Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 09:50 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Het nieuws was al wat langer gekend, maar we ontvingen dit weekend het persbericht van Geronimo waarin ze twee spellen aankondigen voor 2020.



In juli wordt de engine-builder It's a Wonderful World verwacht. De spelers bouwen aan een groeiend rijk. Om dat zo goed mogelijk te laten groeien moet er telkens afgewogen hoeveel grondstoffen je moet produceren en wat je wil bouwen. Een goede planning zorgt dat je de juiste balans kan vinden tussen het voldoen aan behoeftes op korte termijn en strategische keuzes op lange termijn.

De eerste kopers van het spel kunnen rekenen op enkele gratis Imperium kaarten. In het najaar volgt de uitbreiding It's a Wonderful World: Ascension & Corruption in het Nederlands.

It's a Wonderful World is een spel van Frédéric Guérard.
  • Spelers: 1 tot 5 (6 met de uitbreiding Ascension & Corruption)
  • Leeftijd: vanaf 14
  • Speelduur: 60 minuten



In oktober komt Geronimo met Maracaibo. In dit spel nemen de spelers de plaats in van zeevaarders en avonturiers in de Caraïben in de 17e eeuw. Je probeert jouw reputatie bij de grootmachten van die tijd te verbeteren, sterk allianties aan te gaan en rijkdom en roem te vergaren. Dat kan door jouw schip op te waarderen, door te werken als kaper, door assistenten aan te werven,... De speler die bij het einde van het spel het meeste roem heeft verzameld, wint het spel.

Bij het verschijnen van de Nederlandstalige editie zal er meteen ook een upgrade pakket beschikbaar zijn. Daarin vind je metalen spelcomponenten. Dit hebbeding is apart verkrijgbaar.

Maracaibo is een spel van Alexander Pfister.
  • Spelers: 1 tot 4
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 60 tot 120 minuten

Beide spellen zijn eentalig Nederlandstalig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 12:57 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Piet schreef:
Het nieuws was al wat langer gekend, maar we ontvingen dit weekend het persbericht van Geronimo waarin ze twee spellen aankondigen voor 2020.

In oktober komt Geronimo met Maracaibo. Bij het verschijnen van de Nederlandstalige editie zal er meteen ook een upgrade pakket beschikbaar zijn. Daarin vind je metalen spelcomponenten. Dit hebbeding is apart verkrijgbaar.

Beide spellen zijn eentalig Nederlandstalig.


Piet, wat is jou bekend over de mini-uitbreiding La Armada voor Maracaibo? Pakken ze die direct mee of is het een goede suggestie om ze mee te geven?


_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 14:59 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
mazinho schreef:
Piet schreef:
Het nieuws was al wat langer gekend, maar we ontvingen dit weekend het persbericht van Geronimo waarin ze twee spellen aankondigen voor 2020.

In oktober komt Geronimo met Maracaibo. Bij het verschijnen van de Nederlandstalige editie zal er meteen ook een upgrade pakket beschikbaar zijn. Daarin vind je metalen spelcomponenten. Dit hebbeding is apart verkrijgbaar.

Beide spellen zijn eentalig Nederlandstalig.


Piet, wat is jou bekend over de mini-uitbreiding La Armada voor Maracaibo? Pakken ze die direct mee of is het een goede suggestie om ze mee te geven?



Geen idee van. Het persbericht zegt daar niets over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 16:11 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
De metalen componenten zijn meer dan waarschijnlijk de munten?

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 17:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Geweldig nieuws!
Twee spellen hoog op mijn verlanglijst :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 18:12 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Is dit allicht de versie van uitgever Game's up! ?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 18:26 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Ik hoop wel op een goede vertaling voor Maracaibo! Daar zit veel tekst in. Heeft iemand ervaring met het vertaalwerk van deze uitgever?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 18:34 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Geen idee; bij mij ging geen belletje rinkelen bij deze uitgever. Zijn ze hier vertegenwoordigd? Ik heb onlangs Post-it Island overgenomen van iemand en de spelregels van de vierde editie staan bomvol fouten en spelfouten (en die is niet eens vertaald).

Als Geronimo hier actief is, kan ze vast een paar vrijwilligers vinden die bereid zijn de regels tegen te lezen; dan gaan in ieder geval de spel- en zetfouten en wellicht inconsistenties eruit. Ik ben best bereid de taalstofkam erbij te pakken:

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 18:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
olavf schreef:
Ik hoop wel op een goede vertaling voor Maracaibo! Daar zit veel tekst in. Heeft iemand ervaring met het vertaalwerk van deze uitgever?


