Westland
De nieuwste aanwinsten zijn:

- Gloomhaven
- Patchwork

Ja we houden van variatie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 10:33 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gamecat schreef:
De nieuwste aanwinsten zijn:

- Gloomhaven
- Patchwork

Ja we houden van variatie.

Dat is nogal uiteenlopend! (Maar het zijn daardoor niet minder goede spellen, uitstekende keuzes zelfs!)

Over Gloomhaven gesproken, na onze wekelijkse sessie stond er voor mij thuis nog een pakketje te wachten: Too Many Bones plus wat uitbreidingen. Time to dive in!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 12:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
Kickstarter:
Britannia: Classic and Duel Edition. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 14:34 
7. Sleeping Gods (2021)

Berichten: 73
Jagged Earth is gisteren binnengekomen. Gisteren al een beetje uitgepakt en de spelregels gelezen, vandaag de rest uitgepakt en alles klaargezet, dus ik kan zo gaan spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 10:20 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Ik dacht via marktplaats een mooi exemplaar van Terraforming Mars gekocht te hebben. Bleek een fake copy te zijn...? Ik wist niet eens dat het bestond, wat een ellende. Het spel is wel te spelen, maar de kwaliteit van het materiaal is echt treurig. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat kopieerwereldje niet stimuleren.

Gelukkig wel bij een amateur-oplichter, waardoor ik nu mijn geld terug heb en mijn fake copy mag houden? :lol: Bijzonder. Goed, wees dus gewaarschuwd; dit is blijkbaar bij meerdere webshops een ding met TfM.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 10:32 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ja zag een tijdje geleden ergens 7 wonders voorbij komen van Ali express. Echte namaak met dunne vale kaartjes.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 10:52 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
TfM zag er in eerste instantie wel redelijk uit. Het bord zelf is heel matig, maar alle kartonnen componenten zijn 'oké'. De kaarten lijken ook gewoon origineel, bij een enkel kaart zie je dat de tekst wat vaag is (komt door het inscannen?). Met een echte kopie ernaast zie je het verschil in kaarten vast direct... Het spel 'voelde' in ieder geval heel goedkoop aan, waardoor ik aan het googlen ging. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dit een spel was wat nieuw 70 euro kost.

Ik heb in ieder geval de versie zoals omschreven in deze openingspost ;) https://boardgamegeek.com/thread/213880 ... ne-picture


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 12:02 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Ik kijk tegenwoordig standaard op Aliexpress als een populair spel goedkoop wordt aangeboden via een onbekend kanaal. Laatst zag ik Twilight Struggle voor €34 op Amazon staan, maar via een reseller. Op Alie zag ik TS voor vergelijkbare prijzen staan, dat doe ik dus niet.

Mijn nieuwste aanwinst is It's a Wonderful World, daar kon in moeilijk omheen na alle lovende woorden (o.a. een mooie 9 van Nox).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 12:25 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Jehnnycash schreef:
Ik dacht via marktplaats een mooi exemplaar van Terraforming Mars gekocht te hebben. Bleek een fake copy te zijn...? Ik wist niet eens dat het bestond, wat een ellende. Het spel is wel te spelen, maar de kwaliteit van het materiaal is echt treurig. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat kopieerwereldje niet stimuleren.

Wees gerust, bij Terraforming Mars heb je met “een treurige kwaliteit van het materiaal” gewoon de originele versie! Als de kaarten daarnaast volstaan met vage Nederlandse vertalingen, dan heb je het origineel van Intrafin te pakken :).

Oké, nu zonder gekheid: behoorlijk laag van de verantwoordelijken om zoiets na te gaan maken. Via Aliexpress is het eerder regel dan uitzondering, maar dat zoiets ook op Marktplaats belandt, is vervelend... Gelukkig heeft de verkoper het netjes met je opgelost.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 13:07 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
maxitaxi777 schreef:
Jehnnycash schreef:
Ik dacht via marktplaats een mooi exemplaar van Terraforming Mars gekocht te hebben. Bleek een fake copy te zijn...? Ik wist niet eens dat het bestond, wat een ellende. Het spel is wel te spelen, maar de kwaliteit van het materiaal is echt treurig. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat kopieerwereldje niet stimuleren.

Wees gerust, bij Terraforming Mars heb je met “een treurige kwaliteit van het materiaal” gewoon de originele versie! Als de kaarten daarnaast volstaan met vage Nederlandse vertalingen, dan heb je het origineel van Intrafin te pakken :).

