Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 23:59 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Bordspelmania viert een dubbele verjaardag. Ter gelegenheid van deze verjaardag, vroegen we een aantal BSM-gebruikers naar de verschillen tussen vandaag en vijftien of tien jaar geleden, naar hun spelervaringen, hun spellen en natuurlijk ook naar Bordspelmania.

“Vijftien jaar alweer, de tijd gaat snel!” zo opent Enrico, woonachtig in ’s-Hertogenbosch. “Als lid nummer 32 hoor ik zeker tot de oude meuk van Bordspelmania. Leuk dat jullie er wat aandacht aan besteden en natuurlijk draag ik daar ook een steentje aan bij. Wie weet dat ik over vijftien jaar wel weer een interview kan geven, dan nader ik mijn pensioen! :).”

Enrico registreerde zich voor de eerste keer op dit forum op 2 september 2005. Op de lijst van toenmalige leden die vandaag nog actief zijn staat Enrico op plaats vijf. Hij plaatste gedurende deze periode 731 berichten op Bordspelmania. Een groot gedeelte daarvan op het forumdeel “Spellenclubs”. Deze sociale betrokkenheid van Enrico duikt in het interview enkele keren op.

Het leek ons dan ook de meest geschikte openingsvraag: Met welke mensen speel je meestal samen?
Ik heb een paar spellengroepen waarmee ik voornamelijk ONregelmatig speel. Als eerste is er de spellengroep waarvoor ik samen met een aantal anderen iedere vijf tot zes weken een spellendag organiseer in Utrecht. Dit is een groep variërend van dertig tot vijftig personen. Het is bewust geen spellenvereniging, omdat we hiermee veel organisatorisch "gedoe" en kosten kunnen voorkomen. Vrijblijvendheid vinden we belangrijk en dat gaat prima zo. Voor de communicatie maken we (naast de mail) gebruik van BSM en dat betekent dus ook dat er behoorlijk wat bekenden van dit forum aansluiten.
Daarnaast heb ik nog een vriendengroep van het eerste uur in de omgeving Sassenheim (spellenpret), Hoofddorp en Uithoorn. We hebben al bijna twintig jaar contact met elkaar. Één van de medespelers hier is een bekende uit de spellenwereld: Ronald Hoekstra, die je wellicht kent via zijn website Spelmagazijn.com. Helaas speel ik niet zo heel vaak meer met deze groep, mede vanwege de afstand. Dan is er nog een vriendengroep die wel meer in de buurt woont en daarmee proberen we eens in de maand op zondag samen te komen in Vught. Hierbij draait het overigens niet alleen om de spelletjes, maar er komt altijd wel iets op tafel. Tenslotte is er nóg een groepje waarmee ik eens in de zes tot zeven weken op woensdagavond afwisselend spellen speel in Nieuwegein, Tilburg of bij ons thuis in 's-Hertogenbosch.
De grote afwezige in al deze bijeenkomsten is... privé thuis. Hoewel Sandra en ik beiden graag spellen spelen, komt er tegenwoordig nog slechts zelden een spelletje op tafel. We zijn heel divers qua keuze en tweepersoonsspellen liggen ons gewoon iets minder.

Hoe werd jij besmet door de gevaarlijke spellenmicrobe?
Het spelen van spelletjes is mij niet echt met de paplepel ingegoten. Mijn ouders gaven er niets om en dus speelde ik hooguit een spelletje met mijn oudere zus. Jumbolino is mij nog het meest bijgebleven, daarbij moest er een clown in elkaar gepuzzeld worden aan de hand van dobbelsteenworpen. Echte spellen kwamen zo'n 38 jaar geleden in beeld toen ik met mijn (inmiddels hertrouwde) moeder een familieweekend had in de Ardennen. Mijn nieuwe neven speelden wel spellen en op een regenachtige dag kwam Risk op de campingtafel in de voortent. Uiteraard werd ik vakkundig ingemaakt, maar de interesse voor spellen was geboren en ook in de jaren erna ging Risk steevast mee tijdens het familieweekend. De rest van het jaar bleef beperkt tot een potje Colditz met wat jongelui uit de buurt, maar dat was het dan wel.
Pas aan het einde van mijn studententijd laaide het spellenvuurtje op. Ik leerde Sandra kennen en nadat we beiden onze studie afgerond hadden, gingen we samenwonen. Ik liep in de stad op zoek naar een cadeautje en kwam bij de V&D langs het rek met spellen. In tegenstelling tot vroeger, zag ik modern vormgegeven en aantrekkelijke dozen. Land in Zicht was het spel waar mijn keuze op viel en dat bleek een schot in de roos. Een maand later stond ook Big City in onze kast en daarna... precies!