Geronimo verdeelt vooral spellen van andere uitgevers in België en Nederland. Ze hebben veel Franse uitgevers in hun portefeuille.
Volgens mij hebben ze nog geen enkele vertaling zelf gemaakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 20:34 
Geronimo Games
Avatar gebruiker

Berichten: 5
Woonplaats: Oostkamp
olavf schreef:
Ik hoop wel op een goede vertaling voor Maracaibo! Daar zit veel tekst in. Heeft iemand ervaring met het vertaalwerk van deze uitgever?


Hallo! Ik ben Ion en ben de kersverse communicatieverantwoordelijke voor Geronimo in Vlaanderen en Nederland. Het feit dat ze mij inschakelen, verklapt al iets over hun toekomstige plannen voor de Nederlandstalige markt :) .

Ik kan zeggen dat het intern geweten is, hoe belangrijk een goede vertaling is. De nodige aandacht en zorg zal hieraan worden besteed, is me verzekerd.

_________________
**Fortuna Fortes Adiuvat**

=> Communicatieverantwoordelijke Geronimo Games - Vlaanderen & Nederland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 20:48 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
:clap:
Fijn om te horen dat er weer een Nederlandstalige uitgever komt die het ook serieus wilt aanpakken en die dit forum niet vergeet :wink:
Ik heb overigens al wel enkele leuke releases gespeeld van jullie dus jullie waren al op de goede weg!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 21:02 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Ionimus schreef:
olavf schreef:
Ik hoop wel op een goede vertaling voor Maracaibo! Daar zit veel tekst in. Heeft iemand ervaring met het vertaalwerk van deze uitgever?


Hallo! Ik ben Ion en ben de kersverse communicatieverantwoordelijke voor Geronimo in Vlaanderen en Nederland. Het feit dat ze mij inschakelen, verklapt al iets over hun toekomstige plannen voor de Nederlandstalige markt :) .

Ik kan zeggen dat het intern geweten is, hoe belangrijk een goede vertaling is. De nodige aandacht en zorg zal hieraan worden besteed, is me verzekerd.
Héél goed nieuws! Bijzonder veel succes en wat goed dat je hier actief bent. Als je proof readers nodig hebt - al is het maar om spelfouten eruit te halen - dan houd ik me aanbevolen.

PS: Weet jij dan toevallig of La Armada meteen meevertaald en meegedrukt wordt?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020, 12:18 
Geronimo Games
Avatar gebruiker

Berichten: 5
Woonplaats: Oostkamp
mazinho schreef:
Ionimus schreef:
olavf schreef:
Ik hoop wel op een goede vertaling voor Maracaibo! Daar zit veel tekst in. Heeft iemand ervaring met het vertaalwerk van deze uitgever?


Hallo! Ik ben Ion en ben de kersverse communicatieverantwoordelijke voor Geronimo in Vlaanderen en Nederland. Het feit dat ze mij inschakelen, verklapt al iets over hun toekomstige plannen voor de Nederlandstalige markt :) .

Ik kan zeggen dat het intern geweten is, hoe belangrijk een goede vertaling is. De nodige aandacht en zorg zal hieraan worden besteed, is me verzekerd.
Héél goed nieuws! Bijzonder veel succes en wat goed dat je hier actief bent. Als je proof readers nodig hebt - al is het maar om spelfouten eruit te halen - dan houd ik me aanbevolen.

PS: Weet jij dan toevallig of La Armada meteen meevertaald en meegedrukt wordt?


Bedankt voor je aanbod. Erg vriendelijk!

Ik beantwoord even de vragen die ik al zag passeren:
  • La Armada zal effectief meevertaald en meegedrukt worden
  • De metalen stukken zijn muntstukken voor het spel
  • Geronimo maakt gebruik van een Nederlandstalige vertaler en laat zich bijstaan door proeflezers met die taal als moedertaal. Daarnaast is een deel van het team ook tweetalig Frans/Nederlands. Dat alles om te zeggen dat we ons bewust zijn van het belang van een goede Nederlandse vertaling :) .

_________________
**Fortuna Fortes Adiuvat**

=> Communicatieverantwoordelijke Geronimo Games - Vlaanderen & Nederland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020, 13:53 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Bedankt voor je heldere antwoorden!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 12:13 
6. Barrage (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Hey,

Iemand een idee hoever dit nu staat? Ik zou graag Maracaibo aanschaffen. Ik zit erg te twijfelen tussen de Nederlandstalige of de originele versie. Ik heb de laatste tijd een aantal vertaalde officiële versies van spellen gehad waar ik niet zo tevreden mee was. En aangezien hier veel tekst aanwezig is, is dit dus wel een belangrijke factor. Anderzijds is in pré-order de NL versie wel een pak goedkoper dan de Capstone-versie.

Dus Geronimo, concreet;wanneer kunnen we deze verwachten op de NL-talige markt?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Geronimo pakt uit met twee topspellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

+12, +14, 2020, Alexander Pfister, Frédéric Guérard, Geronimo, It's a wonderful world, Maracaibo, nieuws



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®