Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020, 13:11 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Afgelopen week heeft White Goblin Games een remake van het bekende spel Dragonheart opnieuw op de markt gebracht onder de naam Drakenstad. Drakenstad is een fantasyspel voor twee spelers. De illustraties en de vormgeving werden volledig vernieuwd.



De onderwaterstad van de draken staat onder grote druk. De grote draak Azura, beschermer van de stad, werd door een boze heks met opaalparel versteend. Zonder bescherming ligt de stad open. Donkere wezens hebben nu vrij spel om in de stad binnen te dringen. Om Drakenstad te beschermen zul jij de draak Azura terug tot leven moeten wekken om de ondergang van de onderwaterstad te voorkomen.



In een beurt speelt een speler een of meer kaarten met hetzelfde motief en vult dan zijn hand aan tot vijf kaarten. De kaarten worden altijd op het deel van het bord gespeeld met hetzelfde motief. Door het leggen van een set kaarten verzamelt een speler puntenkaarten, die al op het speelbord klaar liggen om veroverd te worden. Het doel is de draak Azura te bevrijden en het lot van de onderwaterstad te veranderen. De winnaar is de speler die aan het eind van het spel de meeste punten heeft verzameld.



Auteur RĂ¼diger Dorn heeft nog twee nieuwe varianten toegevoegd aan het basisspel: prognose en magische zeeschelpen. Het grafisch ontwerp van Drakenstad werd verzorgd door Ashline.

Drakenstad
  • speelduur: 20 min
  • aantal: 2 spelers
  • leeftijd: 8+

Website uitgever


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020, 21:48 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ik had nooit gehoord van Dragon Heart. Was dst een grote hit destijds?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020, 22:27 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Edwin84 schreef:
Ik had nooit gehoord van Dragon Heart. Was dst een grote hit destijds?

Geen idee of het een hit was, ik heb het een stuk later gekocht toen ik wat meer 2-spelerspellen ging uitproberen. Het zit best geinig in elkaar. Je speelt om en om een kaart, als ik me goed herinner. En door onderlinge interacties van kaarten, verzamel je eerder op het bord gespeelde kaarten. Bijv. een draak eet een dwerg op, maar zodra er 3 paarden liggen kan de draak worden verslagen. Dit is maar een voorbeeld, alleen dat is in grote lijnen het idee. Dus je wil een bepaalde kaart op het juiste moment spelen, zodat je er andere kaarten mee wint. Beide spelers hebben trouwens een eigen identiek deck en een hand met een x aantal kaarten. Dus je komt uiteindelijk alles tegen, maar natuurlijk op een andere volgorde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020, 08:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Klinkt alsof je het wel een goed spel vond maar het niet goed genoeg dat het in je collectie bleef.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020, 09:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Edwin84 schreef:
Klinkt alsof je het wel een goed spel vond maar het niet goed genoeg dat het in je collectie bleef.

Dat is een correctie samenvatting, haha. Leuk, maar niet goed genoeg voor in de collectie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020, 12:44 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 64
Woonplaats: Apeldoorn
Spel kan online op BoardGameArena of BrettspielWelt gespeeld worden.

Wellicht onder de naar DrachenHerz.

Ik vind het geen vervelend spel, maar idd niet dusdanig dat het ruimte in mijn spellenvoorraad mag innemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Dragonheart heruitgave bij WGG  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

+8, 2020, Ashline, Dragonheart, Drakenstad, RĂ¼diger Dorn, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®