Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020, 13:15 
PIONier

Berichten: 2
Ik ben op zoek naar een set klassieke speelkaarten met een twist. Nu kwam ik zwarte speelkaarten tegen. Lijkt mij leuk om cadeau te doen, want het is herkenbaar maar wel écht iets aparts. Ik vraag mij alleen af of zwarte speelkaarten wel praktisch zijn om mee te spelen. Hebben jullie dit weleens eerder gezien en/of mee gespeeld?


Laatst bijgewerkt door Bart op za 26 sep 2020, 12:03, in totaal 2 keer bewerkt.
link verwijderd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020, 14:49 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Onwijs onhandig, zwart. Sowieso niks, donkere kleuren, vooral op de achterkant. Je ziet elke kleine beschadiging, waarmee het kaartspel waardeloos wordt omdat iedereen ziet wat je in je hand hebt.
Snap dat bijvoorbeeld ook niet bij Love letter. Niet duurzaam. Wit of in elk geval ruime lichte randen gaan veel langer mee. Zoals Crew.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020, 15:19 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Pura Vida schreef:
Onwijs onhandig, zwart. Sowieso niks, donkere kleuren, vooral op de achterkant. Je ziet elke kleine beschadiging, waarmee het kaartspel waardeloos wordt omdat iedereen ziet wat je in je hand hebt.
Snap dat bijvoorbeeld ook niet bij Love letter. Niet duurzaam. Wit of in elk geval ruime lichte randen gaan veel langer mee. Zoals Crew.
Vind de kwaliteit van de kaarten van de Crew niet om over naar huis te schrijven. Zeker voor een spel waarbij je de kaarten vaak schud had ik betere kwaliteit verwacht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020, 15:34 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
Pura Vida schreef:
Onwijs onhandig, zwart. Sowieso niks, donkere kleuren, vooral op de achterkant. Je ziet elke kleine beschadiging, waarmee het kaartspel waardeloos wordt omdat iedereen ziet wat je in je hand hebt.
Snap dat bijvoorbeeld ook niet bij Love letter. Niet duurzaam. Wit of in elk geval ruime lichte randen gaan veel langer mee. Zoals Crew.
Vind de kwaliteit van de kaarten van de Crew niet om over naar huis te schrijven. Zeker voor een spel waarbij je de kaarten vaak schud had ik betere kwaliteit verwacht.

Eens. Maar die lichte rand is dan weer wél handig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020, 15:41 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Het lijkt of je minstens 100 sets moet nemen en dan is het alsnog enorm prijzig. Zo duur is het drukken van speelkaarten niet, of het feit dat ze van PVC zijn moet de prijs enorm opkrikken. Maar ik heb het idee dat hier gewoon een gigantische marge op zit. Bij zwarte kaarten verwacht ik bovendien dat de rest dan bijv licht is, zodat de kaarten tenminste te onderscheiden zijn, wat hier nauwelijks het geval lijkt :thumbdown:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2020, 15:30 
PIONier

Berichten: 2
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik was er al een beetje bang voor dat het onhandig zou zijn. De speelkaarten zijn bedoeld om cadeau te doen, maar ik wil ook wel graag iets praktisch geven. :) Uiteindelijk zijn deze het geworden maar wel met een leuke bedrukking: https://www.vanslobbe.nl/nl/product/781451/speelkaarten-personaliseren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Zwarte speelkaarten cadeau doen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®