Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 10:46 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Deinze
Ik heb via crowdfinder mij "ingeschreven" voor 3 kickstarters en ook alles al betaald. Nu krijg ik af en toe mails over pledge manager enzo. Moet ik hier zelf nog iets mee doen? Of kan ik gewoon rustig verlangen naar de spellen :)?

Thanks voor de info ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 10:47 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 843
Woonplaats: De Meern
SerJacob schreef:
Ik heb via crowdfinder mij "ingeschreven" voor 3 kickstarters en ook alles al betaald. Nu krijg ik af en toe mails over pledge manager enzo. Moet ik hier zelf nog iets mee doen? Of kan ik gewoon rustig verlangen naar de spellen :)?

Thanks voor de info ;)

De pledgemanager wordt geregeld door degene die de pledge organiseert. Hier hoef jij dus niets mee te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 11:22 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Deinze
pieter.schutz schreef:
SerJacob schreef:
Ik heb via crowdfinder mij "ingeschreven" voor 3 kickstarters en ook alles al betaald. Nu krijg ik af en toe mails over pledge manager enzo. Moet ik hier zelf nog iets mee doen? Of kan ik gewoon rustig verlangen naar de spellen :)?

Thanks voor de info ;)

De pledgemanager wordt geregeld door degene die de pledge organiseert. Hier hoef jij dus niets mee te doen.


Ok, phieuw :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 13:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
pieter.schutz schreef:
SerJacob schreef:
Ik heb via crowdfinder mij "ingeschreven" voor 3 kickstarters en ook alles al betaald. Nu krijg ik af en toe mails over pledge manager enzo. Moet ik hier zelf nog iets mee doen? Of kan ik gewoon rustig verlangen naar de spellen :)?

Thanks voor de info ;)

De pledgemanager wordt geregeld door degene die de pledge organiseert. Hier hoef jij dus niets mee te doen.


Huh????

De pledgemanager is de tool waarmee jij jouw ‘voorbestelling’ compleet maakt. Hierin leg je de details vast, kun je extraatjes bestellen en worden vaak de verzendkosten verrekend. Dit is een randvoorwaarde voor een goede afwikkeling. Doe je niks, dan krijg je niks.

Aanvulling: zie nu pas crowdfinder staan. Daar zal het wellicht anders gaan. Bovenstaande tekst slaat op directe Kickstarters.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 13:13 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Je moet vaak nog wel in een pledgemanager je aankoop afronden. Bijv doordat je daar je adres bevestigt, de verzendkosten betaalt of doordat je daar nog extra producten kan toevoegen. Als er dus aan je gevraagd wordt om naar een pledgemanager te gaan, dan moet je dat zeker doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 13:27 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Leeuwarden, Netherlands
Lekker duidelijk.

Het betreft hier Crowdfinder. Oftewel een group pledge die door iemand anders georganiseerd wordt. In dit geval is de organisator van de group pledge verantwoordelijk voor het juist invullen van de pledge manager en hoef je zelf dus niks te doen en kan je die mailtjes negeren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 13:29 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Leeuwarden, Netherlands
Zorg wel dat je eventuele addons/extras aangevinkt hebt op Crowdfinder en dat je de organisator op tijd betaald.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 15:21 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Deinze
Ok, ik hoop idd dat crowdfinder dit voor mij verzorgt en ik heb alles aangeklikt wat ik wou :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020, 15:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 843
Woonplaats: De Meern
Even voor de duidelijkheid. Het hele proces met kickstarter is normaal gesproken.

Op kickstarter "pledge" je wat je wilt krijgen.
Vervolgens wordt dat bedrag afgeschreven van je creditcard als de kickstarter succesvol eindigt.
Daarna wordt er een pledgemanager geopend waarin je als "tegoed" het al afgeschreven bedrag hebt. Hierin kun je vervolgens extra's aanschaffen, je adres invullen en de verschepingskosten betalen.

