Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 17:47 
Jakkiebak!

Berichten: 70
Sehnsucht nach Spiel

Tamara Bakker

Het is eind augustus, hoog tijd om te beginnen met de lijst van Neuigkeiten van Spiel en de planning van mijn bezoek aan deze beurs.... niet dus!

Oktober zonder Spiel

Is als een boer zonder kiel
Een voet zonder hiel
Een wagen zonder wiel
En voelt leeg en steriel.

Zo, dat is eruit. Vanwege Corona gaat Spiel in 2020 online, maar zeg nou eerlijk: deze dappere poging is surrogaat voor Spiel in real life! Dit jaar zullen we ons jaarlijke feestje ter plekke in Essen moeten missen. We kunnen ons niet als een kind in een snoepwinkel live verlekkeren aan al die mooie nieuwe spellen. We missen de jacht op de promo's, de kickstarters, de spellen die je alleen in Essen kunt krijgen, de ontmoetingen met spelauteurs. Wat een ellende.

Dit jaar niet meer om 5 uur 's ochtends vanuit Leiden wegrijden, want alleen dan ben je verzekerd van een parkeerplaats bij de Messe. En dan op de koop toe nemen dat je 2 uur te vroeg voor de deur van de Grugahalle staat. Het alternatief is later weggaan en in een Stau van hier Tokio staan, met een parkeerplaats aan de andere kant van Essen als gevolg.



Dit jaar niet meer over de hoofden lopen over de smalle gangpaden, zoekend naar een vrije plek aan een speeltafel. Let op het woord zoekend: het vinden van een vrije plek aan een speeltafel blijkt een regelrechte uitdaging, vooral bij de populairdere spellen.

Dit jaar geen rolkarren die tegen mijn hielen aanschuren omdat hun bezitter mij even niet in de gaten had. Ja, het baasje van de rolkar maakt zijn excuses, maar van Entschuldigung, Sorry, Excusez-moi of Pardon wordt mijn hiel echt niet beter.

Dit jaar koop ik niet voor te veel geld de allernieuwste spellen, die vervolgens een paar weken later goedkoper en in de NL versie in de lokale spellenzaak te koop zijn. De Nederlandse spellenwinkel wordt zo dit jaar door mij extra ondersteund.

Het lijkt verhip wel alsof ik dit jaarlijkse festijn kan missen als kiespijn! Maar niets in minder waar. Ik hoop dat het in de herfstvakantie lekker weer wordt. Dan kan ik op mijn Costa Balconia danwel in mijn Hintergarten onder het genot van een wijntje terugdenken aan al die fantastische bezoeken aan Spiel.

Eén ding is zeker: of Spiel in 2021 al weer wordt georganiseerd of pas in 2022: Ich bin dabei! Ondanks parkeerproblemen, kapotte hielen en een lege portemonnee na afloop. Het hoogtepunt van het spellenjaar wil ik echt voor geen goud missen. Ik komm en ik spiel mit!



Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 19:20 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 853
Woonplaats: Bollenstreek
Nou dat dus.

Goed verwoord. Onze hobby is niet Corona-proof en dus valt veel leuks uit. Ik mis de spellendagen en beurzen ook. Niet alleen vanwege de spellen, maar ook vanwege de vrienden en bekenden die ik nu niet zie. Ik hoop zo dat er snel een vaccin of geneesmiddel komt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 10:45 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Dagmar schreef:
Nou dat dus.

Goed verwoord. Onze hobby is niet Corona-proof en dus valt veel leuks uit. Ik mis de spellendagen en beurzen ook. Niet alleen vanwege de spellen, maar ook vanwege de vrienden en bekenden die ik nu niet zie. Ik hoop zo dat er snel een vaccin of geneesmiddel komt.


precies dit !

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:27 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Geldt dit voor SpellenSpektakel straks ongeveer ook?
SPIEL vind ik zo massaal dat ik daarom er liever niet meer kom. Ik ken voldoende mensen die er wel naar toe gaan en eventueel een titel die ik interessant vind voor mij mee zouden kunnen nemen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:48 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 853
Woonplaats: Bollenstreek
Het spellenspektakel gaat inderdaad ook niet door. Heel erg helaas maar begrijpelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Aan Spiel heb ik sinds 1989 mijn hart verloren, aan deze beurs ben ik het meest verknocht. Niet door alle nieuwe spellen, maar vooral door de sfeer en de mensen. Spielsehnsucht is zeer herkenbaar. Maar ik mis ook de andere spelevenementen in alle soorten en maten.

Grappig speling van het lot: ik besloot eind vorig jaar te stoppen met de regelmatige nieuwsvoorziening op mijn website en wilde me vanaf 2020 gaan richten op sfeerreportages van evenementen. Klonk toen als een aardig plan. :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 23:15 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Grappig speling van het lot: ik besloot eind vorig jaar te stoppen met de regelmatige nieuwsvoorziening op mijn website en wilde me vanaf 2020 gaan richten op sfeerreportages van evenementen. Klonk toen als een aardig plan. :-)

Positief denken. Dit jaar heb je minder tijd nodig om een verslag te schrijven...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 23:23 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Ik vraag me nu al af: Waar zal Piet zijn?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2020, 09:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Erwin schreef:
Grappig speling van het lot: ik besloot eind vorig jaar te stoppen met de regelmatige nieuwsvoorziening op mijn website en wilde me vanaf 2020 gaan richten op sfeerreportages van evenementen. Klonk toen als een aardig plan. :-)

Positief denken. Dit jaar heb je minder tijd nodig om een verslag te schrijven...


Dit heeft wat mij betreft geen relatie met positief denken, eerder omgekeerd. :-)
Schrijven over een sfeervol evenement is een bron van plezier.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2020, 09:47 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
En dit jaar niet een 100+ uren voorbereiding in het bekijken van alle nieuwigheden en bepalen van welke stands je zeker wil zien, en welke spelen je zeker wil spelen......

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 14:37 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Niet alleen Spiel mis ik nu al. Spiel Doch en Zuiderspel moesten we al missen, er was veel zomer maar geen Zomerspel, SpSp gaat er uit, over Spel is nog steeds niets definitief gekend (maar ik vermoed dat het niet zal doorgaan), mijn sporadische bezoeken aan Ducosim zullen ook niet voor 2020 zijn en zelfs de grootste activiteiten van de eigen spellenclub zullen we niet zien verschijnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Sehnsucht nach Spiel
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 14:57 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Bongo schreef:
En dit jaar niet een 100+ uren voorbereiding in het bekijken van alle nieuwigheden en bepalen van welke stands je zeker wil zien, en welke spelen je zeker wil spelen......

Vergeet het napluizen van de Auction List niet!

Vorig jaar was mijn eerste Spiel en ik en mijn reisbuddy waren het er over eens dat het niet de laatste was. Ik vrees overigens dat de volgende editie pas in 2022 kan plaatsvinden.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Sehnsucht nach Spiel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

De kolomnisten van de Lage Landen, Spiel 2020, Spiel.Digital, column, spellenbeurs, spellenbeurzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®