Vanzelfsprekend is er op vijftien jaar veel veranderd in de spellenwereld. Wat herinner je je nog van de algemene bordspellenwereld van zoveel jaren geleden?
Wat mij het meeste bijgebleven is, is wel dat het toen nog een veel kleiner wereldje was. Ik zal niet zeggen dat ik iedereen kende, maar het kwam aardig in de buurt. Het spellenaanbod was ook veel bescheidener, met name in het Nederlandse taalgebied. En dat geldt niet alleen voor het aantal spellen dat uitkwam, maar ook voor de verscheidenheid. Deckbuilding en carddrafting waren bijvoorbeeld nog niet bekend. Dobbelstenen kwamen in aanzienlijk meer spellen voor dan tegenwoordig en het gebruik is ook heel anders geworden.

Wat zijn de grootste verschillen met de hedendaagse spellenwereld?
Het spellenaanbod was veel bescheidener, zeker in het Nederlandse taalgebied. Als we naar Spiel gingen, werd gewoon gekocht wat interessant was. Heel veel afwegingen hoefde je niet te maken, vooral niet of het spel ook in het Nederlands uit zou komen. Dat was een enkele keer wel het geval, maar dan pas een jaar later. Nu verschijnt er vaak meteen een internationale versie. Ook was er minder gelegenheid om je voor te bereiden op de beurzen. Kickstarter kenden we nog niet. Een pre-order was soms wel mogelijk, maar dat was veel meer een sprong in het diepe dan tegenwoordig. Verder is er een groot verschil in het spelmateriaal. Een kleine uitgever kon met wat leuk knip-en-plakwerk echt wel een goede verkoop realiseren. Dat gaat je nu niet meer lukken.

Kan je je nog iets herinneren over de periode dat je je hebt aangemeld op het Bordspelmaniaforum?
In die tijd was ik veel actiever op spellengebied dan tegenwoordig. Er was minder informatie beschikbaar en daarom schreef ik op Spelmagazijn.nl en later Spelmagazijn.com regelmatig spelbeschrijvingen zodat anderen ook gemakkelijker informatie konden vinden in het Nederlands. Dat kostte echter enorm veel tijd. Toen ik een paar jaar later meer tijd aan andere hobby’s ging besteden, kwam een en ander een beetje in de knel. Gelukkig was er toen al wel meer spelleninformatie her en der te vinden en dat zorgde er mede voor dat ik minder actief ben geworden. Maar gelukkig is het nooit helemaal verdwenen en probeer ik af en toe nog een steentje bij te dragen.

Hoe ben je ooit op Bordspelmania terecht gekomen?
Ik ben als het ware vanzelf ingerold in het Spellenspektakelforum. Een niche wereldje waar je gewoon bijhoorde. En als je op de hoogte wilt blijven, dan meld je jezelf dus aan. Toen het later overging naar BSM, rolde ik vanzelf mee :)

Waarom is Bordspelmania als Nederlandstalig forum voor jou belangrijk?
De spellenwereld is veel internationaler geworden, maar wat is gebleven is het sociale karakter. Hoewel we momenteel gedwongen zijn om meer op afstand te spelen, staan we allemaal te trappelen om weer gezellig om een tafel te gaan zitten of naar een spellenactiviteit te gaan. Daar kom ik steeds weer bekenden tegen, maar ook tussentijds is het leuk om contact te houden. Een Nederlandstalig forum vind ik daarbij een toegevoegde waarde hebben. Je communiceert tenslotte nog altijd het gemakkelijkst in je eigen taal. Daar komt nog bij dat je via een forum in je eigen taal ook het beste op de hoogte blijft van de ontwikkelingen: welke spellen komen er uit, wanneer zijn er interessante activiteiten en wat gebeurt er in het algemeen in de Nederlandse spellenwereld?

