Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 00:28 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
kosterix schreef:
Kevin schreef:
kosterix schreef:
pieter.schutz schreef:
Als je 5 wonders had heb je het inderdaad totaal verkeerd gedaan, tenzij je met de uitbreiding hebt gespeeld.

Wat bedoel je?


Je kan maar 4 wonders hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

LOL

nee wist ik niet. Er waren 8 wonderen, je bouwt er 7 samen, dus ik dacht 5+2=7.

Inderdaad, wat eerder gezegd is. Aan het begin kies je elk 4 wonders uit, en totaal kunnen er zeven gebouwd worden (dus de één 3 en de ander 4).
Ik noemde de uitbreiding (pantheon) omdat daarbij een mogelijk ontstaat om een wonder van de ander te stelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2020, 09:41 
Joker

Berichten: 9
Woonplaats: Boxmeer
Ik heb het spel gekocht omdat ik hoorde dat het een goed spel was, maar ik vind er niet veel aan. Ik heb het nog niet zo vaak gespeeld, maar wel met twee verschillende tegenspelers. Omdat het de eerste keren tegenviel, lukt het me niet het spel nog een paar kansen te geven.. Dan speel ik liever een ander spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2020, 10:27 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Smaken verschillen.

De beste tip: try before you buy.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020, 00:30 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Kevin schreef:
Smaken verschillen.

De beste tip: try before you buy.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Ik kan echt helemaal niets met jouw tip.

Een free demo zit er meestal niet in bij bordspellen. Toevallig hebben we in een Antwerps spellencafe 7wd wel uitgeprobeerd, maar dat was eerder een uitzondering. Dat soort gelegenheden heb je niet in Nederland. En dan nog veel spellen zijn de eerste 2x leuk en daarna niet meer, dus dat weet je ook nooit.

De beste tip: koop tweedehands, en verkoop als het niet leuk is onmiddellijk.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020, 08:12 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
@ kosterix, je hebt tegenwoordig tich mogelijkheden om een oproepje te plaatsen om eventueel een spelafspraak te maken met iemand die wel het spel heeft zodat je het uit kunt proberen. Had hij dat bijv hier gedaan dan had hij wel een reactie van mij kunnen krijgen. Zover van Boxmeer woon ik niet en ik heb ook het spel in mijn collectie. Zelfs meer 2 persoonsspellen die hij dan eventueel ook had uit kunnen proberen.

Daarnaast zijn er ook spellen/speelgoedwinkels die spelletjes als demo hebben liggen om uit te proberen.

Ook heb je als derde optie bordspellenclubs om spelletjes uit te proberen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door WTULTC op ma 14 sep 2020, 08:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020, 08:13 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
kosterix schreef:
Kevin schreef:
Smaken verschillen.

De beste tip: try before you buy.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Ik kan echt helemaal niets met jouw tip.

Een free demo zit er meestal niet in bij bordspellen. Toevallig hebben we in een Antwerps spellencafe 7wd wel uitgeprobeerd, maar dat was eerder een uitzondering. Dat soort gelegenheden heb je niet in Nederland. En dan nog veel spellen zijn de eerste 2x leuk en daarna niet meer, dus dat weet je ook nooit.

De beste tip: koop tweedehands, en verkoop als het niet leuk is onmiddellijk.


Ik kan echt helemaal niets met jouw reactie.

Akkoord dat het gezien de huidige maatregelen wat moeilijker gaat, maar er zijn genoeg mogelijkheden om eerst spellen te testen voor je ze aankoopt. Ik denk dan aan spellenwinkels waar je wél kan testen, beurzen zoals Spel, Zomerspel, Spellenspektakel,..., een van de tientallen spellenclubs in Vlaanderen en Nederland, online platformen zoals BGA, Yucata,..., vrienden die het spel in de kast hebben staan, je vindt ongetwijfeld hier op het forum een enthousiasteling uit je buurt die met je een spel wil spelen,...

Ik ben het met je eens dat tweedehands aankopen je hoge kosten kan besparen bij een miskoop dus ik vind het een goede tip, maar voor de rest is je reactie... ik blijf beleefd... niet correct.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2020, 11:44 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
kosterix schreef:
Kevin schreef:
Smaken verschillen.

De beste tip: try before you buy.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Ik kan echt helemaal niets met jouw tip.

Een free demo zit er meestal niet in bij bordspellen. Toevallig hebben we in een Antwerps spellencafe 7wd wel uitgeprobeerd, maar dat was eerder een uitzondering. Dat soort gelegenheden heb je niet in Nederland. En dan nog veel spellen zijn de eerste 2x leuk en daarna niet meer, dus dat weet je ook nooit.

De beste tip: koop tweedehands, en verkoop als het niet leuk is onmiddellijk.


Er zijn wel een aantal spellencafé's in Nederland, zoals de Boardroom in Haarlem en Den Haag. Zelf ben ik er nooit geweest, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 14:03 
Joker

Berichten: 9
Woonplaats: Boxmeer
WTULTC schreef:
@ kosterix, je hebt tegenwoordig tich mogelijkheden om een oproepje te plaatsen om eventueel een spelafspraak te maken met iemand die wel het spel heeft zodat je het uit kunt proberen. Had hij dat bijv hier gedaan dan had hij wel een reactie van mij kunnen krijgen. Zover van Boxmeer woon ik niet en ik heb ook het spel in mijn collectie. Zelfs meer 2 persoonsspellen die hij dan eventueel ook had uit kunnen proberen.