Als je via crowdfinder gaat heb je niets met kickstarter te maken. Alles wat jij aanvinkt in crowdfinder selecteert de organisator in de kickstarter/pledgemanager. Jij hoeft dus niets meer te doen totdat de organisator laat weten dat het is geleverd :D


Wat het verwarrend kan maken is dat crowdfinder automatisch alle updates van de kickstarter doorstuurt naar deelnemers. Normaal krijgen alleen pledgers op kickstarter die. Hierin gaat het vaak over het openen (of bijna sluiten) van de pledgemanager. Je kunt dit dus negeren als je via crowdfinder meedoet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 11:32 
1. Robinson Crusoe (1958)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wat een geluk dat iemand dit draadje is gestart. Ik ben een groentje wat kickstarter betreft en ik lees hier dus nu dat ik in de “pledge manager” nog gegevens moet invullen. (Kickstarter Neverland)

Ik had geen idee.
Maar hoe kom ik bij de pledge manager, ik heb helaas de mailtjes over de kickstarter updates weggegooid, en hier zat vast het mailtje met de link tussen.
Heeft iemand een idee hoe ik nu bij de pledge manager kan komen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 11:41 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
KrisZeeland schreef:
Wat een geluk dat iemand dit draadje is gestart. Ik ben een groentje wat kickstarter betreft en ik lees hier dus nu dat ik in de “pledge manager” nog gegevens moet invullen. (Kickstarter Neverland)

Ik had geen idee.
Maar hoe kom ik bij de pledge manager, ik heb helaas de mailtjes over de kickstarter updates weggegooid, en hier zat vast het mailtje met de link tussen.
Heeft iemand een idee hoe ik nu bij de pledge manager kan komen?


Je kan de updates ook op de kickstarter pagina teruglezen.
Anders een mailtje aan degene die de ks heeft uitgevoerd om te vragen of ze een nieuwe willen sturen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 11:47 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Leeuwarden, Netherlands
Hier krijg je inderdaad een mailtje van met een uitnodiging waarin een link te vinden is die je naar de juiste pledge manager brengt. Meestal Gamefound, CrowdOX of Backterkit.

Dit geld NIET als je het spel via Crowdfinder.be hebt gebackt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 12:00 
7. "Black-out" (1939)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
MADG0BLIN schreef:
KrisZeeland schreef:
Wat een geluk dat iemand dit draadje is gestart. Ik ben een groentje wat kickstarter betreft en ik lees hier dus nu dat ik in de “pledge manager” nog gegevens moet invullen. (Kickstarter Neverland)

Ik had geen idee.
Maar hoe kom ik bij de pledge manager, ik heb helaas de mailtjes over de kickstarter updates weggegooid, en hier zat vast het mailtje met de link tussen.
Heeft iemand een idee hoe ik nu bij de pledge manager kan komen?


Je kan de updates ook op de kickstarter pagina teruglezen.
Anders een mailtje aan degene die de ks heeft uitgevoerd om te vragen of ze een nieuwe willen sturen.
Bedankt voor de reactie, de updates kan ik wel terug vinden maar de link staat daar niet bij.
Ik ga eens zoeken naar waar ik kan mailen, want de updates worden verstuurd vanaf een mail adres waar je niet naar terug kunt mailen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 12:03 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 843
Woonplaats: De Meern
KrisZeeland schreef:
Bedankt voor de reactie, de updates kan ik wel terug vinden maar de link staat daar niet bij.
Ik ga eens zoeken naar waar ik kan mailen, want de updates worden verstuurd vanaf een mail adres waar je niet naar terug kunt mailen.



https://www.kickstarter.com/projects/bb ... ts/2918983
Dit is de een-na-laatste update van die kickstarter
Daar staat in van wie de e-mail voor de pledgemanager is gekomen (Gamefound) en een e-mailadres voor als je contact zoekt.

Succes

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Geen ervaring met kickstarters  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®