Is Bordspelmania vooral een plaats voor spelers of ook voor anderen uit onze spellenwereld?
Ik organiseer zelf samen met anderen activiteiten en kan je dus uit eigen ervaring zeggen dat BSM belangrijk is voor deze groep. De bezoekers van de activiteit zijn gemakkelijk te bereiken en andersom werkt dat hetzelfde. Op een internationaal forum dreig je te verzuipen in de veelheid aan activiteiten. Daar is niet meer door te komen. Hier blijft het overzichtelijk.

Hoe zag jouw persoonlijke spellenomgeving er in die periode uit? En hoe zit dat vandaag?
Het leuke is dat er aan de ene kant níet veel veranderd is, maar aan de andere kant ook weer wél. Destijds speelde ik vaak met een spellengroep in Amersfoort en hoewel de spellenlocatie van deze groep een aantal keer is verhuisd, zijn veel spelers meegegaan. Inmiddels spelen we in Utrecht en zijn er nog amper spelers van het eerste uur bij. Maar... ik zie ze nog (on)regelmatig, bijvoorbeeld tijdens een Ducosim spellenbeurs. Daar kom ik amper aan spelen toe, doordat het steeds op een soort reünie uitdraait. Mijn eigen spellenvriendengroepen bestaan ook nog steeds. Bij de ene groep speel ik wat vaker dan bij de andere, maar gelukkig houden we nog steeds contact. Ik heb me nooit bij een vereniging aangesloten, omdat dit voor mij geen toegevoegde waarde heeft. De vrijblijvendheid heb ik altijd belangrijk gevonden.

Als je jouw activiteiten op spellengebied van vijftien jaar geleden vergelijkt met die van nu, wat zijn dan de grootste verschillen en gelijkenissen in jouw spellenbeleving?
Behalve de veranderingen die ik hierboven al genoemd heb, is er eigenlijk niet zo veel veranderd. Uiteraard hebben de spellen zelf ontwikkelingen doorgemaakt en speel je daardoor andere spellen dan destijds. Maar mijn voorkeur ging toen al uit naar middellange spellen, afgewisseld met een kaartspel en dat is nog steeds zo. Wat wel veranderd is, is de algemene houding van mezelf: ik moest (van mezelf) zoveel mogelijk nieuwe spellen spelen. Dat is zeker veranderd. Het is toch niet bij te houden, want er komt een veelvoud uit van de spellen van toen. Bovendien is de kwaliteit in de breedte veel beter geworden. Dus vind ik het al snel prima wat een ander voorstelt. Ik hoef ook niet zo nodig meer alles in mijn kast te hebben staan. Ieder jaar komen er een paar spellen bij en zo af en toe gaat er weer wat uit.

Wat zijn voor jou de grootste verschillen in die periode op persoonlijk of professioneel vlak?
Op persoonlijk vlak is er gelukkig niet veel veranderd. Ik heb nog steeds dezelfde partner en doordat wij geen kinderwens hadden, is er ook op dat gebied niets veranderd. Beiden vonden en vinden we spellen nog steeds leuk.
Op professioneel vlak is er wel wat veranderd. Ik heb een aantal jaar geleden een drastische stap genomen en mijn baan opgezegd om een sabbatical te nemen. Ik was er gewoon klaar mee. En als ik daar nu op terugkijk, was het misschien wel de belangrijkste stap in mijn leven. Onder invloed van mijn werk begon ik als persoon te veranderen. Reflecterend naar de spellen bleek dat ook het geval: ik was veel kritischer, sneller geïrriteerd en waarschijnlijk ook minder gezellig als medespeler. Als ik naar een spellenbeurs ging met een “must play” lijstje en het lukte me niet om dat af te krijgen, dan was ik niet te genieten. Gelukkig kan ik dat intussen helemaal loslaten: ik heb mezelf weer teruggevonden en kan weer veel meer waarderen dan voorheen. De laatste paar jaar ging ik nog steeds wel met een lijstje naar Spiel, maar dat is een “would like to play” lijstje geworden. Dat maakt een wezenlijk verschil. Overigens ben ik alweer een paar jaar aan het werk, maar heb wel een kleine carrièreswitch gemaakt.