Oké, nu zonder gekheid: behoorlijk laag van de verantwoordelijken om zoiets na te gaan maken. Via Aliexpress is het eerder regel dan uitzondering, maar dat zoiets ook op Marktplaats belandt, is vervelend... Gelukkig heeft de verkoper het netjes met je opgelost.


Eens met Maxitaxi. De verschillen tussen origineel en nep zijn niet onwijs groot, want het origineel, hoezeer de schepper ervan er graag over opschept, is niet van heel hoge kwaliteit. De kaarten niet, het karton niet en zeker de blokjes niet. Blijft treurig dat je dit namaakt natuurlijk, waarbij ik ook nog eens totaal niet begrijp hoe je hier een verdienmodel in hebt. Maar goed, van de productiekwaliteit moet dit spel het dus sowieso niet hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 15:28 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Pura Vida schreef:
Eens met Maxitaxi. De verschillen tussen origineel en nep zijn niet onwijs groot, want het origineel, hoezeer de schepper ervan er graag over opschept, is niet van heel hoge kwaliteit. De kaarten niet, het karton niet en zeker de blokjes niet. Blijft treurig dat je dit namaakt natuurlijk, waarbij ik ook nog eens totaal niet begrijp hoe je hier een verdienmodel in hebt. Maar goed, van de productiekwaliteit moet dit spel het dus sowieso niet hebben.

Nee ook dat had ik inderdaad online gevonden, maar oa van het bord hoop ik bijvoorbeeld dat het de volgende keer alleen al in zijn geheel de doos uitkomt, en dat niet de toplaag is losgelaten ;) Maar oké, anders schaffen we een origineel aan, ook prima. Ik kan het spel nu in ieder geval proberen haha.

Denk dat het best snel loont. Als je dit in grote oplage laat drukken is de kostprijs bizar laag denk ik, en je hebt zelf natuurlijk geen kosten in de ontwikkeling zitten. Denk dat ze op 40 euro zeker 35 euro winst maken... Maar goed, nattevingerwerk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 11:07 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 239
Woonplaats: Beusichem
Pura Vida schreef:
Blijft treurig dat je dit namaakt natuurlijk, waarbij ik ook nog eens totaal niet begrijp hoe je hier een verdienmodel in hebt. Maar goed, van de productiekwaliteit moet dit spel het dus sowieso niet hebben.


Dit is een uiterst interessante vraag. Hoe meer ik er over nadenk, denk ik dat juist een spel als Terraforming Mars zich leent voor oplichterij. Het is populair en bij het origineel is al van lage productiekwaliteit. Ik kan mij zo voorstellen dat je makkelijker wegkomt met de verkoop.

Aan de andere kant, als je via Marktplaats een spel koopt, dan weet je ook niet anders dan dat wat in de doos zit, het origineel moet zijn. Bordspellen zijn gedeeltelijk niet meer dan karton met een print erop. Een paar pionetjes uit de 3d printer erbij en je kan denk ik relatief eenvoudig een tweedehands spel drukken.

Maar dan zit je nog met je volume. Voordat je echt dikke winst maakt moet je toch wel een pallet verkocht hebben? Dan moet je heel wat tijd steken in Marktplaats advertenties.

Ik heb een hele tijd TCG gespeeld, waarbij er een hoop neppe kaarten de revu passeerden. Maar dat is dan ook een tak van sport waarbij het drukken van een kwalitatief hoogwaardige nepper de moeite loont, omdat de waarde van de kaarten zo belachelijk hoog is.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 12:31 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ik denk eerder dat de marktplaats verkoper het spel kado heeft gekregen of zelf gekocht en wellicht nog in de veronderstelling dat hij de echte had.

Neem aan dat hij maar 1 exemplaar verkocht en niet meerdere Terra Forming Marsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2020, 15:21 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Rhenen
Mijn laatste aanwinst is de 'Plans and Ploys' uitbreiding van Tapestry!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6185 berichten | Pagina 389 van 413 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 388, 389, 390 ... 413  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Laatste/nieuwste aanwinsten  

Gebruikers die deze topic waarderen

alejandro, BaSL, dirk, isa, Kire, Lanssan2994, mafela, Mel25, Pura Vida, Rabuto, sameline, skof, svethryth, Willy the Kid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®