Daarnaast zijn er ook spellen/speelgoedwinkels die spelletjes als demo hebben liggen om uit te proberen.

Ook heb je als derde optie bordspellenclubs om spelletjes uit te proberen.



Ik ben geen hij.

Maar goed, eerst proberen is altijd beter, zeker. Ik probeer graag wat uit op beurzen. Zit nog niet in een spellenclub, helaas.
Maar als ik het spel kan kopen en het lijkt me wat, dan vind ik het ook gewoon leuk om het te halen en thuis uit te puzzelen. Als het dan niet bevalt, pech. Dat is het risico wat je neemt en dat aanvaard ik ook.
Inmiddels koop ik ook veel minder, kijk ik meer reviews en weet ik beter wat me wel of niet bevalt.

Eigenlijk had ik wel liever een ander soort reactie gehad, en dat had kosterix misschien ook in het achterhoofd bij het schrijven van zijn/haar reactie.
Ik vind het gewoon jammer dat het mij niet bevalt, terwijl er zoveel positieve reacties zijn. Ik kan er de vinger niet op leggen, wat nou het probleem is.

Ik vraag me af hoe jullie ermee omgaan als een spel toch niet zo goed bevalt. Kosterix schrijft 'meteen verkopen', ik neig naar 'nog een paar keer proberen, misschien wordt het beter', maar heb daar dan uiteindelijk toch geen zin in...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 14:26 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ik probeer gelijk te verkopen als het een relatief nieuw spel is. Dan is er meer vraag naar en krijg je een betere prijs terug.

Dit spel is niet recent uitgekomen dus wellicht wil je iets anders doen. Ruilen tegen ee ander spel kan ook nog als je iemand vindt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 17:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 384
Woonplaats: Putten
Ik ben het met je eens dat tweedehands aankopen je hoge kosten kan besparen bij een miskoop dus ik vind het een goede tip, maar voor de rest is je reactie... ik blijf beleefd... niet correct.

Ach die Kosterix.......ik beheers me, en hou mij ook maar verder in.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 19:06 
2. Pax Renaissance (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
fransjepunt schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat het mij niet bevalt, terwijl er zoveel positieve reacties zijn. Ik kan er de vinger niet op leggen, wat nou het probleem is.


Voor mij is het 7wd probleem er 1 van het type spel. Punten optimaliseren is al behoorlijk saai in mijn boek, als je dat dan combineert met een draft mechanisme (wat ook niet hoog op mijn favorieten lijstje staat) waarbij je niet weet wat je weggeeft (niet dat t met alleen open kaarten beter zou worden) is het teveel een puzzel en te weinig een spel voor mij. Het spel is volledig gebouwd op ‘beurt angst’ (weet niet echt of dat vrij vertaald naar het Nederlands). Ik weet dat veel mensen juist daarom spelen en dat is prima natuurlijk, maar ik speel liever in een wat dynamischer geheel. Misschien is 7wd teveel een puzzel en te weinig een spel voor je smaak...

Citaat:
Ik vraag me af hoe jullie ermee omgaan als een spel toch niet zo goed bevalt. Kosterix schrijft 'meteen verkopen', ik neig naar 'nog een paar keer proberen, misschien wordt het beter', maar heb daar dan uiteindelijk toch geen zin in...


Meteen verkopen is ook wel een beetje mijn ding, tenzij ik ‘de schoonheid van het ontwerp’ wel zie. Zo is een Wingspan meteen weg omdat er voor mij niets in zat, maar heb ik Pax Transhumanity vijf kansen geven omdat er elementen in zitten waarvan ik weet dat ik ze waardeer in spellen. Achteraf toch teveel puzzel en gaat dan op de ruil stapel...

Wat het bruggetje is wat ik wilde maken; ruilen is heel lastig in mijn ervaring. MathTrades helpen daarbij. Maar de beste methode om van spellen af te komen lijkt mij de verkoop op een beurs (wanneer dat weer kan). Daar heb ik iig het meeste succes mee gehad, verder vind ik het maar lastig om van spellen af te komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 7 Wonders Duel
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2020, 10:08 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Edwin84 schreef:
Ik probeer gelijk te verkopen als het een relatief nieuw spel is. Dan is er meer vraag naar en krijg je een betere prijs terug.

Begrijpelijk uitgangspunt, ik koop liever tweedehans halve prijs, dan weet je beter waar je het weer voor kunt doorverkopen; feitelijk betaal je dan eigenlijk alleen de ptt verzendkosten. In grote aantallen ook niet echt aan te raden.

7wd voor 15 euro opgehaald, was als nieuw, en een maand later nog steeds als nieuw helaas. We komen er niet aan toe. Omdat het, zoals je zegt, toch niet nieuw is, heeft het nooit prioriteit.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - 7 Wonders Duel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

7 Wonders Duel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®