Zijn de maatschappij, het land en de wereld veranderd in die periode?
Er is zeker veel veranderd, maar laat ik het beperken tot hetgeen invloed heeft op de spellenwereld. In het algemeen zie ik dat social media een flinke invloed heeft op het vormen van iemands mening. Je wordt daarin meer gestuurd dan voorheen, toen je voornamelijk je eigen mening ergens over had. Het gevolg is dat sommige spellen al snel naar de achtergrond verdwijnen, terwijl het gewoon goede spellen zijn.
Verder zijn we informatiegeil geworden. We willen ons zo min mogelijk laten verrassen. Dus we kopen minder vaak een spel op basis van “leuke beschrijving op de achterkant en ziet er leuk uit”. We focussen ons op recensies, spelmechanismen, downloaden vooraf spelregels en spitten deze uitgebreid door en gaan dan pas aan tafel zitten. En áls dat dan het geval is, probeert menigeen het spel ook nog door te rekenen en zo efficiënt mogelijk te spelen. Dan is voor mij de lol er wel vanaf. Ik wil graag al spelend ontdekken hoe het spel werkt.

Wat waren vijftien jaar geleden jouw vijf favoriete bordspellen? Welke vijf spellen zijn dat vandaag?
De spellen zijn niet allemaal 15 jaar oud, maar het is in ieder geval een ouder lijstje: La Citta, Kingsburg, Funkenschlag, Tanz der Hornochsen en Puerto Rico.
En nu vind ik het moeilijk om te zeggen, ik speel te divers. Kingsburg staat er nog steeds op en hoewel ik het al een tijd niet gespeeld heb, maak je me met Funkenschlag ook nog steeds blij. Iets recentere toevoegingen: Fabel Fruit, Terraforming Mars, Ethnos en kaartspellen als Linko of Texas Showdown. Oké, dan zijn het er iets meer dan vijf...

Hou je van speluitbreidingen?
Over het algemeen vind ik uitbreidingen overbodig. Een vriend van me zei ooit: “als een spel een uitbreiding nodig heeft om interessant te worden, dan is het basisspel niet goed genoeg”. Leek me toen wat overdreven, maar in de meeste gevallen ben ik het er wel mee eens. Het grootste nadeel van uitbreidingen vind ik dat het spel er complexer door wordt en langer duurt. Er zijn meer regels en vaak ook meer discussie. Want door de toevoeging van een bepaalde tegel of kaart kan er een (soort van) tegenstrijdigheid ontstaan met de oorspronkelijke spelregels. Dit komt de wederspeelbaarheid niet ten gunste, zeker omdat er bij mij vaak langere tijd tussen zit voor ik een spel weer speel. Bij 7 Wonders is me dat opgevallen. De uitbreidingen zijn zeker leuk om te spelen en voegen allemaal iets toe. Maar het vlotte carddraftingspel van weleer raak je daardoor wel kwijt. Ik realiseerde me dit pas toen weer eens een basisspel op tafel kwam.

Welke speluitbreidingen waren toen je favorieten? Welke zijn dat nu?
Er waren toen nog niet heel veel uitbreidingen, maar Catan en Carcassonne stonden er natuurlijk wel bekend om. Catan speelde ik niet eens zonder uitbreidingen. Wat zeg ik? Ik speelde het alleen maar met álle uitbreidingen! Over het algemeen draaide dit uit op een potje Megacatan, inclusief Zeevaarders en Steden en Ridders.
Nu is er eigenlijk maar één spel dat ik met uitbreidingen speel: Kingsburg. Vooral de fiches aan het einde van iedere ronde waarmee je je gevechtswaarde bepaalt, zijn essentieel. Hierbij durf ik echt te stellen dat het basisspel daarin tekort schoot. Ticket to Ride en Funkenschag speel ik ook regelmatig met de uitbreidingen. Maar bij deze spellen vind ik het meer varianten (door het gebruik van een ander spelbord) dan uitbreidingen.

Bezit je een zeer uitgebreide spellencollectie? Of vind je het net belangrijk om de aantallen onder controle te houden?
Ik ben geen verzamelaar van spellen. Spellen moeten gespeeld worden. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat wanneer ik meer dan tweehonderd spellen heb, er spellen ongespeeld in de kast blijven. Dan maak ik er anderen liever blij mee en worden ze verkocht of soms weggegeven.

Hoeveel spellen had je vijftien jaar geleden en hoeveel heb je er nu?
Gezien het bovenstaande zal het je niet verbazen dat ik nu tegen de tweehonderd spellen heb. Ik tel ze overigens nooit en houd ook geen bestand bij. Dus het kunnen er best twintig meer of minder zijn. Uitbreidingen hebben hier bij mij niet veel invloed op. Vijftien jaar geleden had ik er waarschijnlijk iets minder, maar heel veel zal het niet schelen.

Is de aard en samenstelling van je spellencollectie sterk gewijzigd over deze periode?
Niet echt. Spellen komen en spellen gaan, maar toen ik net even langs de kasten liep zag ik dat er nog best wat oudjes tussen staan. Ik ben altijd al liefhebber geweest van workerplacements, dus die staan er nog steeds. Verder maak ik bij iedere aankoop de volgende vier afwegingen: met wie ga ik het spelen, wie hebben dit spel al, wat voegt dit toe aan mijn collectie en hoe zit het met de wederspeelbaarheid? Dit voorkomt heel veel impulsaankopen en dus ook de noodzaak om spellen weg te doen vanwege plaatsgebrek. Er staat dus ook geen enkel spel meer in folie in de kast, want alles is bewust gekocht.

Als je onze webstek van vijftien jaar geleden vergelijkt met de huidige site zijn er dan verschillen?
Er zijn zeker verschillen, maar veel ontwikkelingen gaan gelijkmatig en vallen je al snel niet meer op. Wat overigens positief bedoeld is. Één groot verschil weet ik wel te noemen: destijds was er nog geen spellendatabase.

Aan welke forumlid dat niet meer actief is heb je de dierbaarste herinneringen en waarom?
Ik zou zo niemand kunnen noemen. Degenen waar ik goede herinneringen aan heb, zijn allemaal nog in meer of mindere mate actief.

Welk nog actief forumlid vind je bijzonder, hetzij voor de input op Bordspelmania, hetzij omwille van haar/zijn inspanningen voor de spellengemeenschap?
Als ik één persoon noem, doe ik ook iemand tekort en dus noem ik er twee: Erwin Broens en Ronald Hoekstra. Ik kende beiden al toen ik actief werd op het Spellenspektakelforum. Zij hebben onvoorstelbaar veel tijd gestoken in hun websites om informatie te geven aan spellenliefhebbers in het Nederlandse taalgebied. Voor een deel heeft zich dit ook nog voortgezet op BSM. Door hun inbreng hebben velen interesse gekregen en/of behouden in deze hobby en daar plukken wij allemaal nog steeds de vruchten van.

Wat is voor jou de belangrijkste reden om vandaag actief te zijn op Bordspelmania?
Ik ben niet zo actief meer als vroeger, maar BSM staat nog steeds bij mijn favorieten en ik kijk er minimaal één à twee keer per week nog op om informatie over nieuwe spellen of activiteiten te krijgen.

Wat vind je van de Bordspelmania-spellendatabase met Nederlandstalige spellen?
Ik kan nu de weg van de minste weerstand bewandelen en deze vraag overslaan. Maar laat ik dat toch niet doen. Om eerlijk te zijn: ik kijk er zelden in en mijn bijdrage hieraan is ook bedroevend geweest. Het interesseert me echt helemaal niets wat iemand anders van een spel vind. Al geeft iedereen een tien, past dat spel niet in mijn straatje dan maak je me er echt niet blij mee.
Als je me dus vraagt wat er ontbreekt, dan zou het een spellenprofiel zijn dat iedereen aan kan maken. Hierin kun je op een aantal gebieden jouw voorkeuren aangeven. Bij de beoordeling van spellen worden er ook cijfers gegeven aan diezelfde criteria. Dit zorgt ervoor dat de waarderingen afgestemd zijn of jouw eigen profiel. Als iemand een hoog cijfer geeft voor bijvoorbeeld “mate van complexiteit”, wordt dat voor mij juist als een laag cijfer weergegeven omdat ik niet van complexe spellen houd.

Geef jij spellenwaarderingen op Bordspelmania?
Ik heb het wel ooit gedaan, maar dat is meer een uitzondering geweest. Het was voor mij veel te veel werk om bij te houden, zoveel tijd heb ik niet.

Als je één ding aan ons forum zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
De mogelijkheid om individuele berichten als “gelezen” aan te merken en niet meteen alle berichten. Ik heb hierdoor zeker een aantal berichten gemist.

Wat mogen we nooit veranderen aan Bordspelmania?
De naam! Ik vind dat deze namelijk perfect onze overkoepelende eigenschap weergeeft. En als tweede de kleur. Het oranje valt erg goed op, geeft een vrolijke sfeer die past bij onze hobby én wijkt af van de kleuren die op andere sites gebruikt worden.

Enrico sluit af met aanmoedigende woorden voor Bordspelmania: "Veel succes en natuurlijk ook dank aan jullie team om al die tijd de boel draaiende te houden, te sturen en te verbeteren."






Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 12:28 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Leuk stuk Enrico en qua lengte van de antwoorden doet het niet onder voor de logs van je andere hobby.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 15:27 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
WTULTC schreef:
Leuk stuk Enrico en qua lengte van de antwoorden doet het niet onder voor de logs van je andere hobby.

Was dat niet geocachen? :think:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 17:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Correct

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 17:41 
2. Kingsburg (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dierik schreef:
WTULTC schreef:
Leuk stuk Enrico en qua lengte van de antwoorden doet het niet onder voor de logs van je andere hobby.

Was dat niet geocachen? :think:

Klopt helemaal :mrgreen: Het is er ook mede debet aan dat ik wat minder tijd aan spellen ben gaan besteden. Maar het is een mooie mix: bij mooi weer naar buiten en bij slecht weer binnen spellen spelen!

Ik zie ook een gezonde mix overigens. Menig geocacher houdt ook wel van een spelletje en er zijn hierdoor ook weer extra bezoekers aan de spellendag in Utrecht bijgekomen. Een win-win situatie dus :clap:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020, 23:02 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Leuk om te lezen! :thumbup: Ondertussen geniet ik ook al heel wat jaartjes van bordspelmania. Waarvooor dank!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2020, 20:50 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Leuke interviews. En bedankt voor de uitnodiging om er ook een in te vullen als lid #34, maar daar heb ik helaas nog geen tijd voor gevonden..

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2020, 21:21 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Duiker schreef:
Leuke interviews. En bedankt voor de uitnodiging om er ook een in te vullen als lid #34, maar daar heb ik helaas nog geen tijd voor gevonden..


Hi Duiker, tijd, die vind je niet, die maak je :-)

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 21:33 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Bart schreef:
Als je één ding aan ons forum zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
De mogelijkheid om individuele berichten als “gelezen” aan te merken en niet meteen alle berichten. Ik heb hierdoor zeker een aantal berichten gemist.


Idem. Zou dit ook een hele goede aanvulling vinden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 21:48 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Viva schreef:
Bart schreef:
Als je één ding aan ons forum zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
De mogelijkheid om individuele berichten als “gelezen” aan te merken en niet meteen alle berichten. Ik heb hierdoor zeker een aantal berichten gemist.


Idem. Zou dit ook een hele goede aanvulling vinden!


Idem dito

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Bordspelmania jubileum - interview Enrico  

Gebruikers die deze topic waarderen

Pura Vida

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EEMBC en 4 gasten


Tags

Bordspelmania, jubileum



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®